Curs BNR

1 EUR = 4.9709 RON

1 USD = 4.5670 RON

1 GBP = 5.8970 RON

1 XAU = 354.6908 RON

1 AED = 1.2435 RON

1 AUD = 3.0560 RON

1 BGN = 2.5416 RON

1 BRL = 0.8237 RON

1 CAD = 3.3295 RON

1 CHF = 5.1374 RON

1 CNY = 0.6284 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6663 RON

1 EGP = 0.0947 RON

1 HUF = 1.2719 RON

1 INR = 0.0546 RON

1 JPY = 2.9025 RON

1 KRW = 0.3289 RON

1 MDL = 0.2567 RON

1 MXN = 0.2541 RON

1 NOK = 0.4199 RON

1 NZD = 2.7512 RON

1 PLN = 1.1599 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0519 RON

1 SEK = 0.4279 RON

1 TRY = 0.1380 RON

1 UAH = 0.1100 RON

1 XDR = 6.0565 RON

1 ZAR = 0.2489 RON

Editia 8224 - 19 iul 16:39

Mai puţine pietre căzute pe Transfăgărăşan

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 22 februarie 2023

În trei zone periculoase se vor monta plase de protecţie şi bariere dinamice

Mai puţine pietre căzute pe Transfăgărăşan

La 49 de ani de la inaugurare, Transfăgărăşanul, considerat unul dintre cele mai spectaculoase drumuri montane din lume, va beneficia de investiţii prin care va fi crescută siguranţa şoferilor. Astfel, potrivit anunţului directorului Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov, Tudor Duţu, în cursul acestui an, vor fi montate plase de protecţie şi bariere dinamice în trei dintre cele mai expuse zone, cuprinse între Bâlea Cascadă şi Bâlea Lac pentru a stopa astfel căderile de pietre pe carosabil.
„După ani de zile în care căderile de stânci au cauzat probleme pentru siguranţa circulaţiei, am finalizat procedura si am semnat un contract de lucrări pentru securizarea versanţilor stâncoşi. Sperăm că în acest fel vom face un pic mai plăcută călătoria celor care vor vizita în viitor Transfăgărăşanul”, a declarat Duţu.
Contractul DRDP Braşov are o valoare de aproximativ 17 milioane de lei, iar lucrările trebuie finalizate în 7 luni. Principalele măsuri pentru siguranţa rutieră sunt montarea unor plase foarte rezistente din oţel, a unor ancore speciale în blocurile de piatră şi a unor sisteme de retenţie cu panouri de înaltă rezistenţă care să blocheze căderea stâncilor pe carosabil sau peste maşini. În principal, lucrările se vor desfăşura în condiţii de trafic.
Transfăgărăşanul are o lungime de 152 km, traversează Munţii Făgăraş şi face legătura între cele doua provincii istorice Muntenia si Transilvania. Construirea lui a început în luna decembrie a anului 1969 şi au fost terminate în 1974, cu un an mai târziu decât graficul stabilit iniţial. 

+1 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie