Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 10:49

Maşinile fără şofer ar urma să intre în teste şi pe străzile noastre

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 22 aprilie 2022

Este necesară modificarea Codului Rutier

Maşinile fără şofer ar urma să intre în teste şi pe străzile noastre

Pe site-ul Ministerului de Interne a fost publicat un proiect de modificare a Codului Rutier care va permite testarea pe drumurile publice, în anumite condiţii de siguranţă, a unor maşini care se pot conduce singure. S-a vorbit mult despre maşini autonome în ultimul deceniu şi s-au făcut multe progrese tehnice, dar este departe momentul în care va fi plin de astfel de maşini pe străzi.
În expunerea de motive anexată proiectului de lege se vorbeşte despre progresul accelerat pe plan internaţional în acest domeniu şi despre nevoia de a completa legislaţia existentă, pentru a permite testarea vehiculelor automatizate în condiţii de siguranţă, pe drumurile publice.
Se menţionează faptul că alte state au modificat legislaţia, astfel încât vehiculele cu sistem de conducere automatizată să fie testate pe drumurile publice. S-a purtat corespondenţă cu legiuitori din Germania, Franţa, Spania şi Grecia şi una dintre concluzii este că eliberarea autorizaţiei este supusă condiţiei ca sistemul să poată fi dezactivat sau neutralizat de conducătorul auto şi să NU se desfăşoare activităţi experimentale pe benzile rezervate mijloacelor de transport în comun.
Foarte important este şi faptul că titularul autorizaţiei este responsabil pecuniar în ceea ce priveşte plata amenzilor, dar este responsabil şi penal.
În propunerea din România, sistemul de conducere automatizată este definit ca fiind „funcţia unui autovehicul prin care se realizează în timp real mişcările laterale şi longitudinale ale acestuia, monitorizarea drumului, răspunsul la evenimentele din traficul rutier, precum şi planificarea şi semnalizarea manevrelor”.

Poliţia Rutieră ar urma să stabilească şoselele pe care se pot face testări
Se mai spune şi că traseele pe care se pot testa autovehiculele prevăzute cu sistem de conducere automatizată, precum şi intervalul orar se stabilesc de către poliţia rutieră, la solicitarea persoanei juridice titulare a autorizaţiei.
Trebuie să existe o persoană care să supravegheze în maşină testarea şi să aibă capacitatea de a prelua controlul, în caz de nevoie.
Un punct important este că se interzice testarea pe drumul public a funcţiei de frână de urgenţă a autovehiculului prevăzut cu sistem de conducere automatizată
În cazul producerii unor evenimente rutiere, precum şi în situaţia constatării nerespectării unor reguli de circulaţie, la solicitarea poliţiei rutiere, persoana care deţine autorizaţia de testare este obligată să comunice autorităţilor datele înregistrate de dispozitivul tehnic instalat la bordul autovehiculului.

+1 -5

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie