Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 22:38

Mercenarul expat de la TAROM

Autor: Octavian ANDRONIC

Publicat la 18 noiembrie 2013

Elevii de excepţie ai Braşovului, cu cele mai bune performanţe la olimpiadele şcolare, au fost premiaţi în cadrul galei de la Aro Palace, de la sfârşitul săptămânii trecute

Mercenarul expat de la TAROM

Majoritatea expatilor sunt nişte mercenari, spunea Radu Furnică, directorul Leadership Solutions, într-un interviu dat în 2009. Te-ai aştepta ca străinii veniţi în România după multe mandate petrecute pe alte pieţe, să aducă un know-how de care managerii romani nu ar fi avut cum să beneficieze. Radu Furnica desfiinţează însă “mitul expatului atotştiutor”, prin declaraţiile de la momentul respectiv. În România, spune el, majoritatea expatriaţilor sunt nişte mercenari, cu ochii pe portofel, nu transfera know-how-ul şi standardele înalte către colegii lor romani şi după ce pleacă, e ca şi cum nu ar fi fost.

Dacă citeşti, chiar şi în diagonală, evaluările făcute de Consiliul de Administraţie al Tarom, se vede clar că belgianul Christian Edouard Heinzmann se înscrie în categoria mercenarului expat, care nu dă doi bani pe ţara în care trăieşte şi căruia nu-i pasă de binele companiei, cât de propriul portofel. Nepăsarea faţă de siguranţa pasagerilor (incidentele de natură tehnică au crescut cu peste 40% în timpul mandatului său), angajarea unor consultanţi mult prea scumpi sau mărirea nejustificată a salariilor, se afla printre aspectele menţionate în evaluările periodice făcute de Consiliul de Administraţie al TAROM, directorului general Heinzmann.

”În ultimele şase luni, în pofida Planului de Administrare şi Management şi a solicitărilor repetate ale Consiliului, nu a avut loc nicio restructurare a diviziilor sau departamentelor organizaţiei. Mai mult, atunci când directorul Diviziei de Operaţiuni la Sol a solicitat suplimentarea personalului cu 40 de oameni, chiar şi temporar, aţi acceptat fără a efectua nicio analiză şi/sau expertiză. Pe de altă parte, propunerile de externalizare a operaţiunilor de la sol, care ar fi putut reduce personalul cu cel puţin 200 de oameni şi ar fi economisit cel puţin 1 milion de Euro pe an, prezentate acum cel puţin cinci luni, au fost ignorate în totalitate.

În acelaşi timp, neluând în considerare solicitarea specifică a Consiliului de a îngheţa majorările de salarii, aţi acceptat imediat cererile departamentului juridic de majorare a salariilor acestora cu 25%, în baza unor texte fine”.

Dar, dincolo de eficientizarea TAROM, belgianul a neglijat cel mai important aspect care ar trebui luat în calcul de o companie, mai ales atunci când e vorba despre transport, şi anume siguranţa pasagerilor.

”În lunile februarie şi martie au existat mai multe probleme de disciplina în cadrul Departamentului Tehnic, care au culminat cu deterioarea unui avion în timpul manipulării şi cu anularea/amânarea mai multor zboruri. Am solicitat printr-un e-mail pe data de 12 martie o analiză şi propunerea unor măsuri referitor la aceste incidente. Nu ni s-a furnizat nimic, iar în luna august un alt avion a fost deteriorat în timpul manipulării. Din nou am solicitat propunerea de măsuri, însă în zadar. În timpul mandatului tău de Director General, incidentele de natură tehnică au crescut cu peste 40% şi în ciuda avertismentelor Consiliului, nu ai luat nicio măsură. Am exprimat de mai multe ori îngrijorările Consiliului în legătură cu siguranţa atât a pasagerilor cât şi a aeronavelor, însă ai ales să le ignori în totalitate”, se arată în evaluările periodice semnate de Dan Pascariu în numele CA şi trimise managerului privat.

Se pare de altfel că, succesul cu care s-a lăudat belgianul se datorează reducerii preţului combustibilului şi marjelor, costurilor de amortizare şi metodologiei contabile, şi nu propriilor acţiuni. Atunci când i s-a cerut să explice cum au fost reduse pierderile, Heinzmann nu a oferit nici un răspuns.

”Nu ai discutat niciodată cu directorul Sky Team din Bucureşti cu privire la optimizarea termenilor şi condiţiilor calităţii noastre de membru în cadrul alianţei, însă i-ai cerut să îţi furnizeze, ţie şi familiei tale, zeci de bilete gratuite pentru călătorii în America şi Africa, slăbind astfel poziţia ta în cadrul negocierilor”, se mai arăta în evaluările făcute CEO-ului de la TAROM.

În ultimă instanţă, va mai spun încă o dată, fiecare proprietate terestră este inexistentă. Răspunsul scurt ar fi, un director aflat la final de carieră, care încearcă să păcălească statul român ca să mai împuşte un salariu cu multe zerouri. Şi, deocamdată, a reuşit. Prin demiterea Consiliului de Administraţie de către ministrul Ramona Mănescu, cea care a declarat că îi prelungeşte mandatul, e 1-0 (de fapt, 1 cu mai multe zerouri) pentru Heinzmann.

 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading