Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 20:06

Metropola Braşov va trebui să investească 156 de milioane de euro pentru fluidizarea traficului

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 27 noiembrie 2015

Dacă nu se vor lua măsuri pentru a încuraja folosirea mijloacelor de transport în comun sau a bicicletelor, peste câţiva ani circulaţia în toată zona metropolitană va deveni un calvar, iar numărul incidentelor în trafic va creşte

Metropola Braşov va trebui să investească 156 de milioane de euro pentru fluidizarea traficului
Până în data de 4 decembrie, braşovenii mai pot trimite sugestii cu privire la îmbunătăţirea Planului de Mobilitatea Urbană, care este supus dezbaterii publice pe site-ul Primăriei Braşov, www.brasovcity.ro. Acest plan ar urma să fie aprobat de consiliile locale ale localităţilor din Zona Metropolitană, iar din acel moment prevederile documentului vor deveni obligatorii. Astfel, ieri a fost organizată şi o şedinţă de dezbatere publică la care au participat reprezentanţii mai multor ONG-uri, dar şi ai unor instituţii publice. 
Adrian Vâlcan, unul dintre consultanţii care a elaborat documentul, a subliniat faptul că întreaga zonă metropolitană a Braşovului trebuie să ia măsuri urgente pentru reducerea utilizării autoturismelor personale, fiindcă altfel va apărea o presiune asupra infrastructurii rutiere ce va duce la blocaje, dar şi la creşterea incidentelor în trafic. Astfel planul de mobilitate propune o serie de proiecte în vederea îmbunătăţirii infrastructurii pentru pietoni şi biciclişti, dar şi efectuarea unor lucrări ce vizează fluidizarea circulaţiei mijloacelor de transport în comun. „Au fost luate în considerare trei scenarii, iar într-un final a fost elaborat un scenariu preferat, în care sunt incluse peste 100 de proiecte. Astfel este necesar ca rutele pentru pietoni şi biciclişti să fie separate de traficul motorizat. De asemenea, pe lângă amenajarea pistelor destinate vehiculelor pe două roţi este nevoie şi de realizarea unor parcări pentru biciclişti, dar şi amenajarea mai multor locuri de unde să se poată închiria biciclete. În ceea ce priveşte transportul public de călători, pentru vehiculele care asigură acest serviciu este nevoie trasarea unor benzi speciale, astfel ca timpul de deplasare al acestora să scadă şi oamenii să prefere să se deplaseze cu transportul în comun”, a explicat Adrian Vâlcan. 
 
 
Investiţii de peste 50 de milioane de euro până în 2020
Costul investiţiilor propuse prin acest plan de mobilitate pentru fluidizarea traficului se ridică la suma de 156 de milioane de euro, derularea proiectelor propuse urmând să se finalizeze după 2031. Numai pentru perioada 2016 - 2020 sunt propuse proiecte în valoare de 53 de milioane de euro, până în 2030 urmând să fie cheltuite alte 73 de milioane de euro pentru implementarea unor proiecte ce vizează fluidizarea traficului rutier şi mobilitatea în zona metropolitană a Braşovului. „Aceste sume sunt doar nişte estimări, însă Planul de Mobilitate Urbană nu are valoare de Studiu de Fezabilitate ”, a subliniat Vâlcan. 
Pe lista de proiecte propuse pentru a scăpa de aglomeraţia de pe străzile Braşovului se numără şi construcţia unor pasaje subterane pentru pietoni, interconectarea reţelei de piste pentru biciclişti din municipiul Braşov, reintroducerea sensului dublu pe străzile din centrul civic concomitent cu reducerea vitezei de deplasare a vehiculelor, dar şi modernizarea drumurilor judeţene sau realizarea, la Predeal, a unei reţele de piste pentru biciclişti cu o lungime de 25 de kilometri şi reabilitarea centrului municipiului Săcele. Totodată, pentru a se reduce numărul de accidente în care sunt implicaţi pietonii, pe arterele cu mai multe benzi de circulaţie se impune amenajarea, pe axul drumului, a unor refugii pentru pietoni. 
 
Pasajele pentru pietoni considerate inutile
Cei prezenţi la această dezbatere au făcut însă şi unele propuneri. Astfel, arhitectul Gruia Hilohi, a punctat faptul că planul de mobilitate nu tratează ca o zonă prioritară centrul oraşului şi nici „coloana vertebrală” a Braşovului: DN1 - Calea Bucureşti - Bulevardul Eroilor - Strada Lungă. „În toată lumea nu mai sunt agreate pasajele rutiere subterane pentru pietoni. Ar trebui să fie trecute în subteran maşinile. Avem experienţa celor două pasaje subterane pentru pietoni din centrul civic, care sunt un eşec. În zona dintre Prefectură şi Primărie ar trebui să se amenajeze o parcare subterană cu 1.500 de locuri, unde să poată fi lăsate autoturismele funcţionarilor instituţiilor din această zonă, dar chiar şi riveranii. Astfel, am avea o zonă de promenadă pentru pietoni în acest spaţiu”, a propus arhitectul braşovean. 
 
Prea puţine piste de biciclete
De asemenea, Maximilian Munteanu, unul dintre iniţiatorii campaniei „Bicicleşte Omeneşte” a fost de părere că numărul de piste propus prin acest plan este în continuare insuficient, ţinând cont că este vorba de amenajarea a numai 12 km de astfel de trase în municipiul Braşov. „Ar trebui, de asemenea, ridicate interdicţiile accesului cu bicicleta în parcuri şi în Centrul Istoric. Nu cred că în parcuri, bicicliştii ar reprezenta o ameninţare pentru pietoni. În toată Europa, bicicliştii au voie în parcuri. De asemenea, în Piaţa Sfatului, nu ai voie cu bicicleta, dar în schimb se închiriază copiilor tot felul de maşinuţe”, a punctat Maximilian. 
 
Foto: Primăria Braşov
+1 -0

Comentarii

mircea

2015-12-04 10:08:52


ultima miscare din centru sens unic dinspre dobrogeanu mare greseala s-a aglomerat din doua trasee pe un singur fir de la teatru la intersectia de la star trebuia sa se lateasca zona din lateralu prefecturii unde sant taxiurile si atunci era dublu sens o alta problema bariera de la intrarea strazii postavarului speram sa nu mai apara niciodata s-a dovedit ca primaria si politia comunitara nui intereseaza sa faca ordine la parcarea atribuita riveranilor de pe str postavarului asa ca daca nu gasesti loc intri pe strada este foarte bine asa

ophelia

2015-12-01 08:27:23


Pentru a vedea cum trebuie actionat si ce trebuie facut,trebuie luat exemplu Danemarcei unde pistele de biciclete insumeaza mii de km numai in Copenhaga.Este un spectacol absolut perfect si exceptional.Nu o sa ajungem niciodata la acel stadiu,dar trebuie inceput de undeva, cat mai repede.In Danemarca politicienii merg la serviciu cu bicicleta.Copiii sunt obisnuiti de micuti sa foloseasca bicicleta.Totul a devenit un cult din mersul pe bicicleta,regulile sunt f. stricte si respectate,circulatia cea mai fluida din lume.Poluarea extrem de mica.

Florin

2015-11-27 09:44:15


angajatii primariei si consilliul judetean sa vina la servivi cu autobuzul.

rammstein

2015-11-27 07:46:02


as vrea sa-i spun tovarasului arhitect sa stea in fiecare dimineata in girtoriul din bartolomeu !!!...daca boul crede ca nu poate fi facut un pasaj subteran in zona !!!>..atat vreau sa stea in ma-sa pe giratoriul din bartolomeu si sa numere cate masini trec si ce cozi sunt ....sa vada cum pentru un pieton se opresc toate sensurile de circulatie !!!..ba boule ....unde mai pui ca mai e si calea ferata !!!!...sau la intrare in brasov la poienelor !!!...se afla un hectar de trecere de pietoni pe 8 benzi de circulatie ....CUM VEDE COMUNISTUL REZOLVAREA ?????.. CAT DESPRE PISTELE D EBICICLISTI ,astea sunt capacnele mortii....cine dracu a facut propunerea ca din banda de mers sa mai iei 0.5 m pentru biciclisti???><..e o crima ba boilor...a masurat cineva cat trebuie sa fie de lata o pista de biciclete ???...ce -ati facut voi e un cacat !!...practic ati micsorat benzile de trafic auto !!!...numai cretini pot face asa ceva ...nu ma mira ca nici un biciclist n-are curaj sa mearga pe ele...duceti-va ba trogloditilor pana la cluj sa vedeti cat trebuie sa aiba o pista de biciclete !! sau la timisoara .... despre parcari numai de bine !!..intrebati-l pe primarul dna cati vor folosi parcarea de la militar???>..sau mai bine spus cati bani s-au furta din lucrare !!!>..o data nu e bine amplasata ,nici dracu nu pune masina acolo,incurca circulatia,deja la nivelul -4 au aparut inflitratiile !!..practic parcarea va fi folosita doar partea de suprafata !!..cine are curaj sa-si lase masina in apa ????>....sa si plateasca pentru asta...un cacat de parcare... revin cu parcarea sub dealul din livada postei acolo unde e acum parcarea !!..a fost un proiect initiat de vreo 40 de ani ,pentru degrevarea aglomerarii poienei (mai erau si pe vremuri oameni cu cap)...venea turistul lasa masina in parcare si in pretul biletului DE PARCARE intra si deplasarea cu mijloacele de transport in poiana !!...SIMPLU NU ?????.. cat despre parcarea din centru luati ba exemplul celor de la ORADEA >>>>>>>... ceea ce face acum primaria prin tovarasii lor e o porcarie !!!...cauta sa incurce ...da sa incurce circulatia auto prin ideile lor scoase din putul gandiri (sau puta )....ba nenorocitilor voi distrugeti brasovul .....

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie