Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 18:37

Maşini făcute praf la Aula Universităţii Transilvania

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 10 iunie 2014

Accidentele au făcut parte dintr-un crash-test pus la cale pentru pregătirea studenţilor în ocupaţia de experţi criminalişti.

Maşini făcute praf la Aula Universităţii Transilvania
 
Studenţii Universităţii Transilvania Braşov - Departamentul de Autovehicule şi Transporturi – au realizat, duminică, o serie de teste spectaculoase, pe care majoritatea le-am văzut doar in filme. Studenţii braşoveni au simulat mai multe accidente uluitoare, iar testele vor spori siguranţa maşinilor pe care le folosim. Asta pentru că în România mor anual peste 3.000 de persoane în accidente de rutiere. 
Crash-testul a fost organizat în cadrul seminarului internaţional dedicat reconstrucţiei digitale a evenimentelor rutiere „PC - Crash” care a avut loc de sâmbătă până ieri la Aula Universităţii Transilvania. Experimentul a presupus ciocnirea reală a unor maşini şi a unor manechine sub controlul unor echipamente de înaltă tehnologie, iar apoi reconstituirea evenimentelor cu ajutorul unor aplicaţii software dedicate. 
Primul test urmărit integral pe calculator a oferit un spectacol extrem de dur. Două maşini care s-au ciocnit s-au făcut praf. Dotate cu cea mai modernă tehnologie, vehiculele au oferit date care îi vor ajuta mai departe pe specialişti în anchetarea accidentelor. „Acesta este un echipament de frânare prin telecomandă, acţionat printr-un modul wireless”, a explicat un student. Studenţii au simulat şi un impact cu un pieton. „Se văd punctele de prim contact, farul cum a fost spart şi contactul cu capul manechinului la parbriz”, explica şi expertul criminalist Dragoş Dima.
Experimentele de acest gen au fost realizate pentru prima dată în România. Ele trebuie realizate pentru a calibra maşinile locale, aceasta fiind explicaţia folosirii maşinilor produse de Dacia. În urma testelor, şoferii vor şti exact la ce riscuri se expun dacă merg cu o anumită viteză şi au un impact frontal cu alte maşini. 
Toate datele obţinute în urma crash-test-ului vor fi folosite, ulterior, de studenţii care se pregătesc să devină experţi criminalişti în rezolvarea unor anchete după grave accidente de circulaţie.
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie