Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 10:21

Ministerul Mediului pregăteşte o nouă taxă auto „indestructibilă”. Care sunt variantele propuse şi cum ar putea fi impozitate maşinile vechi

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 14 ianuarie 2021

Ministerul Mediului pregăteşte o nouă taxă auto „indestructibilă”. Care sunt variantele propuse şi cum ar putea fi impozitate maşinile vechi

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a declarat că va începe consultări cu producătorii şi dealerii auto despre posibilitatea reintroducerii unei taxe auto pe poluare. Măsura este considerată necesară pentru reducerea poluării în marile oraşe şi evitarea unor sancţiuni venite de la Bruxelles.
„Dacă astăzi eu v-aş spune că introduc o anumită taxă, aş face greşeala pe care au făcut-o ceilalţi minştri, care au introdus o taxă, s-a pierdut la Curtea Europeană de Justiţie şi s-au dat banii înapoi. Dacă va exista o taxă pe mediu, naţională sau locală, trebuie să fie sigură din punct de vedere juridic şi să aibă efecte suficiente. Vom demara discuţii inclusiv cu producătorii auto, inclusiv cu comercianţii auto, pentru că nu putem să bulversăm piaţa, dar România trebuie să decidă, DA sau NU”, a spus ministrul Mediului.
Dacă va exista o nouă taxă, va fi implementată în felul următor: „Va fi discutată cu Comisia Europeană şi vom strânge toate know-how-urile (informaţiile) şi toate exemplele pozitive din Uniunea Europeană, astfel încât să nu mai ajungem în situaţia de a avea o taxă ilegală. În Europa există trei ţări care nu au nicio intervenţie pe această problemă, restul de 24 au fel de fel de sisteme în implementare. România trebuie să decidă dacă vrea să facă parte din grupul ţărilor care nu au nicio taxă sau din grupul de 24, unde se încearcă prin diverse să taxeze poluarea”, a adăugat Tanczos Barna.

Impozitul auto ar trebui regândit pe principii de mediu
Ministrul a oferit şi câteva variante ale viitoarei taxe auto. „Variantele posibile sunt: impozit local diferenţiat, rovinietă, emisiile stabilite de producătorul auto în funcţie de motor. Măsura trebuie să ducă la reducerea poluării. Obiectivul este scăparea de infringement şi reducerea poluării în marile oraşe”, a spus el. Experţii în sisteme de impozitare consideră că introducerea unei taxe de primă înmatriculare este posibilă, însă trebuie formulată inteligent, astfel încât să nu încalce prevederile legislaţiei comunitare. „Un instrument cu un potenţial foarte ridicat, dar insuficient utilizat, este impozitul auto anual care trebuie reaşezat pe principii de mediu”, declara cu ceva timp în urmă Daniel Anghel, liderul Departamentului de Consultanţă Fiscală şi Juridică PwC România. Specialiştii consideră că această impozitare a autoturismelor ar trebui să ţină cont de normele Euro şi de emisiile de dioxid de carbon.

Aproape 350.000 de maşini second-hand importate, în 11 luni
O variantă pe care au utilizat-o şi alte state membre şi care poate da rezultate bune în România ar putea fi utilizarea armonizată a unei taxări în doi paşi, primul la prima înmatriculare, iar cel de-al doilea corelat cu sistemul de impozitare anuală a autoturismelor. Acesta din urmă ar urma să ia în considerare şi nivelul de emisii de CO2, şi normele de poluare. În plus, o astfel de modificare trebuie introdusă cu o perioadă de graţie rezonabilă şi care să se aplice doar autovehiculelor înmatriculate după data intrării în vigoare a noii metodologii, nu şi retroactiv pentru autoturismele deja înmatriculate.  Oricum, măsura pare una urgent de luat pentru că importurile de maşini second-hand nu au scăzut prea mult în volum nici măcar în contextul pandemiei cu noul coronavirus. Concret, în primele 11 luni ale anului trecut s-au înmatriculat 347.321 de rulate importate din UE ajungându-se la un nivel asemănător celui înregistrat în anul 2017, de exemplu.
În acest context trebuie spus că tot în primele 11 luni ale anului trecut au fost înmatriculate 110.277 de maşini noi, iar un mic calcul ne arată că din patru autoturisme nou înregistrate în România numai unul este proaspăt ieşit din fabrică, cu 0 kilometri la bord. (BizBrasov.ro)

+1 -1

Comentarii

'cristian'

2021-01-14 06:17:59


'La Ministerul Mediului sau perindat ani in sir Turisti pe post de Ministru multa vorbarie si nimic in practica,Taxa trebuie aplicata tuturor Autovehicolelor indiferent cui apartin persoane private,Institutii,ONG-uri in fuctie de gradul de poluare.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie