Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 05:36

Master Planul lui Rus a primit aviz negativ la Bruxelles

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 20 martie 2015

Acesta cuprinde proiecte în valoare totală de 45,4 miliarde euro, pentru infrastructura rutieră, cea feroviară, aeriană, navală şi multimodală şi propune o strategie de dezvoltare până în 2030.

Master Planul lui Rus a primit aviz negativ la Bruxelles
Comisia Europeană consideră că în Master Planul General de Transport al României există în continuare probleme nerezolvate, „fiind necesare eforturi suplimentare” din partea autorităţilor de la Bucureşti pentru îmbunătăţirea acestui document.
Purtătorul de cuvânt al DG REGIO, Sophie Dupin de Saint-Cyr, a declarat miercuri pentru cursdeguvernare.ro că domeniile care trebuie revizuite sunt cele referitoare la prioritizarea proiectelor de infrastructură propuse spre realizare în perioada 2014-2020.
Pentru a putea accesa finanţarea europeană alocată României pentru proiecte de infrastructură în actualul exerciţiu financiar, guvernul de la Bucureşti ar trebui să modifice Master Planul în concordanţă cu ultimele observaţii şi să trimită, cel târziu până pe data de 9 aprilie, varianta finală spre aprobarea Comisiei Europene.
 
Ultimele observaţii ale Comisiei
Master Planul General de Transport (MPGT) a fost prezentat specialiştilor din cadrul DG REGIO, DG MOVE şi DG ECOFIN, în perioada 11-13 martie 2015, la Bruxelles. Prezentarea a fost susţinută de o echipă tehnică a Ministerului Transporturilor condusă de secretarul de stat Iulian Matache. „Am avut, săptămâna trecută, discuţii pozitive cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor privind Master Planul de Transport, având ocazia să apreciem paşii importanţi efectuaţi de Ministerul Transporturilor pentru a finaliza acest document. Există încă unele probleme nerezolvate pentru care sunt recomandate eforturi suplimentare de îmbunătăţire a Master Planului. Acestea privesc concentrarea pe criterii limitate şi obiective de stabilire a priorităţilor, luând în considerare performanţele economice şi apartenenţa proiectelor la reţeaua TEN-T Core. Autorităţile române vor reflecta asupra modului de a încorpora mai bine aceste observaţii în Master Plan”, a prezentat Sophie Dupin de Saint-Cyr concluziile consultărilor de la Bruxelles.
 
Comarnic-Braşov vs. Sibiu-Piteşti
Proiectele de infrastructură propuse de Ministerul Transporturilor au făcut obiectul unor numeroase dezbateri interne, generate în special de anumite proiecte controversate conţinute în diversele variante de Master plan prezentate în ultimul an. Miniştrii Dan Şova şi Ioan Rus, susţinuţi de premierul Victor Ponta, au insistat pentru realizarea unei autostrăzi Comarnic-Braşov care nu se află pe traseul european TEN-T Core şi are o reţetă financiară controversată, ignorând mult timp solicitările vizând demararea lucrărilor la o autostradă Piteşti-Sibiu.
Ultima soluţie financiară propusă pentru Comarnic-Braşov vizează un Parteneriat Public-Privat, ministerul lui Ioan Rus acceptând şi introducerea în Master plan a autostrăzii Piteşti-Sibiu, după ce iniţial proiectul fusese acceptat ca drum expres, apoi ca autostradă fazată.
 
Împrumuturile guvernului şi chestiunea deficitului
În ceea ce priveşte strategia de implementare a proiectelor de infrastructură, oficialii de la Bruxelles au recomandat ca această strategie să fie pusă în acord cu sursele de finanţare, cu ordinea de implementare a obiectivelor şi cu împrumutul public de 7 miliarde euro aprobat recent de Guvern. Comisia Europeană a mai solicitat autorităţilor noastre să dea asigurări că acest împrumut nu va pune în pericol ţinta de deficit bugetar, semn că autorităţile de la Bucureşti au puţine şanse să negocieze, aşa cum au existat semnale publice, depăşirea acestei ţinte cu procentul aferent investiţiilor în infrastructură.
Master Planul General de Transport este bazat pe un mix de finanţare care cuprinde 85% bani europeni, 15% cofinanţare de la bugetul statului. Pentru anumite proiecte (Comarnic-Braşov), un procent de până la 60% finanţare ar urma să fie asigurat prin credite de la BEI sau BERD, după cum declara în februarie ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
După avizarea documentului, Comisia Europeană va contribui, în perioada 2014-2020, cu 6,8 miliarde de euro pentru execuţia proiectelor din Master Planu.
Potrivit declaraţiilor ministrului Ioan Rus, documentul aprobat de guvern în februarie cuprinde proiecte în valoare totală de 45,4 miliarde euro, pentru infrastructura rutieră, cea feroviară, aeriană, navală şi multimodală şi propune o strategie de dezvoltare până în 2030.
 
Lista priorităţilor
Din rularea criteriilor de evaluare, Ministerului Transporturilor i-a rezultat că autostrada Bacău-Paşcani este pe locul I al listei de priorităţi, urmată, în ordinea punctajului obţinut, de Sibiu - Piteşti, Comarnic - Braşov, Târgu Neamţ - Iaşi -Ungheni, Braşov - Bacău, Sibiu - Braşov, Suplacu De Barcău - Borş, Craiova - Piteşti, inelul Bucureştiului, Târgu-Mureş - Târgu Neamţ, Ploieşti - Comarnic şi Nădăşelu - Suplacu De Barcău. Această ordine de priorităţi a fost stabilită, a afirmat Ministerul Transporturilor, şi în funcţie de criteriul asigurării continuităţii coridoarelor principale de transport, însă aceste criterii nu par să respecte cerinţele europene din moment ce pe lista scurtă a ultimelor informaţii se regăseşte din nou obiecţia referitoare la prioritizarea în funcţie de TEN-T Core şi de conceptul „missing link” (lipsa unor tronsoane de pe un traseu prestabilit).
+0 -1

Comentarii

alin

2015-03-22 18:44:40


Miniştrii şi partea de conducere vin şi pleacă cu o viteză fantastică. Cred că nici nu ştiu de unde se ia liftul. Când învaţă şi ei de unde să ia liftul ca să urce în birou acolo, la etajul 1 probabil, sau merg pe scări, deja sunt schimbaţi", spunea, în vara acestui an, Radu Dinescu, secretarul general al UNTRR. Între anii 2012-2014, Ministerul Transporturilor a fost condus de şapte miniştri - Anca Boagiu, Alexandru Nazare, Ovidiu Silaghi, Relu Fenechiu, Ramona Mănescu, Dan Şova şi Ioan Rus. dezastru

ION

2015-03-22 02:34:18


BACAU --PASCANII, NU COMENTEZ CUM A IESIT PRIMA PRIORITATE LA PUNCTE DAR TARE BATE LA OCHII. NU AM VAZUT NICII UN AMBUTEIAJ PE RUTA RESPECTIVA NICII IARNA LA SCHI NICI VARA LA MARE DAR SA NU DERAIEZ CRED CA-I O NECESITATE MARE DE NOUTATII PE LA D.N.A.--RUSI-UCRAINIENI -UNGURI. CEVA NOU.

rammstein

2015-03-20 07:22:35


corect !!!!!.. cu un bou la conducerea guvernului ce-ati vrea !..este o rusine nationala ca la sarbatorirea a 100 de ani de la marea unire din 1918 !..sa nu avem legate cele trei provincii prin autostrazi !>>.deci mai avem 3 ani pina in 2018 !..si nu vad ca se va face ceva !>..are dreptate Presedintele Iohannis cand facea remarca asta "este o rusine ca o natie LA SARBATORIREA a 100 de ani cele trei provincii romanesti sa nu fie legate prin autostrazi". noroc ca in 1918 tara era condusa de Regele Ferdinand ,ca altfel nici acum nu se facea unirea !!!!!!!!!!!...mai ales cu acest guvern banditesc si anitromanesc....RUSINE !!!!!!!!!!!!!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie