Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 13:12

Ministerul Economiei a pus proiectul fabricii de SuperPuma pe „aşteptare”

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 18 iunie 2014

Ministrul Constantin Niţă ar dori să afle detalii suplimentare despre proiect

Ministerul Economiei a pus proiectul fabricii de SuperPuma pe „aşteptare”
Proiectul concernului Airbus Helicopters de a construi la Braşov o fabrică de elicoptere SuperPuma MK1 a fost pus „pe hold” de autorităţile guvernamentale din România deoarece Ministerul Economiei „a solicitat o întâlnire cu reprezentanţii Airbus Helicopters, pentru a discuta pe larg cu conducerea instituţiei detalii suplimentare despre proiect”, a anunţat directorul companiei, Neculai Banea. Acesta este sigur că fabrica va fi construită, dar a putut da detalii despre ce anume se va discuta la nivel guvernamental. „Personal, cred că e vorba doar despre detalii suplimentare pe care le-a cerut partea română pentru a aproba decizia în cunoştinţă de cauză şi în prezenţa unui angajament. E important de subliniat că solicitarea iniţială a venit dinspre partea franceză, de aceea vă spun că e vorba doar de un moment până când proiectul se va realiza”, a mai spus Banea.
 
Discuţii demarate în luna martie
Fabrice Arfi, vicepreşedintele Airbus Helicopters, s-a întâlnit în martie la Paris şi apoi în aprilie la Braşov cu Niculae Banea, directorul IAR Braşov, ca să îl informeze despre intenţia francezilor de a deschide o linie completă de asamblare pentru elicoptere în parcul aerospaţial de la Ghimbav. Fabrica IAR Braşov, înfiinţată acum 90 de ani, a produs până în 1945 peste 1.000 de avioane de diferite tipuri, iar după Al Doilea Război Mondial a fost transformată în unitate de producţie de tractoare. În 1968, fabrica de avioane a fost redeschisă sub numele ICA Braşov şi s-a specializat în producţia de elicoptere în parteneriat cu Aerospatiale Franţa, în prezent subsidiară a Eurocopter.
Proiectul Airbus urmăreşte creşterea pieţei de elicoptere Super Puma MK1 prin scăderea costului de fabricaţie şi promovăre susţinută. Pentru a atinge obiectivul de a scădea preţul de vânzare, Airbus Helicopters vrea să deschidă în România linia de montaj a acestui tip de elicopter şi a înfiinţat în acest an compania Vadstena, o entitate nouă prin care vrea să implementeze proiectul de la Braşov. Francezii vor ca IAR să participe în proiect în calitate de furnizor de subansambluri şi să preia o parte din pregătirea de fabricaţie aferentă acestui proiect. De asemenea, cer 15.000 de metri pătraţi, din care jumătate pentru a construi o hală, dar şi ca IAR să îşi utilizeze profitul neutilizat de la Eurocopter România, cealaltă investiţie a francezilor în România, unde IAR are 49,9% din acţiuni, pentru ca Eurocopter să devină acţionar la Vadstena.
Airbus Helicopters are aproximativ 23.000 de angajaţi la nivel mondial; compania este prezentă în România prin Eurocopter România, unde deţine 51% din acţiuni. Eurocopter România, creată în 2002, a dezvoltat activităţi legate de piaţa civilă şi militară şi este principalul centru industrial din cadrul grupului care execută lucrări de reparaţie/revizie şi modernizare pentru elicopterele Puma şi Alouette de pe piaţa mondială. Din 2008, Eurocopter România a lansat activităţile pentru elicopterele Super Puma, asigurând lucrările aferente de întreţinere, reparaţiile capitale şi upgrade-urile.
 
Proiect pe termen lung 
Colaborarea între cele două părţi ar însemna fabricarea din prima zi a unor componente de structură, cu condiţia ca IAR să îşi execute, cu costuri proprii, pregătirea de fabricaţie aferentă componentelor respective (se estimează o valoare a investiţiei de circa un milion de euro), fabricarea în termen mediu a fuselajului acestui tip de elicopter, cu condiţia obţinerii de către Airbus Helicopters a acordului TAI Turcia (aceasta deţine în prezent drepturile exclusive de a fabrica fuselajul şi alte câteva subansambluri). Acest lucru ar presupune din partea IAR Ghimbav o investiţie de 10 milioane de euro în pregătirea de fabricaţie/şcolarizare/asistenţă tehnică.
În cazul în care România va fi aleasă pentru investiţie, în perioada 2014-2015 se are în vedere începerea dezvoltării pregătirii de fabricaţie a modelului C1e, şcolarizarea personalului şi construirea clădirilor, astfel încât în 2017 să iasă de pe linia de fabricaţie primul elicopter civil de tip C1e, urmat în 2018 de ieşirea de pe linia de fabricaţie a primului elicopter de tip militar, plus forma alungită a acestuia. Proiectul mai prevede ca în anii 2015 şi 2016 să fie vândute elicoptere Super Puma MK1 produse pe linia de fabricaţie Airbus Helicopters, în perioada 2017-2018 să fie vândute elicoptere produse atât de Airbus Helicopters, cât şi pe linia dezvoltată în România, iar din 2019 să fie vândute doar elicoptere de acest tip produse în România.
„Airbus Helicopters va lua decizia de a merge înainte sau nu cu proiectul la finalul lunii iunie, după ce va evalua elementele necesare pentru succesul său, inclusiv răspunsurile pozitive ale IAR şi autorităţilor române privind ajutorul de stat“, anunţa în scrisoarea de intenţie Fabrice Arfi, vicepreşedintele Airbus Helicopters.
Potrivit unei hotărâri din 2 iunie a acţionarilor IAR, conducerea se va asigura că, în cadrul proiectului ce va fi implementat în România, elementele componente ale elicopterului de tip Super Puma MK1 vor fi fabricate de către IAR. În prezent, structura elicopterului este fabricată în Turcia, însă francezii spun că se are în vedere creşterea numărului de componente asigurate local.
 
Conducerea IAR Ghimbav ar fi de acord
Administratorii fabricii IAR Ghimbav consideră că ar trebui să fie de acord cu propunerile Airbus Helicopters în condiţiile în care se va obţine un angajament ferm din partea concernului aeronautic de implicare substanţială a fabricii braşovene în fabricarea de serie a unor componente ale elicopterului Super Puma MK1, de genul instalaţiilor electrice şi fuselajului, care să conducă, pe termen mediu, la transferarea unor activităţi însumând 140.000-220.000 de ore de manoperă/an sau, în cazul în care acest lucru nu este posibil, la transferarea unor lucrări pentru alte tipuri de elicopter, până la atingerea volumului de manoperă menţionat anterior.
Aceste comenzi, pe lângă faptul că vor constitui activitatea viitoare de bază a societăţii în momentul în care elicopterele IAR 316B Alouette III şi IAR 330 Puma vor ieşi din exploatare, vor constitui şi o sursă de profit pentru societate.
Stephane Chery, şeful comunicării Airbus Helicopters, susţine că firma a dezvoltat continuu capacitatea sa industrială pentru generaţia anterioară de Super Puma în cadrul Eurocopter România încă din 2002, iar filiala din România a devenit un centru de excelenţă recunoscut la nivel mondial. Dincolo de flota românească, contracte de importanţă majoră sunt în curs de derulare sau se vor derula în viitor, precum cel al aparatelor Puma din Royal Air Force, deţinute de ministerul apărării din Marea Britanie. Eurocopter modernizează în România 24 de elicoptere Puma pe seama unui contract atribuit în 2009, prin care extinde durata de folosinţă a acestora până în 2025. „Este firesc ca Airbus Helicopters să evalueze acum toate variantele posibile şi să beneficieze de capacitatea industrială din România. Studiile în acest sens sunt în curs de derulare şi nicio decizie nu s-a luat până la momentul actual”, mai spune Chery.
 
+2 -0

Comentarii

puiu

2014-09-04 20:15:03


Proiecte,au mai fost si vor mai fi. In perioada alegerilor ploua cu oferte senzationale. Daca am lasa gluma si am crede ca poate cineva dupa 25 de ani de la anul 89' s-a trezit si chiar vrea sa faca cu adevarat o mare conpanie la Brasov este de laudat si PSD-ul si-ar spala multe pacate. Brasovul inca mai ofera specialisti atat in domeniul de programare,control cnc. Pana cand nu se fac angajari SCHAEFFLER ramane cea mai serioasa firma care produce la Brasov. Lipsa aeroportului a dus la pierderea multor conpanii care ar fi dorit sa vina in Brasov,(interesele politicienilor care traiesc in Bucuresti,si vin la aer in Brasov)sper ca ministrul Nita sa lase ceva in urma ca doar atat ramane in urma noastra faptul ca cineva spune cu respect ,AICI ESTE TEMELIA LUI (CUTARE) Ma doare sufletul cand ma gandesc cat ar fi putut face un Tiriac,cu toate relatiile si banii care-i are dar nu a facut.

rammstein

2014-06-18 10:25:11


Ministrul Constantin Niţă ar dori să afle detalii suplimentare despre proiect !!oare ce detalii ?..ca se si pricepe..adica partea franceza ne bate la cap cu acest proiect si vine un unul sa ceara detalii !.cat sa fie comisionul?..sau in ce valuta ?..te pufneste rasul cand auzi asemenea ineptii,uite de ce ziceau americanii ca inamicul numarul unu al tarii este coruptia !!..cand sti ca la granitele tale e razboi ,vine unul si cine AIRBUS si-ti da sa faci elemente pentru elicoptere de atac ,tu vi si ceri detalii!!!..suntem o tara de cretini si handicapati ,ne meritam soarta cu asemenea lichele in guvern. Pacat ca individul mai e si brasovean ,este o rusine pentru comunitatea noastra.. Eu cred ca ar trebui convocat CSAT si hotarat urgent acest lucru ,sigur Presedintele este de acord si nu numai el..sa faca Banea o informare institutiei Prezidentiale urgent si sigur se va rezolva.. resedintele Consiliului judetean Dl Cancescu sa ceara audienta in regim de urgenta la presedintele tarii si sunt sigur va rezolva problema..sa-l intrebe Traian Basescu pe nita ce fel de detalii ?..

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie