Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 14:09

Mașina care face 400 de kilometri cu 3 lei

Autor: Liviu CIOINEAG

Publicat la 23 iulie 2010

Doi ingineri brașoveni au convertit o mașină de oraș care funcționa cu benzină în una cu tracțiune electrică. Micul vehicul poate să fugă 6 ore cu maxim 60 de kilometri pe oră Cea mai ecologică mașină care circulă prin Brașov a fost făcută chiar aici, la poalele Tâmpei

Doi ingineri brașoveni au convertit o mașină de oraș care funcționa cu benzină în una cu tracțiune electrică. Micul vehicul poate să fugă 6 ore cu maxim 60 de kilometri pe oră Cea mai ecologică mașină care circulă prin Brașov a fost făcută chiar aici, la poalele Tâmpei. Este micuță, albă și poartă înscris pe ea „Automobil electric”, fiind de fapt, la origine, o mașină de oraș „clasa A” de producție străină. Ea a fost modificată de doi ingineri brașoveni, Ionel Codreanu și de Ioan Comșa. La prima vedere, conversia a fost una simplă: i s-a scos motorul pe bezină, i s-a montat unul electric, iar mașina a fost încărcată cu acumulatori auto. Încărcate 12 ore, acestea dau autovehiculului o autonomie de 6 ore, la o viteză maximă de 70 km/h. Printr-un calcul destul de simplu, cu numai 3 lei se pot parcurge peste 400 de kilometri. „Aceasta mașină a fost modificată pentru a fi o mașină propulsată electric. Ca modifcări, s-a scos motorul original pe benzină, s-a scos rezervorul de benzină, pentru că nu mai era necesar, s-au pus două baterii în față, în locul radiatorului, și încă patru baterii sub scaunul din spate al pasagerilor în așa fel încât să nu afecteze spațiul din interior. Portbagajul a rămas portbagaj, iar spațiul interior nu a fost modificat. Mașină a fost creată pentru mediul urban, având o autonomie de numai 6 ore de funcționare, iar ca viteză de croazieră, în jur de 60 de kilometri la ora”, ne spune ing. Ioan Comșa. Se bagă-n priză Autovehiculul nu este nici foarte scump și poate fi alimentat foarte simplu, la orice priză. Chiar dacă în timp bateriile se uzează, costurile de funcționare rămân infime în comparație cu cele ale unui automobil identic, dar pe benzină sau motorină. „Consumul de energie este neglijabil, ținând cont că încărcarea baterilor costă 2-3 lei. În plus, economia este și mai mare pentru că motorul electric nu funcționează la opriri la semafor. La oprire, motorul se oprește automat, în funcție de apăsarea pe pedală. Un alt avantaj este că acest prototip se poate modifica pe orice tip de mașina”, a precizat Comșa. În plus, poluarea este nulă, fapt încă neglijat de mulți șoferi.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie