Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 15:15

„Mastodonţi” de zeci de tone au testat rezistenţa noului pod de la Fartec

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 31 octombrie 2013

Lucrările au fost finalizate cu şase luni înainte de termen, iar de marţea viitoare se va da drumul la trafic, noul pod urmând să fie folosit pe sensul de intrare în Braşov, iar cel vechi să fie utilizat exclusiv pentru sensul de deplasare spre Târgu-Mureş

„Mastodonţi” de zeci de tone au testat rezistenţa noului pod de la Fartec

Proiectantul împreună cu constructorul noului pasaj de la Fartec, care îl dublează pe cel existent, au demarat ieri testele de rezistenţă ale construcţiei, pentru a vedea dacă datele prevăzute în proiect corespund, astfel încât să se asigure nivelul prevăzut de siguranţă. Dacă rezultatele sunt conforme, de marţea viitoare se va da drumul la trafic şi pe acest pod, astfel că se va putea circula pe două benzi pe sens şi în zona acestui pasaj. Lucrările au fost finalizate cu şase luni înainte de termen, muncitorii apucându-se de lucru efectiv în data de 17 iulie 2012. „Această lucrare ar fi trebuit finalizată numai anul viitor. Este un exemplu foarte bun, iar constructorul a avut un rol important în sensul că a reuşit să finalizeze înainte de a veni iarna. Şi vechiul pod va trebui reparat capital anul viitor. Investiţia va contribui la descongestionarea circulaţiei în zona de nord a municipiului şi reducerea semnificativă a timpilor de deplasare”, a precizat primarul George Scripcaru.

Încărcătura maximă: 80 de tone
Prima dată, pe podul care are o lungime de 682,65 metri au urcat câte două camioane încărcate cu 30 de tone pentru a vedea comportamentul pasajului în condiţii de trafic. „Prima dată am verificat la o încărcare de 30 de tone, iar apoi, vom face o verificare cu o încărcătură la 80 de tone. Verificăm să ne încadrăm. El este proiectat să reziste la 40 de tone, pe o perioadă de 50 de ani. Facem întâi testările dacă se încadrează la această valoare, dar şi în cazul unui transport excepţional de o greutate mai mare şi să fim siguri că în caz de cutremur sau de încărcare accidentală, va rezista”, a precizat Ştefan Galu, directorul constructorului. Acestea au traversat între podul şi au staţionate pe calea de rulare dintre piloni, astfel ca să se efectueze măsurători şi să fie semnalate eventualele nereguli. Pentru toate aceste poziţii s-au efectuat măsurători de mare precizie cu două sisteme de măsurare diferite, respectiv măsurători cu microcomparatoare şi independent de acestea printr-un nivelment de mare precizie efectuat pe toată lungimea tablierului. „Se vor face teste în 24 de puncte de încărcare. Măsurăm, odată, cu microcomparatoarele amplsate sub pod, dar vom testa şi deformaţia fiecărei grinzi din cele 9, prin amplasarea unor fleximetre”, a precizat Avram Conţiu, reprezentantul proiectantului.

Astăzi se face testul cu 80 de tone
Podul a fost dimensionat  la clasa E de încărcare, respectiv pe ar putea fi traversat şi de vehicule de 80 de tone, având o lăţime a părţii carosabile de 7,80 m şi un trotuar de 2,5 metri. Neavând un asemenea mastodont la dispoziţie, pentru a simula o astfel de încărcare, constructorul va aduce patru basculante încărcate, a căror masă totală e de 80 de tone şi care vor sta în paralel, aproape lipite, două câte două. Autovehiculele utilizate la  încercarea de probă sunt mult mai grele decât traficul real ce va circula pe pod, atât din punct de vedere al componenţei acestuia, cât şi al combinaţiilor  de vehicule poziţionate în cele mai defavorabile zone, dar constructorii au vrut să fie garanteze treaba pe care au făcut-o, ca nu cumva podul să fie şubred. Valoarea investiţiei a fost de 13,42 milioane de lei, fără TVA, cofinanţarea Primăriei fiind de numai 2%.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie