Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 20:55

Master Planul care va aduce nişte autostrăzi Braşovului se discută în 20 – 22 mai la Bruxelles

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 08 mai 2015

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a anunţat că în perioada 20-22 mai va avea discuţiile finale, la Bruxelles, pentru aprobarea Master Planului pentru Transporturi de Comisia Europeană şi a estimat că, până la finalul lunii mai, documentul va fi aprobat, inclusiv cu programul de implementare.
Ministrul Rus a admis că au existat o întârziere în a răspunde observaţiilor Comisiei Europene la faptul că Guvernul a alocat suplimentar 7 miliarde de euro pentru proiecte de infrastructură de transport, întârziere cauzată de demisia fostului ministru al Finanţelor Darius Vâlcov, dar a precizat că răspunsurile la toate observaţiile Comisiei au fost trimise în cele din urmă în timp util.
Rus l-a asigurat pe Ponta că în Master Plan se regăsesc „la loc de cinste” proiectele Piteşti-Sibiu, Bucureşti-Braşov sau Iaşi-Tg. Mureş, moment în care preşedintele CJ Vrancea, Marian Oprişan, a cerut ca „loc de cinste” să fie şi culoarul XIX de transport, pentru a permite dezvoltarea judeţelor din Moldova. Ponta a arăta şi el că Sibiu-Piteşti şi Iaşi-Târgu Mureş sunt priorităţi absolute ale Guvernului.
În ceea ce priveşte prioritizarea proiectelor rutiere până în anul 2020, pe primul loc se află autostrada Sibiu – Piteşti, iar pe doi e autostrada Bacău – Paşcani. Alte proiecte care apar prioritare sunt autostrăzile Sibiu-Braşov, Braşov-Ploieşti, Cluj Napoca – Borş şi Piteşti-Craiova. La drumurile expres, legătura din Moldova pe ruta Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău capătă prioritate.
Toate proiectele rutiere sunt gândite să fie implementate prin mixul de fonduri europene-buget-împrumuturi, iar până la retransmiterea Master Planului finalizat Comisiei Europene mai e nevoie ca Ministerul Finanţelor să aprobe spaţiul fiscal suplimentar în deficitul naţional pentru următorii ani, necesar pentru angajarea unor împrumuturi de 7 miliarde de euro care să completeze fondurile europene disponibile.
În forma iniţială a Master Planului, cea mai importantă autostradă era cea care lega Bacăul de Paşcani, în timp ce Comarnic – Braşov era abia pe locul trei, iar Sibiu – Braşov era a şasea. În noua formă, se observă că autostrada Braşov – Sibiu a devenit a treia din punct de vedere al importanţei, în timp ce Braşov – Ploieşti (cea care conţine partea până la Comarnic) a coborât pe locul patru. Din noua formă a dispărut autostrada Braşov – Bacău, care iniţial se clasa pe poziţia a cincea.
În ciuda unui protest aruncat pe internet de parlamentarul braşovean Nicolae Vlad Popa, autoritățile s-au arătat nepăsătoare şi nu au introdus în Master Plan proiectele aeroportului de la Ghimbav şi intermodalului de la Feldioara. 
 
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie