Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 13:20

Muzeul de Istorie, la ora unui nou început

Autor: Iulian CUIBAR

Publicat la 17 iunie 2014

Conducerea instituţiei a anunţat demararea unor strategii care să transforme Casa Sfatului într-unul din principalele puncte de atracţie pentru turişti, dar şi comunitatea braşoveană

Muzeul de Istorie, la ora unui nou început
La aproape trei luni de la numirea în funcţie, noua conducere a Muzeului de Istorie a ţinut să prezinte noua strategie, cu ajutorul căreia va încerca să readucă instituţia la un înalt nivel de competitivitate, unul care să atragă mulţi mai mulţi vizitatori. „Au trecut câteva luni de la 1 aprilie şi e normal să vă prezentăm ideile noastre. Obiectivul nostru principal este expoziţia permanentă, care, trebuie să recunoaştem, nu corespunde condiţiilor anului 2014, fiind una învechită, la nivelul anilor ’70. Braşovul este judeţul turistic numărul unu al României, iar fiecare instituţie care are sarcina să promoveze cultura trebuie să fie orientată către turist. Nu dorim să ne adresăm doar unor cercuri de specialişti, ci plătitorilor de bilet, plătitorilor de impozite, consumatorilor de cultură. La câteva sute de metri, Biserica Neagră a înregistrat 208.000 de vizitatori anul trecut, timp în care noi am avut doar puţin peste 9.000. Nu avem scuze să nu aducem muzeul la condiţiile anului 2014 şi să nu îl transformăm un punct de reper al vieţii culturale braşovene, iar pentru turişti, el să fie un pretext al unei vizite în oraşul nostru”, a explicat Nicolae Pepene, director al Muzeului de Istorie Braşov. 
 
Orientare către profit
Muzeografii au lucrat la o nouă o nouă concepţie de amenajare a expoziţiei permanente, care să prezinte istoria oraşului, a judeţului şi a Ţării Bârsei, în context internaţional. Între principalele strategii ale conducerii instituţiei se numără întâmpinarea categoriilor de public ţintă, turiştii, comunitatea şi copiii, dar şi identificarea nevoilor şi nemulţumirilor tuturor acestora. Totodată, un alt obiectiv major este acela ca muzeul să devină unul profitabil, iar investiţiile Consiliului Judeţean să fie astfel întoarse.
 
Proces de renovare şi reamenajare, plus o nouă strategie de marketing
În perioada următoare, muzeul va intra într-un proces de renovare şi reamenajare a spaţiilor existente în Casa Sfatului, astfel că este posibil ca, în toamnă, să fie închis pentru o perioadă.
„Ne dorim ca noua expoziţie permanentă să fie prezentată publicului într-un an de zile, iar ea să fie bazată pe o cu totul altă strategie de marketing, o expoziţie orientată către vizitatori şi către comunitate. Avem foarte multe lucruri de excepţie de arătat, unele din ele reprezintă unicate şi va trebui să le valorificăm altfel”, a mai explicat Nicolae Pepene. 
 
 
 
 
.
 
 
 
 
 
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie