Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 16:16

Maşinile pompierilor, prea grele pentru podurile din zona Făgăraşului

Autor: Iulian CUIBAR

Publicat la 30 ianuarie 2015

Militarii riscă însă şi se duc la intervenţii, dar golesc…. maşinile de apă. Se pierde astfel şi un sfert de oră, timp în care poate muri un om sau arde complet o casă.

Maşinile pompierilor, prea grele pentru podurile din zona Făgăraşului
Autospecialele pompierilor făgărăşeni sunt de până la şapte ori mai grele decât podurile cu restricţie pe care sunt nevoite să treacă. Potrivit „Bună ziua, Făgăraş!”, nu de puţine ori pompierii au fost nevoiţi să rişte pentru a putea salva o gospodărie, bunurile acesteia sau chiar proprietarii. Cea mai grea autospecială cântăreşte 36 de tone, atunci când este plină cu apă, iar cea mai uşoară, undeva în jur de 10 tone. De multe ori pompierii se deplasează pe drumuri şi pe poduri cu restricţie de greutate. 
Un exemplu în acest sens este podul înspre Hălmeag, care permite o greutate de doar 10 tone, la fel ca şi cel înspre Crihalma. Mai mult, între Crihalma şi Ungra există un pod restricţionat la 8 tone, la fel ca şi maximul admis pentru podul dintre Crihalma şi Lupşa. 
În Făgăraş, la ieşire de pe strada Prunului înspre Şona există un podeţ care suportă doar 5 tone. Comandantul Dorin Moldovan a explicat pentru sursa citată faptul că atunci când pompierii trec prin aceste zone, înainte de urcarea pe pod golesc toată apa din autospecială, iar după pod alimentează din nou, întreaga procedură ducând la o întârziere de 10-12 minute. 
Deşi s-au întâlnit cu multe astfel de dificultăţi pe traseu, pompierii nu şi-au abandonat niciodată misiunea. Nici atunci când sursele de alimentare cu apă au fost la mare distanţă faţă de incendiul pe care aveau să-l nimicească.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie