Curs BNR

1 EUR = 4.9487 RON

1 USD = 4.3767 RON

1 GBP = 5.8121 RON

1 XAU = 249.2179 RON

1 AED = 1.1915 RON

1 AUD = 3.0868 RON

1 BGN = 2.5302 RON

1 BRL = 0.7751 RON

1 CAD = 3.4089 RON

1 CHF = 4.7595 RON

1 CNY = 0.6870 RON

1 CZK = 0.1948 RON

1 DKK = 0.6655 RON

1 EGP = 0.2786 RON

1 HUF = 1.3605 RON

1 INR = 0.0583 RON

1 JPY = 3.8642 RON

1 KRW = 0.3702 RON

1 MDL = 0.2460 RON

1 MXN = 0.2056 RON

1 NOK = 0.4799 RON

1 NZD = 2.9655 RON

1 PLN = 1.0766 RON

1 RSD = 0.0421 RON

1 RUB = 0.0594 RON

1 SEK = 0.4807 RON

1 TRY = 0.3195 RON

1 UAH = 0.1602 RON

1 XDR = 6.1216 RON

1 ZAR = 0.2737 RON

Editia 7592 - 06 dec 12:40

Ministerul Transporturilor va plăti peste 2,3 milioane de lei pentru exproprierea terenurilor de pe viitoarea cale ferată Apaţa - Caţa

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 02 iulie 2020

Banii vor fi primiţi de proprietari din comunele Homorod, Ormeniş şi Racoş. Noua cale ferată va ocoli Rupea

Ministerul Transporturilor va plăti peste 2,3 milioane de lei pentru exproprierea terenurilor de pe viitoarea cale ferată Apaţa - Caţa

Guvernul României a aprobat în şedinţa de miercuri suma necesară despăgubiri proprietarilor de teren ce vor fi expropriaţi pentru a se putea moderniza a secţiunii Apaţa - Caţa cu o lungime de 28,2 km ce face parte din magistrala de cale ferată Braşov - Sighişoara.  Astfel, potrivit actului normativ amintit, pentru  exproprieri va fi folosită suma totală de 2.361.338,62 lei, banii fiind prevăzuţi deja în bugetul Ministerului Transporturilor. Terenurile care vor fi expropriate se află pe raza teritorială a comunelor  Homorod, Ormeniş şi Racoş.
Lucrările la segmentul de cale ferată amintit fac parte din proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a Coridorului Rin - Dunăre, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, tronsonul Braşov - Sighişoara”, investiţie ce este finanţată din bani europeni.
Conform proiectului de modernizare, secţiunea Apaţa - Caţa presupune un traseu nou pentru linia de cale ferată, eliminând o buclă pe care vechea cale ferată o face în zona Apaţa - Ormeniş - Augustin - Racoş. Astfel, după staţia Apaţa, traseul căii ferate va „coti” spre vest printr-un tunel nou, Ormeniş (cu o lungime de 6,9 km), evitând bucla care trecea pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după staţia Racoş, nu va mai face un „ocol” pe la Rupea, ci va merge drept, prin viitorul tunel Homorod (5 km). Pe acest sector de cale ferată se va mai construi şi tunelul Mureni, cu o lungime de 700 m.
Licitaţia de lucrări pentru modernizarea acestui sector de cale ferată, cu o o valoare estimată de 2,86 miliarde de lei, fără TVA, a fost lansată în toamna anului 2017. Contractul de lucrări nu a fost încă semnat, doi dintre ofertanţi contestându-se reciproc.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional