Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 11:43

Misterul şanţurilor de pe DN 73

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 30 mai 2017

Lăţimea lor este aproximativ egală cu cea a anvelopelor unei maşini, iar şoferii nu sunt prea încântaţi de ele: apar probleme dacă „îţi scapă roata în ele”

Misterul şanţurilor de pe DN 73

După ani de plombări şi reparaţii curente, segmentul din judeţul Braşov al DN 73 (Braşov-Cristian - Râşnov-Bran - Fundata) va intra în modernizare prin proiectul european ce a demarat încă din anul 2014.
Deocamdată,  au anunţat reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov, „graficul de execuţie este în lucru la inginer, pentru actualizare”, după ce în luna aprilie amplasamentul a fost predat constructorului, respectiv asocierea Azvi SA – Straco Grup SRL – Piomar Development – Tractebel.
Totodată, pe unele segmente de drum au început deja lucrările pregătitoare, fiind realizate în suprafaţa carosabilă nişte „şanţuri” al căror rol, ne-au explicat reprezentanţii DRDP Braşov, „este acela de execuţie a casetei pentru lărgirea drumului”.
Totuşi, şoferii nu sunt prea încântaţi de ele, mai ales că lăţimea lor este aproximativ egală cu cea a anvelopelor autoturismelor şi pot apărea probleme dacă „îţi scapă roata în ele”.
De altfel, unii dintre cei care folosesc frecvent ruta Braşov - Cristian se aşteaptă ca, în perioada lucrărilor, traficul să fie infernal, mai ales în orele de vârf, când ies de la muncă angajaţii de pe platformele industriale din zonă.

O constantă a proiectului: un nou termen de finalizare a lucrărilor   
Conform detaliilor disponibile pe site-ul CNAIR, lucrările la această arteră, cu o lungime totală de 103,25 km, au început în 19 mai 2014, cu o finanţare europeană nerambursabilă, prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi (POS - T) 2007 – 2013, valoarea totală a proiectului fiind de 275,86 milioane lei.  Având în vedere că lucrările s-au prelungit, pentru modernizarea acestei artere, CNAIR a obţinut de la Comisia Europeană „fazarea” proiectului, adică implementarea lui şi în ciclul bugetar european 2014-2020. Astfel, faza 1, aferentă ciclului bugetar european 2007 – 2013,  reprezintă lucrări executate, având ca termen limită de efectuare a plăţilor data de 31 decembrie 2015, plus lucrările executate până la data de 30 septembrie 2016, care justifică o parte din avansul acordat de către beneficiar în cadrul contractului de lucrări şi nerecuperat în perioada de eligibilitate. Faza a doua reprezintă restul lucrărilor rămase de executat până la sfârşitul proiectului, cu rambursarea cheltuielilor eligibile din Programul Operaţional Infrastructura Mare.
În luna decembrie a anului trecut lucrările erau realizate în proporţie de 27%, fiind modernizaţi aproximativ 20 de kilometri (în judeţul Argeş), iar ca termen de finalizare a lucrărilor era amintită luna decembrie a anului 2017, asta după ce, de-a lungul anilor, au fost lansate şi alte termene de finalizare a lucrărilor, unul dintre ele fiind 19 septembrie 2016.
În prezent, potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul CNAIR, lucrările sunt executate în proporţie de 35%, iar noul termen de finalizare a proiectului este luna decembrie a anului 2018.


 

+3 -0

Comentarii

Ioan

2017-06-11 10:25:09


Aceste santuri sunt o porcărie, oare dacă s-ar fi folosit o vopsea de culoare galbena, așa cum semnalizezi o zona in lucru sau șantier nu era mai bine? Pe lângă faptul ca acest drum este unul din cele mai prost întreținute din zona, mai faceți și aceste transee ca sa aibă șoferii la ce sa fie atenți. Nu imi doresc, dar Doamne Ferește sa fie vreun accident din cauza lor, meritați din plin sa fiți acuzați pentru porcăria asta. Cred ca ați făcut școala la Șanțul SRL și acum ați aflat ca pe asfalt mai circula și mașini, bicicliști, motocicliști. Sa aveți spor și încă ceva, acest drum duce și către cele mai vizitate obiective turistice din zona, adică pentru cei ce fac proiectele, finanțarea exista de ani de zile din banii aduși de turiști.

Ch

2017-05-30 06:46:19


La pastele cailor,ca si centura Brașovului,proiect de 2ani terminat in 10,si peste 1an:2 intra in reparații apoi in revizii,si iar in reparații ca sa se mai spele ceva bani.

cristian

2017-05-30 05:46:45


Toate bune nu au respectat termenul de modernizare iar acum ex.de 2 bani,, graficul de execuţie este în lucru la inginer, pentru actualizare” se va actualiza la ANUL? dece nu continua lucrarea?DRDP Brasov sta bine mersi la birou si se justifica, asteptam sosele modernizate nu peticite noi platim pentru ele si circulam prin gropi.Cind binevoieste Dnu.Inginer sa termine lucrarea?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie