Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7342 - 24 noi 07:42

Ministerul Transporturilor va plăti peste 2,3 milioane de lei pentru exproprierea terenurilor de pe viitoarea cale ferată Apaţa - Caţa

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 02 iulie 2020

Banii vor fi primiţi de proprietari din comunele Homorod, Ormeniş şi Racoş. Noua cale ferată va ocoli Rupea

Ministerul Transporturilor va plăti peste 2,3 milioane de lei pentru exproprierea terenurilor de pe viitoarea cale ferată Apaţa - Caţa

Guvernul României a aprobat în şedinţa de miercuri suma necesară despăgubiri proprietarilor de teren ce vor fi expropriaţi pentru a se putea moderniza a secţiunii Apaţa - Caţa cu o lungime de 28,2 km ce face parte din magistrala de cale ferată Braşov - Sighişoara.  Astfel, potrivit actului normativ amintit, pentru  exproprieri va fi folosită suma totală de 2.361.338,62 lei, banii fiind prevăzuţi deja în bugetul Ministerului Transporturilor. Terenurile care vor fi expropriate se află pe raza teritorială a comunelor  Homorod, Ormeniş şi Racoş.
Lucrările la segmentul de cale ferată amintit fac parte din proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a Coridorului Rin - Dunăre, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, tronsonul Braşov - Sighişoara”, investiţie ce este finanţată din bani europeni.
Conform proiectului de modernizare, secţiunea Apaţa - Caţa presupune un traseu nou pentru linia de cale ferată, eliminând o buclă pe care vechea cale ferată o face în zona Apaţa - Ormeniş - Augustin - Racoş. Astfel, după staţia Apaţa, traseul căii ferate va „coti” spre vest printr-un tunel nou, Ormeniş (cu o lungime de 6,9 km), evitând bucla care trecea pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după staţia Racoş, nu va mai face un „ocol” pe la Rupea, ci va merge drept, prin viitorul tunel Homorod (5 km). Pe acest sector de cale ferată se va mai construi şi tunelul Mureni, cu o lungime de 700 m.
Licitaţia de lucrări pentru modernizarea acestui sector de cale ferată, cu o o valoare estimată de 2,86 miliarde de lei, fără TVA, a fost lansată în toamna anului 2017. Contractul de lucrări nu a fost încă semnat, doi dintre ofertanţi contestându-se reciproc.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional