Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 00:38

Nemţii de la Tchibo se gândesxc să deschidă un magazin la Braşov

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 10 octombrie 2013

Producătorul german de cafea Tchibo, prezent pe piaţa locală din 2001, vrea să îşi creeze un lanţ de magazine proprii, printre ţinte aflându-se şi Braşovul, dar şi oraşe ca Timişoara, Constanţa sau Cluj-Napoca. 
Deocamdată, Tchibo România îşi va deschide primul magazin în mallul promenada din Bucureşti pe 17 octombrie. Magazinul va avea 400 de metri pătraţi şi va comercializa,  pe lângă cafea şi produse complementare cafelei, şi articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte, precum şi obiecte şi decoraţiuni pentru baie şi bucătărie. Al doilea magazin Tchibo va fi deschis cel mai probabil la începutul anului viitor, investiţia iniţială pentru cele două magazine fiind de circa un milion de euro. „Partea de retail o să crească foarte mult atât cifra de afaceri, cât şi prezenţa Tchibo în România. Investiţia pentru set-up-ul iniţial şi pentru cele două magazine a fost de un milion de euro“, a declarat Laurenţiu Boboc, CEO al Tchibo România. 
Locul celui de-al doilea magazin Tchibo nu este încă stabilit, însă este foarte probabil ca acesta să fie situat în Unirea Shopping Center din Capitală. „Suntem în discuţii cu toate mallurile din Bucureşti. Aş vrea să deschidem şi în Unirea pentru că este un punct important de trafic în oraş“, a spus Boboc.
Pe lângă dezvoltarea cu o reţea de magazine, Tchibo are o prezenţă puternică şi în online în toate ţările din regiune. Compania germană va ataca şi acest segment pe piaţa locală, cel mai probabil din 2014, potrivit lui Laurenţiu Boboc. El a adăugat că segmentul online al Tchibo creşte cu 30-40% pe an. „Acţionariatul Tchibo este foarte convins de România. Acum deciziile de investiţii nu se iau uşor, dar compania vede stabilitate pe plan local”
 
Unul din primii cinci producători de cafea din lume 
Tchibo se numără printre primii cinci producători de cafea măcinată şi prăjită din lume după Mondelez, care are în portofoliu brandul Jacobs, Nestlé care comercializează Nescafé şi americanii de la Sara Lee care vând marca Douwe Egberts pe piaţa din afara SUA.
Compania germană Tchibo este o afacere de familie începută de Carl Tchilinghiryan şi Max Herz în 1949 în Hamburg care iniţial a livrat cafea prin poştă. În prezent, Tchibo este controlată de familia Hertz prin grupul Max Invest, care are de asemenea în portofoliu şi compania Beiersdorf. Beiersdorf deţine branduri precum Nivea, Eucerin, Labello, La Prairie şi Elastoplast.
 Tchibo a avut anul trecut la nivel global vânzări de 3,6 miliarde euro, iar în România afacerile companiei germane s-au situat la 67 milioane de lei (15 milioane de euro). 
 
Ovidiu VRÂNCEANU
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie