Curs BNR

1 EUR = 4.9744 RON

1 USD = 4.5501 RON

1 GBP = 5.9421 RON

1 XAU = 388.9505 RON

1 AED = 1.2388 RON

1 AUD = 3.0618 RON

1 BGN = 2.5433 RON

1 BRL = 0.8108 RON

1 CAD = 3.2998 RON

1 CHF = 5.2933 RON

1 CNY = 0.6427 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6667 RON

1 EGP = 0.0937 RON

1 HUF = 1.2427 RON

1 INR = 0.0541 RON

1 JPY = 3.0465 RON

1 KRW = 0.3352 RON

1 MDL = 0.2574 RON

1 MXN = 0.2364 RON

1 NOK = 0.4232 RON

1 NZD = 2.7703 RON

1 PLN = 1.1602 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0473 RON

1 SEK = 0.4377 RON

1 TRY = 0.1329 RON

1 UAH = 0.1104 RON

1 XDR = 6.0868 RON

1 ZAR = 0.2604 RON

Editia 8285 - 16 oct 08:15

Modernizarea Gării Bartolomeu, reabilitată cu + 57%. La primele 2 selecţii nu s-a prezentat nimeni

Autor:

Publicat la 01 octombrie 2024

Modernizarea Gării Bartolomeu, reabilitată cu + 57%. La primele 2 selecţii nu s-a prezentat nimeni

Sucursala Regională de Căi Ferate Braşov a reluat procedura pentru modernizarea gării Bartolomeu, la o valoare cu 57% mai mare decât cea de la licitaţiile de anul trecut, care au fost anulate pentru că nu a existat niciun ofertant. În sistemul electronic de achiziţii publice a fost postat anunţul de licitaţie ce are ca obiect „Modernizare peroane în staţia CF Bartolomeu, refacere platforma staţiei şi zone adiacente (execuţie)”.
Valoarea totală estimată a contractului este de 52.446.625,92 lei, echivalentul a 10,5 milioane de euro. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 4 noiembrie 2024, ora 15:00. Ofertele trebuie să fie valabile până pe 4 martie 2025.
Anul trecut, SRCF Braşov a lansat două licitaţii succesive pentru modernizarea gării Bartolomeu, însă ambele au fosta anulate. La vremea respectivă, valoarea totală estimată a contractului era de 33.410.462,81 lei, echivalentul a aproape 6,8 milioane de euro. Probabil că valoarea a fost considerată prea mică, din moment ce nu s-a depus nicio ofertă.
Staţia Bartolomeu este situată în municipiul Braşov, între gările Braşov şi Ghimbav. Peronul principal, de la linia 1, este realizat din beton armat monolit, având stratul de uzură din asfalt care este degradat. Acesta are o lungime de 178,50 m, o lăţime variabilă, iar cota superioară este aproximativ egală cu cea a nivelului superior al şinei (NSS).
Peroanele dintre liniile 1-2, 2-3 şi 3-4 sunt realizate din beton armat monolit, având stratul de uzură din asfalt degradat. Acestea au o lungime de aproximativ 250 m şi o lăţime de 2,75 m, iar cota superioară este aproximativ egală cu cea a NSS. Accesul la peroane se face pe două treceri la nivel realizate din dale prefabricate de beton.
Platforma staţiei şi zonele adiacente includ parcările, trotuarele, scările de acces şi zonele verzi situate pe terenul aflat în administrarea SCNCF CFR SA. Acestea nu au mai beneficiat de îmbunătăţiri şi reparaţii de mult timp, fiind în diferite stadii de degradare, iar zonele verzi nu sunt amenajate corespunzător din punct de vedere peisagistic.
Linia 1 din staţia Bartolomeu are o lungime totală de 923 m, suprastructura este cale cu joante de tip 49 pe traverse de beton şi prezintă defecte în special pe suprafaţa de rulare: ştirbituri, bavurări, patinări şi desprinderi de material. Linia 2 are o lungime totală de 937 m şi are aceleaşi caracteristici şi defecte ca linia 1. Linia 3 are o lungime totală de 1241 m, cu suprastructura tip cale cu joante de tip 49 pe traverse de beton. Linia, ce se va dezafecta pentru realizarea peronului lat dintre liniile 2-IV, precum şi aparatele de cale şi semnalele aferente vor fi propuse spre casare. Linia IV directă are o lungime totală de 1.241 m, suprastructura este cale cu joante de tip 60 pe traverse de beton. Liniile 5-12 din staţia Bartolomeu nu sunt folosite, iar prisma de piatră spartă este colmatată 100% cu vegetaţie.
Aparatele de cale au reperele de rulare uzate, iar cele mai multe defecte se întâlnesc la ace şi inimile de încrucişare. În dreptul aparatelor de cale se produc cele mai multe abateri de direcţie (în plan şi profil longitudinal) ale traseului căii. Aparatele de cale prezintă uzuri, deformaţii şi defecte peste limitele admise, ce necesită a fi înlocuite parţial sau în totalitate. (BizBraşov.ro)

+2 -2

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional