Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 10:06

Naveta, doar cu Euro VI

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 28 martie 2019

Reguli scrise pentru transportul navetiştilor. În 2021 vor mai fi aprobate pe traseu numai autobuzele cu motorizare Euro VI. Vehiculele vor putea opri doar în staţiile aprobate şi vor putea transporta numai persoanele aflate pe listă

Naveta, doar cu Euro VI

După ce mai mulţi ani au avertizat că vor face ordine în ceea ce priveşte transportul navetiştilor de către companiile care au unităţi de producţie în jurul oraşului, reprezentanţii Primăriei Braşov au pregătit un regulament de desfăşurare a acestui tip de transport. Conform documentul, care este acum în dezbatere publică, autobuzele care transportă navetiştii vor putea să mai oprească doar în staţiile RATBV, iar transportatorii vor fi obligaţi, în timp, să îşi modernizeze flota auto. De asemenea, aceste vehicule vor putea circula numai pe rutele prevăzute în avizele de traseu eliberate de Primăria Braşov, acestea urmând a avea o valabilitate de un an.

„Nu mai vrem să vedem autobuze parcate pe tot felul de străduţe”
Regulamentul a fost prezentat ieri de viceprimarul Braşovului Barabas Laszlo, care a precizat că acesta a fost elaborat după mai multe discuţii cu discuţii firmele de transport, reprezentanţii companiilor beneficiare, dar şi cu Poliţia Locală şi RATBV. Scopul acestui regulament, a anunţat reprezentantul municipalităţii, „este de a face ordine în ceea ce priveşte acest tip de transport. Călătorii trebuie să fie în siguranţă. De asemenea, nu mai vrem să vedem autobuze parcate pe tot felul de străduţe. În prezent, aceste autobuze opresc chiar şi în intersecţii pentru a lua doi sau trei pasageri, apoi în alt loc, unde, la fel, mai iau câteva persoane şi nu este în regulă. Nu în ultimul rând, Braşovul are un plan de calitate a aerului, prin care este obligat să ia măsuri pentru reducerea poluării, iar prin acest regulament, treptat, vom impune folosirea unor maşini mai puţin poluante de către firmele de transport”, a precizat viceprimarul.

Fără autobuze „private” în zona veche a Braşovului
În regulament se prevede că avizul pentru transportul special de persoane nu se vor elibera pentru străzile din zona veche a oraşului, respectiv Braşovul Vechi, Şchei şi Ansamblul Cetate. Practic, aceste autobuze nu vor avea dreptul de a circula, de exemplul pe străzile Lungă, Mureşenilor sau pe Bulevardul Eroilor. Practic, braşovenii care stau în zonele amintite avea de mers destul de mult, pentru a ajunge la staţia de îmbarcare.  

Operatorii vor trebui să investească în flota auto  
Conform proiectului de regulament, pentru anii 2019 - 2020 avizele de traseu se eliberează pentru autovehicule care sunt conforme cel puţin cu standardul de emisii Euro IV, cu excepţia autovehiculelor utilizate de către operatorul de transport rutier, în contractele valabil încheiate cu beneficiarul, înainte de intrarea în vigoare a regulamentului.
Din anul 2021, avizele de traseu se vor elibera numai pentru autovehicule care sunt conforme cel puţin cu standardul de emisii Euro VI.
Ba mai mult, în proiectul regulamentului se arată că „pentru executarea serviciului regulat special de transport călători, pe raza municipiului Braşov, începând cu anul 2020, operatorii de transport rutier trebuie să prevadă ca 30% din necesarul de achiziţii viitoare a mijloacelor de transport călători să fie acţionate prin motoare cu propulsie electrică, tehnologii verzi de tipul electrice, hybrid, hybrid plug-in, hydrogen (FCV), motoare cu propulsie pe gaz natural comprimat, motoare cu propulsie pe gaz natural lichefiat şi motoare cu propulsie pe biogaz”.
De altfel, viceprimarul a explicat că aceste condiţii sunt impuse operatorilor în condiţiile în care municipalitatea modernizează flota RATBV, urmând a le scoate de pe traseu, în timp, vehiculele poluante.

Taxa de oprire în staţiile RATBV, de la 0,01 lei pe oprire
Conform regulamentului, navetiştii vor putea fi preluaţi numai din staţiile RATBV, iar pentru fiecare oprire se va plăti o anumită sumă, mai mare în cazul vehiculelor poluante şi mai mică dacă autobuzele sunt „verzi”. Astfel, dacă autobuzul are motorizare Euro II, operatorul va plăti câte 1,5 lei pentru fiecare oprire, iar vehiculul are sistem de propulsie electric, suma scade la 0,01 lei/oprire. Pentru autobuzele Euro III se va plăti suma de 1,25 lei/oprire, pentru cele Euro IV şi Euro V – 1 leu, pentru cele Euro VI- 0,75 lei, iar pentru cele hibrid – 0,5 lei. În cazul în care transportatorii nu sunt din municipiul Braşov, tarifele se majorează cu 15%.
Barabas Laszlo a afirmat că în urma discuţiilor pe care le-a avut cu 10 operatori în momentul în care s-a pregătit proiectul (viceprimarul a precizat că aceştia au fost singurii transportatori interesaţi), ei şi-au exprimat intenţia de a folosi 150 de staţii RATBV, iar numărul total de opriri a fost estimat la 1.743/zi.

Şoferii vor „striga catalogul”
Operatorii care doresc să transporte navetiştii vor avea de pregătit un dosar destul de consistent, în care să fie prezentate toate informaţiile despre autobuze, dar şi locul în care le parchează atunci când nu sunt pe traseu. De asemenea, când este în cursă fiecare şofer va trebui să aibă, printre altele, un tabel în care să fie trecute numele tuturor persoanelor pe care le transportă, dar şi o copie după poliţa de asigurare pentru persoanele transportate şi bagajele acestora sau pentru riscuri de accidente ce cad în sarcina operatorului.
Nu în ultimul rând, şoferii trebuie să fie atestaţi pentru transportul rutier de persoane.

Cea mai mică amendă: 290 lei
Regulamentul prevede şi o serie de sancţiuni pentru operatorii de transport care nu respectă „regulile jocului”, cea mai mică amendă fiind de 290 de lei, iar cea mai mare de 2.500 lei. Conform proiectului, cele mai mici amenzi pot fi acordate, printre altele, celor care refuză să prezinte Poliţiei Rutiere sau Poliţiei Locale avizul de traseu,  pentru transportarea altor persoane decât cele de pe listă, pentru oprirea în alte locuri decât cele pentru care are aprobarea.
Cele mai mari amenzi, în cuantum de 2.500 lei sunt prevăzute, printre altele, pentru cei care transportă fără aviz, pentru operatorii care folosesc alte autobuze decât cele declarate sau pentru cei care nu au poliţe de asigurare.

12 aprilie, data limită până la care primăria primeşte punctele de vedere de la persoanele interesate
Regulamentul este în dezbatere publică din data de 27 martie, iar persoanele interesate pot trimite punctele de vedere până la data de 12 aprilie prin intermediul Centrului de Informaţii pentru Cetăţeni (program luni-vineri, 8.00-12.30 şi 13.30-16.00), către Primăria Braşov, Biroul Informaţii Publice şi Mass-Media sau pe e-mail infopublice@brasovcity.ro.  Reprezentanţii Primăriei Braşov estimează că regulamentul va fi supus aprobării Consiliului Local Braşov în şedinţa de plen din luna mai.

 

+6 -1

Comentarii

Eulescu

2019-03-28 17:09:59


@rammstein: Pentru milioanele de beamveuri la mâna a 7-a, pe motorină, trebuie să mulțumim din inimă partidului conducător, care permite intrarea în țară și înmatricularea tuturor gioarselor.

rammstein

2019-03-28 11:38:17


e bine ca se doreste asta ,dar e un dar aici !!!..cu transportul in comun cum ramane ???...veti avea si voi astfel de autobuze???...ati luat rahaturile ale turcesti de rahat !!!...cum ramane cu masinile aduse la kilogram din germania...toate stifturile aruncate la fier vechi sunt acum la noi ...s-a umplut brasovul de jafuri ,curve si mobile ,toti tigani si analfabeti a au ce si-au dorit ,manele ,curve si mobile...in germania incepand din 2020 adio masini pe motorina in orase in weekend!!!...uite d-aia brasovul a juns cel mai poluat oras din tara...

Jan

2019-03-28 09:13:35


Si poate dupa atattia ani de discutii- de fapt monologuri ale primarului- , vedem si noi transport interurban decent astfel incat navetistii sa il poata folosi. Ca tot se promite.

Costea Ion

2019-03-28 06:50:29


Corect. Trebuie făcută ordine în felul în care se transportă acești navetiști.

Willy

2019-03-27 23:34:16


Un lucru firesc.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie