Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 06:09

MOLDOVENII RUP TĂCEREA! „Vrem ca Prodlacta să devină lider de piață în trei ani”

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 07 sepembrie 2012

JLC vrea să aducă fabrica de lactate din Brașov la capacitate maximă și să completeze portofoliul cu noi produse Grupul JLC din Republica Moldova se află foarte aproape de preluarea controlului companiei brașovene Prodlacta, după ce planul de reorganizare al producătorului de lactate propus de cele trei societăți din grup a fost acceptat de creditori

MOLDOVENII RUP TĂCEREA! „Vrem ca Prodlacta să devină lider de piață în trei ani” JLC vrea să aducă fabrica de lactate din Brașov la capacitate maximă și să completeze portofoliul cu noi produse Grupul JLC din Republica Moldova se află foarte aproape de preluarea controlului companiei brașovene Prodlacta, după ce planul de reorganizare al producătorului de lactate propus de cele trei societăți din grup a fost acceptat de creditori. Oleg Solomițchi, reprezentantul JLC în România, ne-a declarat că intențiile grupului sunt destul de clare. „Dorim să investim în Prodlacta. Am demonstrate seriozitatea noastră investind deja aproape patru milioane de euro. Dorim ca Prodlacta să devină unul dintre liderii de pe piața lactatelor din România în următorii trei ani”, a precizat sursa citată. Unul dintre primii pași pe care îi va face societatea după preluarea controlului de către JLC ar fi construirea unui sistem de distribuție directă la nivel național, începând cu Brașov și București, după care acesta va fi extins în toată țara. „Însemnând depozite în toată țara, forță proprie de vânzări cu tot ce înseamnă. Considerăm că originea brașoveană a brandului Prodlacta oferă oportunități remarcabile de promovare, lucru de care ne vom folosi din plin”, a mai spus sursa citată. Moldovenii și-au propus să readucă producția la nivelul maxim din ultimii ani, ceea ce va însemna reangajarea personalului disponibilizat în ultimi ani. În 2007, înainte de apariția crizei, Prodlacta avea un număr mediu de 468 de angajați, în timp ce la finele anului trecut numărul acestora a scăzut la 164, acum numărul acestora înjumătățindu-se, potrivit unor informații din interiorul companiei. „Vom continua programul de investiții în fabrică în vederea completării portofoliului cu produse noi. Unele din aceste produse există pe piață, dar nu sunt în portofoliul Prodlacta, altele sunt produse pe care le produce JLC în alte țări, dar care nu există pe piața locală. Vom dezvolta activitatea de înghețată care nu a fost exploatată de Prodlacta în ultimii ani”, a mai precizat Solomițchi. Au încercat să preia compania în urmă cu doi ani Interesul grupului din Republica Moldova pentru Prodlacta nu este unul nou. În urmă cu doi ani, JLC a încercat să preia controlul, negociind cu reprezentantul acționarului majoritar – Asociația Salariaților – Mariana Eftimie. „S-a agreat prețul pachetului de acțiuni, iar doamnei Eftimie i s-a oferit un post în conducerea societății. Dar în ultima clipă, doamna Eftimie a refuzat semnarea contractelor care fuseseră pregătite de avocații ambelor părți. Același lucru se pare că s-a întâmplat cu mai multe firme (circa 6-8 la număr) interesate să cumpere Prodlacta în perioada 2004-2011, conform informațiilor din presă și de pe piață”, a mai spus Solomițchi. În ultimii ani, de societatea brașoveană au fost interesate mai multe companii internaționale, gen Tnuva, Lactalis, Muller etc. Neînțelegerile dintre acționari – cauza insolvenței Solomițchi consideră că Prodlacta a ajuns în situația de a intra în insolvență din cauza neînțelegerilor dintre cei doi acționari importanți ai firmei – Asociația Salariaților și grupul Olympus. „În ultimii 3-4 ani, am văzut o luptă între aceștia. Astfel, În 2009, pentru suplimentarea mijloacelor circulante, AGA a decis vânzarea unor active în afara exploatării, decizie care a fost contestată și anulată de Olympus prin instanță. În 2010 și 2011 Olympus a propus majorări de capital în vederea rezolvării problemelor financiare ale Prodlacta, dar aceste propuneri au fost blocate în AGA de ASMC”, spune reprezentantul JLC în România. „Este surprinzător că cei doi acționari au căzut acum de acord în ceea ce privește susținerea unui plan comun de redresare a societății după atâția ani de luptă internă”, a mai arătat sursa citată. Solomițchi este sigur că planul de reorganizare propus de JLC va fi confirmat de judecătorul sindic, după ce acesta a fost „susținut de toate cele patru categorii de creanțe, în timp ce planul propus de debitoare a fost respins de trei categorii de creanțe și aprobat de salariați prin prezumție legală”. „Am fost surprinși de sprijinul și încrederea acordată nouă de creditorii care au susținut planul nostru. Printre aceștia se numără fermieri, producători de ambalaje, firme de transport, construcții, comercianți și chiar competitori din industria laptelui. Nu văd de ce să nu fie confirmat planul JLC deoarece acesta reprezintă foarte clar dorința exprimată de creditori”. „De ce ar avea nevoie Olympus de o altă fabrică?” Despre intențiile grecilor de la Olympus, reprezentantul JLC în România ne-a declarat că nu înțelege de ce au așteptat așa de mult pentru a încerca o preluare. „Olympus a dat în folosință în urmă cu un an o fabrică modernă, de capacitate mare, în apropiere de Brașov. Conform informațiilor de pe piață, aceasta nu este de departe utilizată la întreaga sa capacitate. De ce ar avea nevoie de o altă fabrică? Olympus este prezent în Brașov de mult timp. Erau pe aproape de când a început procedura de insolvență. De ce nu au achitat datoriile societății până acum și au așteptat s-o facem noi?”, a conchis Oleg Solomițchi. Producătorul grec de lactate Olympus, prezent în România din 1999, a inaugurat pe 5 noiembrie 2011 propria fabrică de lactate la Hălchiu, în județul Brașov. Investiția Greenfield, potrivit acestora, a fost de 55 de milioane de euro, din fonduri proprii.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie