Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 22:27

Navetă cu tupeu. Transportatorii fabricilor din jurul Braşovului sfidează Primăria

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 09 august 2019

Regulamentul pentru transportul navetiştilor e ignorat de operatori. O singură firmă a cerut avizul impus de 2 luni de Primărie, pentru a putea opri autobuze de navetă pe raza municipiului Braşov

Navetă cu tupeu. Transportatorii fabricilor din jurul Braşovului sfidează Primăria

Intrat în vigoare în prima parte a lunii iunie, regulamentul privind transportul braşovenilor la fabricile din jurul oraşului este ignorat de operatori. Mai exact, în actul normativ este prevăzut faptul că transportul de persoane către fabrici cu autobuzele companiilor sau ale unor operatori privaţi se va face numai în baza unui aviz emis de Primăria Braşov. Acest lucru nu se întâmplă nici după două luni de la intrarea în vigoare a actului normativ. Practic, potrivit informaţiilor oferite de purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, până acum un singur operator de transport a depus documentaţia pentru obţinerea avizului.
„Până acum a depus solicitare de obţinere a avizului o firmă care deţine un autobuz. A obţinut avizul de la RATBV şi de la Asociaţia Metropolitană de Transport, iar cererea va fi analizată la următoarea şedinţă a Comisiei de Circulaţie a municipiului Braşov. Celelalte firme nu înţeleg că nu au dreptul să oprească nicăieri pe domeniul public şi îşi expun călătorii unor pericole, pentru că opresc în tot felul de locuri”, a explicat Toarcea.
Conform estimărilor Primăriei Braşov, în oraş sunt aproximativ 15 operatori care asigură transportul navetiştilor (în unele cazuri serviciul este asigurat cu flota proprie a companiei, în alte situaţii sunt contractate firme private). De altfel, unele companii au chiar mai multe linii în oraş, fiind vorba de marile firme are au fabrici cu mii de angajați în jurul Braşovului.

Amenzi, dar nu pentru transportul fără aviz
În regulament sunt prevăzute şi sancţiuni, care pot ajunge la 2.500 lei, pentru cei care transportă persoane fără avizul de la Primărie. Până acum, pentru această faptă nu a fost aplicată nici o amendă strict în baza regulamentului.
Totuşi, unii dintre şoferii care transportau navetişti au fost amendaţi anul acesta, pentru alte încălcări ale legislaţiei privind circulaţia pe drumurile publice.
Astfel, anul acesta, Poliţia Locală a aplicat 571 de sancţiuni (pentru oprirea sau staţionarea ilegală, pentru oprirea în staţiile RATBV etc), valoarea totală a amenzilor fiind de 834.700 lei. Dintre cele 571 de sancţiuni, 195 au fost acordate pentru nerespectarea Codului Rutier, astfel că şoferii au primit şi puncte de penalizare.

Reguli stricte privind staţionarea şi flota auto
Conform regulamentului amintit, transportul navetiştilor la fabricile din jurul Braşovului se va face după reguli stricte, iar autobuzele nu vor mai opri haotic prin diferite zone ale oraşului, ci numai în staţiile RATBV stabilite prin avizul emis de Primăria Braşov.
Potrivit aceluiaşi act normativ, în perioada 2019-2020, firmele vor putea utiliza şi mijloace de transport Euro IV, dar începând cu 2021 sunt acceptate doar mijloace de transport care au standardul de emisii minim Euro VI. Totodată, începând cu 2020, operatorii de transport rutier trebuie să prevadă ca 30% din viitoarele mijloace de transport călători ce vor fi achiziţionate să fie acţionate prin motoare cu propulsie electrică, tehnologii verzi de tipul Electrice, Hybrid, Hybrid Plug-In, Hydrogen (FCV), motoare cu propulsie pe gaz natural comprimat, motoare cu propulsie pe gaz natural lichefiat sau motoare cu propulsie pe biogaz.
De altfel, condiţia referitoare la motorizare a fost contestată de mai mulţi operatori, însă, în ultima şedinţă de plen, Consiliul Local Braşov a respins plângerea.

Taxa de oprire în staţie, de la 0,01 lei la 1,5 lei
Taxele pe care operatorii trebuie să se plătească pentru fiecare oprire în staţie cresc odată cu gradul de poluare al motorului. Astfel, pentru un autobuz cu motorizare Euro II, se va plăti o taxă de 1,5 lei pentru fiecare oprire în staţie. Pentru motoarele Euro III taxa va fi de 1,25 lei, pentru motoarele Euro IV-V se va plăti 1 leu pentru fiecare oprire, pentru motoarele Euro VI - 0,72 lei, pentru motoarele Hibrid – 0,5 lei iar pentru cele electrice – 0,01 lei. Purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, a precizat că această grilă de tarifare a fost stabilită pentru a reduce circulaţia vehiculelor poluante în oraş.  
De asemenea, operatorii vor mai trebui să plătească sume cuprinse între 100 lei şi 300 lei pentru obţinerea diferitelor avize.

Comentarii

Strungar

2019-08-09 22:53:34


Autobuzele de la fabrica al cărei nume este surprins și în fotografia acestui articol nu îndeplinesc normele de siguranță rutieră, expunând călătorii la riscuri; pe scurt: 2 au in loc de ușa cate o bucata de policarbonat prinse cu șuruburi. Alte 2 mașini au pe partea dreapta fereastrele duble tip termopan sparte (din 2 foi de sticla mai au cate una) nu au toate lumini ambientale omologate(fie nu funcționează lampile penteu citit de deasupra fiecărui loc, mergând până la faptul că lămpile plafoniere originale au fost înlocuite cu diverse tuburi fluorescente cu lumina verzde sau albastra care nu respecta normativele și pun in pericol sănătatea și vederea navetiștilor (atunci când nu uita sa le aprindă conducătorii auto) Le verifica cineva cardurile tahograf sau diafragmele ? Întrucât nu înțeleg cum este posibil că aceiași șoferi să deservească 5 curse pe zi(5 dus-intrors) acei oameni cum respecta timpii de odihnă impuși de lege spre siguranță călătorilor aibă celorlalți participanți la trafic, în condițiile în care prima cursa incepe in jur de ora 5 dimineața iar ultima după miezul nopții. 4h30m de somn sunt suficiente? Nemaivorbind de încălcarea limitelor de viteză și a altor abateri de la regulile de circulatie...

Marian

2019-08-09 12:06:08


Este un autobuz de la aerotec care șoferul zilnic îl parchează la el în curte intrând pe o străduță care avea este posibil accesul unor mașini mici. Și mereu încurcă circulația pe acea strada. Am sa fac plângere la acea firma pentru ca oferă autobuzele acasă la șoferi și apoi ei fac ce vor...

Cristian

2019-08-09 05:05:20


Toate bune si frumoase dar ce faceti cu RABLELE de autobuze ce apartin lui CODREANU care abia se mai tin pe roti?fumega ca niste vapoare ce functioneaza cu pacura.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie