Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 09:02

Membrii Guvernului, impresionaţi de elicopterul IAR-330 Puma Naval produs de IAR Ghimbav

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 18 decembrie 2015

Ministrul Economiei, Costin Borc, a declarat că societatea braşoveană poate fi un exemplu pentru reindustrializarea României, anunţând că în jurul firmei braşovene s-ar putea crea un pol aeronautic românesc.

Membrii Guvernului, impresionaţi de elicopterul IAR-330 Puma Naval produs de IAR Ghimbav
IAR Braşov a livrat, ieri, către Ministerul Apărării Naţionale din România cel de-al treilea elicopter 330L Puma Naval destinat operaţiunilor de luptă şi salvare pe mare, la finalul unui program derulat pe o perioadă de zece ani în valoare totală de peste 200 milioane lei.
La ceremonia de predare-primire organizată la sediul societăţii IAR Ghimbav ocazionată de încheierea programului de fabricaţie a elicopterelor IAR-330 Puma Naval au fost prezenţi ministrul Apărării Naţionale Mihnea Motoc, viceprim-ministru şi ministru al Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, Costin Borc, contraamiral Alexandru Mîrsu, şeful Statului Major al Forţelor Navale, şi generalul Nicolae Ciucă, şeful Statului Major General.
După prezentarea datelor tehnice a elicopterului şi vizitarea fabricii, invitaţii au asistat şi la o demonstraţie de zbor a ultimului model în configuraţie specifică fabricat la Ghimbav. „A fost o demonstraţie absolut remarcabilă. Este însufleţitor să vezi că aşa ceva se poate realiza şi integra în România, să vezi şi performanţa umană de excepţie care nu pot decât să te umple de admiraţie şi recunoştinţă”, a spus ministrul Apărării Naţionale Mihnea Motoc.
El a precizat că programul de modernizare a celor trei aeronave a costat statul aproximativ 200 de milioane de lei, sumă care include şi programul de modernizare şi costul aeronavelor. Costul modernizării unui aparat se ridică, astfel, la circa 66 milioane lei/aparat modernizat. 
La rândul său, ministrul Economiei, Costin Borc, a spus că demonstraţia de la IAR Ghimbav este o dovadă că industria română de apărare poate să satisfacă cerinţele armatei române şi pe viitor.
Întrebat dacă IAR Ghimbav va putea angaja noi muncitori sau să crească salariile celor existenţi, Borc a spus că salariile sau angajările depind de comenzile primite şi că „performanţa unei companii nu depinde de Guvern, ci de performanţa managementului”. „IAR este o societate profitabilă, care este capabilă să facă nişte produse de excepţie atât pentru armata română, cât şi pentru clienţi interni sau externi. Ne uităm cu încredere la viitorul companiei şi cred că în jurul IAR Ghimbav va putea creşte un pol aeronautic român. IAR Ghimbav este un exemplu de ceea ce ar putea să însemne reindustrializarea României pentru că o societate care este capabilă să facă astfel de performanţe bazate nu numai pe echipament, ci şi pe calitatea umană care este aici şi pe tradiţie, în jurul acestei societăţi se poate construi un pol aeronautic român”, a mai spus Borc.
Prin acest program, Statul Major al Forţelor Navale primeşte în dotare elicoptere capabile a fi operate de la bordul fregatelor tip F22 şi care să răspundă cerinţelor operaţionale pentru lupta anti-submarin (descoperirea, identificarea, clasificarea, urmărirea şi atacul ţintelor submarine), lupta împotriva navelor de suprafaţă (descoperirea, identificarea, clasificarea, urmărirea şi atacul ţintelor de suprafaţă, inclusiv coordonarea atacului navei de baza asupra ţintelor de dincolo de orizont), efectuarea misiunilor de supraveghere maritimă, a misiunilor de căutare şi salvare pe mare şi pe uscat, a misiunilor de transport logistic (transport cargo, transport trupe, evacuare medicală) şi efectuarea misiunilor anti-terorism şi anti-piraterie.
„Acest elicopter intră în serviciu chiar de astăzi (ieri - n.red.). Vor fi operate de la bordul fregatelor. Aceste elicoptere pentru acest lucru au fost destinate. Sunt ochii şi urechile navelor dincolo de orizont. În activităţile şi acţiunile pe mare, moderne, este absolut obligatoriu folosirea acestor mijloace care pot fi pe de o parte, mijloace de luptă, pe de altă parte mijloace de căutare salvare sau alte misiuni, pe care acestea le pot îndeplini deasupra mării. Repet, aceste elicoptere sunt specific echipate pentru acţiuni deasupra mării”, a precizat, la rândul său, contraamiralul Alexandru Mîrşu, şeful Statului Major al Forţelor Navale.
 
Program început în 2005
Programul Puma Naval a început în anul 2005 prin stabilirea configuraţiei tehnice a acestui tip de elicopter, ca urmare a încheierii între IAR Ghimbav şi Ministerul Apărării Naţionale, a contractului multianual pentru perioada 2005-2011.
Complexitatea programului a impus desfăşurarea acestuia în etape de dezvoltare a configuraţiei, care să permită integrarea unor sisteme noi la bordul celor trei  elicoptere incluse în contract, dar şi să îi prilejuiască beneficiarului adaptarea treptată cu intrarea în dotare a unei noi componentei aeriene în acţiunile de luptă pe mare.
Spre exemplu, pentru efectuarea misiunilor anti-piraterie, s-au montat pe elicoptere mitraliere calibrul 7.62 şi 12.7 mm, sisteme de lansare geamanduri radio-acustice, de identificare a navelor, de lansare torpile, precum şi rezervoare suplimentare largabile. Elicopterul a fost dotat cu torpila britanică Sting Ray, produsă de BAe Systems, Marina Română devenind al patrulea utilizator din lume, după Marea Britanie, Norvegia şi Thailanda.
Pentru realizarea în bune condiţii a programului, IAR Ghimbav a colaborat cu companii precum Turbomecanica, Aerostar, Aeroteh, Aerofina, Airbus Helicopters, Elbit Systems Ltd., Rafael, Breeze Eastern, Rockwell-Collins, Terma AS, Thales Underwater Systems, CCIZ, Condor etc.
 
 
PRIMUL ZBOR: Cel de-al treilea şi ultimul elicopter 330L Puma Naval fabricat de IAR pentru Marina Militară a efectuat ieri un zbor test în faţa oficialilor.
+3 -0

Comentarii

decebal

2016-06-12 11:29:40


Romanii doresc relatii stranse in special cu americanii si francezii: de la americani dorim avioane f 16,f22 ,f35 , iar in cooperare cu francezii dorim acioane rafale, elicoptere atat civile cat si militare. De la ambele tari putem sa dezvoltam cooperari inclusiv in domeniul naval,aeruan. industria noastra civila cat si de aparare: (terestra aeriana si navala) poate fi revigorata de acesti importanti parteneri (SUA-FRANTA) care in intreaga noastra istorie au fost cei mai apropiati de inimile romanilor alaturi de spanioli , italieni,portughezi.Decursul natural al GETO-DACO-ROMANASILOR a fost intodeauna liber consimtit catre Occident,exceptie cateva perioade istorice cand din constrangere pt a ramane uniti am mimat o oarecare directie far a fi multumiti de aceasta.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie