Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 03:17

Mercedes sau Solaris? Germanii şi polonezii, în competiţie pentru a livra autobuze electric-hibrid Braşovului

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 22 sepembrie 2020

Valoarea celor 10 vehicule este estimată la 16 milioane de lei

Mercedes sau Solaris? Germanii şi polonezii, în competiţie pentru a livra autobuze electric-hibrid Braşovului

Dacă anul trecut, Primăria Braşov nu a reuşit să găsească nici un furnizor de autobuze electric-hibrid, fiind nevoită să obţină modificarea unui proiect cu finanţare nerambursabilă (astfel încât să poată fi achiziţionate mijloace de transport electrice), la licitaţia lansată în luna iulie acestui an au fost depuse două oferte. Astfel, pentru a furniza 10 autobuze electric-hibrid, cu o valoare estimată de 16 milioane de lei cu tot cu TVA, s-au înscris companiile Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania SRL (producătorul este din Germania) şi Solaris Bus & Coache Sp. z.o.o. (compania din Polonia care a furnizat şi cele 26 de troleibuze).

Pe ce linii vor circula cele 10 autobuze
Cele 10 autobuze hibrid-electric vor circula pe liniile 25 (Avantgarden - Gara Braşov - Terminal Poienelor), 28 (Stupini, str. Fundăturii – Avantgarden - Livada Poştei) şi 41 (Stupini, str. Lujerului - Livada Poştei). Mijloacele de transport vor avea lungimea de 12 m şi o capacitate de minim 90 pasageri (minim 24 de locuri pe scaune). Autobuzele vor avea tracţiune hibridă (diesel-electric), podea complet coborâtă pe toată lungimea, trei uşi şi aer condiţionat în salonul de călători. Sistemul de propulsie al autobuzului va fi o combinaţie a tehnologiilor de propulsie diesel şi electrică, menită să exploateze la maxim potenţialul de reducere a emisiilor de CO2 şi în acelaşi timp să asigure condiţiile corespunzătoare de fiabilitate în operare, pe toată durata de viaţă a vehiculelor.

Cu 2%
Pentru cumpărarea celor 10 autobuze hibrid-electrice, municipalitatea braşoveană a obţinut o finanţare europeană prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, contribuţia de la bugetul local fiind de 2% din valoarea eligibilă.  
De altfel, primarul Braşovului, George Scripcaru, a declarat că „aceasta este ultima achiziţie de mijloace de transport în comun pe care municipalitatea o are prevăzută pentru acest exerciţiu financiar (2014 – 2020, n.r.). În acest moment sunt în trafic cele 26 de troleibuze Solaris şi 14 autobuze electrice SOR, din cele 68 de autobuze electrice contractate cu firma din Cehia. La acestea se adaugă cele 25 de troleibuze, la care a fost depusă o singură ofertă, de producătorul polonez Solaris, procedură aflată în etapa de evaluare a ofertei. Mai urmează licitaţia organizată de MLPDA pentru alte 12 autobuze electrice de 18 metri”, a afirmat edilul.

+6 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie