Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 02:42

Mobra se întoarce!

Autor:

Publicat la 08 decembrie 2015

Trei români vor să relanseze Harley-Davidson-ul străzilor comuniste, produs la Tohan Zărneşti cu motoare de la Metrom Braşov.

Mobra se întoarce!
PRIMUL MODEL. Mobra 50, produs minimalist al epocii de aur, a luat fiinţă în anul 1971, odată cu omologarea modelului Mobra 50 la fabrica Tohan din Zărneşti, ce avea deja experienţa producerii motoretelor Carpaţi. Motorul în 2 timpi de 50cmc era produs de întreprinderea Metrom Braşov şi dezvolta 4cp, ce îi asigurau o viteză maximă de 70 km/h. Consumul de numai 2,5l / 100km îi dădeau o autonomie impresionantă de 450km.
 
Trei antreprenori români intenţionează să relanseze producţia motocicletelor Mobra, investiţia în designul şi asamblarea noilor modele fiind estimată la peste 500.000 euro.
„Pasionaţii de motorete, scutere şi motociclete, amatori sau profesionişti, se vor putea bucura de un brand 100% românesc, cu istorie. Fabrica din România va produce o gamă largă de produse, de la motorete, la scutere şi motociclete, cu motoare începând de la 50 cc până la capacităţi mari”, se arată într-un comunicat al Mobra Shop, citat de Ziarul Financiar.
 
MINI MOBRA. Modelul a fost produs începând cu 1976 până la sfârşitul anilor `80 şi este dotat cu un motor Metrom M201 de 49 cmc şi 4 CP.
 
Investiţia în designul şi asamblarea în Romania a noilor modele este estimată la peste 500.000 de euro, în acest moment existând discuţii cu companii de tehnologie şi design consacrate pentru proiectarea acestora.
Cei trei antreprenori - Dragoş Paise, Andrei Postelnicu şi Radu Gherasim - au inaugurat vineri Mobra Shop, un magazin în Bucureşti care îşi propune să devină principala sursă de îmbrăcăminte şi accesorii pentru motociclişti. Magazinul are o suprafaţă de peste 100 metri pătraţi şi pune la dispoziţia clienţilor peste 1.000 de articole. Recunoscut printre pasionaţii de motociclism pentru modelele 50, 50 Super, Hoinar şi Mini, Mobra a fost unul dintre cele mai populare branduri din perioada comunismului, deşi pe seama sa circula şi gluma „Moarte sigură cu cobra, dar mai sigură cu Mobra”. Mobra a fost produsă, timp de 23 ani, la fabrica Metrom din Braşov, în timp ce asamblarea era realizată la Uzina Mecanică Tohan Zărneşti. Producţia a început în 1971 şi a fost sistată în 1994.
 
ULTIMA MOTORETĂ NAŢIONALĂ. Ultimul model ieşit pe porţile fabricii de la Zărneşti a fost Mobra Hoinar (1976 - 1994), producţia acestuia fiind oprită definitiv in 1994, deoarece motorul nu mai corespundea normelor europene. Motorul era tip Metrom M-111 monocilindru în doi timpi, cu răcire liberă de 49,6 cmc şi o putere de 5 CP la 8200 rot/min, iar cutia de viteze în 5 trepte comandate cu selector la picior. Viteza maximă era de peste 70 km/h, cu un consum 2,5 l/100 km.
+6 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie