Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 05:52

Maşina de pus asfalt pe ger

Autor: Adina CHIRVASĂ

Publicat la 07 martie 2018

CNAIR a trimis Braşovului „ultima tehnologie”. Se mişcă precum melcul, dar face treabă bună, aşa o descriu drumarii: o oră pentru o groapă, dar ţine... o lună

Maşina de pus asfalt pe ger

Drumarii braşoveni şi-au scos la lucru ultima maşinărie din dotare. Utilajul a fost primit în urmă cu aproximativ o lună, de la CNAIR, iar şefii din Braşov spun că este foarte bun pentru că pune „plombe” în asfaltul găurit  „la cald”, spre deosebire de „plombările la rece”, cu mixtura stocabilă ce „sare” însă după câteva zile, mai ales în curbe. Utilajul încălzeşte practic mixtura frezată – un fel de asfalt reciclat amestecat cu răşină şi, în acelaşi timp încălzeşte şi asfaltul unde urmează să fie astupată gaura.
Când s-a ajuns la temperatura necesară, maşina este îndepărtată, iar muncitorii lucrează rapid, pentru a nu se răci mixtura. Deasupra se pune şi „agent de întinerire”, apoi se compactează.
Toată operaţiunea durează cam o oră, pentru o groapă. Deşi maşinuţa nu are o productivitate foarte mare, reprezentanţii companiei de drumuri spun că soluţia de reparaţie este una mai bună decât plombarea la rece, „plombarea” ţinând şi o lună. „Sunt nişte lucrări care rezistă mult mai bine, se poate interveni şi când vremea este mai aprigă cu noi. Din păcate, productivitatea cu acest aparat nu este foarte mare, putem acoperi cam 10 metri pătraţi de gropi pe zi, faţă de alte lucrări care sunt mult mai mari, dar  durează foarte bine”, explică Horia Stancu, şef secţie Drumuri Naţionale Braşov.
Astfel de maşini au ajuns şi în alte judeţe din ţară. Deocamdată, drumarii spun că nu se pot face lucrări de asfaltare pe drumurile judeţene pentru că temperaturile sunt sub 10 grade Celsius.

+0 -6

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie