Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 18:11

Meat&Milk: În războiul cu carnea colorată, România nu are nicio şansă

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 04 iunie 2015

Producătorii de preparate din carne au învăţat pe dinafară toţi aditivii, dar concurează cu adevăraţii maeştri, care aduc marfă mult mai ieftină de peste graniţă.

Meat&Milk: În războiul cu carnea colorată, România nu are nicio şansă
Oferta la carnea de porc este în prezent mai mare decât cererea, preţul stagnează şi avantajează consumatorii, dar pentru procesatori şi producători nu este aşa de bine, a declarat ieri Sorin Minea, preşedintele Romalimenta, care participă la conferinţa Meat&Milk, ce se desfăşoară la Poiana Braşov în perioada 3-5 iunie.
„Importurile la carne au crescut dramatic în România în acest an, Polonia fiind vârful de lance. Calea este ca în primul rând procesarea să înţeleagă că drumul preparatelor din carne este altul decât cel ales de unii dintre noi. Noi am avut tradiţie în preparatele din carne şi ar trebui să revenim la tradiţie, fără aditivi. Am învăţat din afară toţi aditivii, toţi înlocuitorii de carne, toate lucrurile acestea, produse frumos colorate, aspectuoase, şi mai puţină carne. Am intrat pe o piaţă în care suntem concuraţi de cei care sunt maeştri. Dacă ne menţinem pe piaţa noastră, cu produsul nostru românesc din carne, cel adevărat, cu gusturile adevărate, cei din afară cu gusturile lor nu puteau intra pe piaţa noastră. O parte dintre noi au stricat piaţa şi acum se miră. Nimeni din România nu livrează pe reţele de supermarketuri în toată Europa, dar în Europa polonezii şi nemţii livrează pe toată reţeaua şi astfel vor veni încet, încet peste noi. Părerea mea este că România are şanse să se impună pe piaţă nu numai la carne, dar şi la lapte, prin calitatea produsului, să ne întoarcem la calitatea iniţială a produsului românesc cu care am putea pătrunde şi pe piaţa comunitară la ora actuală”, a afirmat Sorin Minea. 
 
Reţetele supravieţuirii, cele din anii `50-`60 
Pre;edintele Romalimenta spune că România ar trebui să încurajeze producţia reală şi a declarat că reţetele de produse din carne din anii 1950-60 sunt cele adevărate. Potrivit acestuia, România exportă în Europa doar produse ieftine, la magazine mici sau în zonele unde sunt români, însă ar trebui să se specializeze pe produse aşa cum se găseau acum o jumătate de secol şi care ar putea pătrunde şi în marile magazine, la preţuri mult mai mari, conforme cu calitatea produselor. 
„Piaţa neagră la carne este de 60%. Abia aşteaptă cei din vest să ne aducă produsele lor mai ieftine, mai proaste, dar frumos colorate. Trebuie să găsim rapid soluţii pentru ca produsele şi preparatele noastre din carne să fie de calitate. Sunt oameni care vor să mănânce un preparat din carne, într-adevăr din carne, fără adaosuri de toate felurile”, a mai precizat preşedintele Romalimenta. 
 
Laptele se aruncă
Dorin Cojocaru, preşedintele Patronatului Laptelui din România, a declarat, la rândul său, că tot mai mulţi fermieri nu au unde să-şi vândă laptele după ce cotele de lapte au fost retrase, o serie de fabrici de procesare s-au închis, iar pe piaţa românească au pătruns masiv importurile din Ungaria, Slovenia şi Polonia.
„Foarte mulţi fermieri din toată ţara mă sună că nu au unde să-şi vândă laptele. Sunt din ce în ce mai puţine fabrici care să proceseze materia primă pentru că unele s-au închis, după ce s-a retras cota de lapte. Doar 2% materie primă lapte se mai importă din cauză că nu mai există fabrici de procesare, în schimb a crescut importul de produs finit, în special pe marcă proprie, din Ungaria, Polonia, Slovenia. Trebuie să fim foarte atenţi, când facem analize, ce creşte ca import. Produsul finit a început să crească foarte mult. 30% din producţia de lactate a Europei a reprezentat-o Rusia. Aşteptăm să vedem dacă putem să redeschidem alte pieţe din ţări terţe - Macedonia, Serbia sau pe zona Turcia, ţările arabe, dar este un proces lung şi nu avem capital de a investi şi de a găsi soluţii rapide. Eu am avertizat din anul 2014 că luna mai, când s-au retras cotele la lapte, va fi o lună foarte dură, nu numai pentru fermieri ci şi pentru noi. Previziunile s-au adeverit şi acum trebuie găsite soluţii rapid. Şi cum soluţiile pompieristice nu sunt de bun augur, vom vedea la finalul acestei conferinţe care va fi concluzia”, a spus preşedintele Patronatului Laptelui din România.
Conform acestuia, în perioada următoare se vor închide foarte multe ferme, iar oferta de lapte va scădea. „Cine scapă de lunile mai şi iunie va fi bogat în septembrie. Am transmis fermierilor şi procesatorilor de mai mult timp să dea dovadă de maturitate şi să realizeze parteneriate între furnizor şi client, adică fermier-procesator-comerciant, pentru că dispar fermele neavând unde să vândă laptele.(…). Şi cum preţul este dat de cerere şi ofertă, cred că la toamnă, dacă ne ajută şi politica internaţională să se redeschidă piaţa Rusiei, o să vedem creşteri interesante la lapte, materie primă”, a spus Dorin Cojocaru.
 
O şansă e şi în exportul către China şi Orientul Apropiat
Medicii de la Direcţiile Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor au şi ei un rol foarte important în succesul acestor industrii. „S-au deschis pieţele Orientului Apropiat - discutăm de Iordania, discutăm de Israel - s-au deschis premisele pentru schimburi comerciale legate de carnea de porc cu Republica Populară Chineză. Vom găsi soluţiile necesare pentru a da acestei ramuri industriale a României o altă tentă şi o altă dezvoltare”, este de părere Dorin Enache, director DSVSA Braşov. 
Cei prezenţi la a 4-a ediţie a Conferinţei Internaţionale Meat&Milk pot afla mai multe despre tehnica de vârf din domeniu, despre secretele succesului unora dintre întreprinzători şi vor vizita câteva firme de succes de profil din judeţul nostru.
 
Mare atenţie la Polonia! Este China Europei
Preşedintele Patronatului Laptelui din România a precizat ieri la conferinţa Meat&Milk că şi consumatorii trebuie să înţeleagă că sunt un instrument foarte puternic în această filieră şi să consume cât pot de mult şi le permite bugetul, mai ales după scăderea TVA, produse fabricate în România. „România este o piaţă foarte bună pentru europeni. Chiar am văzut marţi, într-un mic magazin din Braşov, nu într-un hipermarket, lapte fabricat în Polonia cu etichetă în limba chineză. Orice oportunitate este valorificată de ţările emergente României. Mare atenţie la Polonia! Polonia este China Europei. Sunt foarte pragmatici, au capital şi iau deciziile cu viteza luminii, nu ca noi, batem şeaua de vreo trei ani. Vedeţi că se desfiinţează cota de lapte, vedeţi că nu avem observatorul laptelui, nu avem comisie de analiză cu prognoze pe piaţa laptelui. O spunem de trei ani, iar acum suntem în situaţia de a arunca laptele pe câmp”, a afirmat Dorin Cojocaru.
+3 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie