Curs BNR
1 EUR = 4.9774 RON
1 USD = 4.3833 RON
1 GBP = 5.8304 RON
1 XAU = 464.4611 RON
1 AED = 1.1933 RON
1 AUD = 2.7957 RON
1 BGN = 2.5449 RON
1 BRL = 0.7714 RON
1 CAD = 3.1559 RON
1 CHF = 5.2813 RON
1 CNY = 0.6015 RON
1 CZK = 0.1993 RON
1 DKK = 0.6668 RON
1 EGP = 0.0860 RON
1 HUF = 1.2223 RON
1 INR = 0.0513 RON
1 JPY = 3.0556 RON
1 KRW = 0.3047 RON
1 MDL = 0.2538 RON
1 MXN = 0.2227 RON
1 NOK = 0.4191 RON
1 NZD = 2.6097 RON
1 PLN = 1.1646 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0530 RON
1 SEK = 0.4526 RON
1 TRY = 0.1141 RON
1 UAH = 0.1048 RON
1 XDR = 5.9383 RON
1 ZAR = 0.2318 RON
Publicat la 22 februarie 2023
În trei zone periculoase se vor monta plase de protecţie şi bariere dinamice
La 49 de ani de la inaugurare, Transfăgărăşanul, considerat unul dintre cele mai spectaculoase drumuri montane din lume, va beneficia de investiţii prin care va fi crescută siguranţa şoferilor. Astfel, potrivit anunţului directorului Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov, Tudor Duţu, în cursul acestui an, vor fi montate plase de protecţie şi bariere dinamice în trei dintre cele mai expuse zone, cuprinse între Bâlea Cascadă şi Bâlea Lac pentru a stopa astfel căderile de pietre pe carosabil.
„După ani de zile în care căderile de stânci au cauzat probleme pentru siguranţa circulaţiei, am finalizat procedura si am semnat un contract de lucrări pentru securizarea versanţilor stâncoşi. Sperăm că în acest fel vom face un pic mai plăcută călătoria celor care vor vizita în viitor Transfăgărăşanul”, a declarat Duţu.
Contractul DRDP Braşov are o valoare de aproximativ 17 milioane de lei, iar lucrările trebuie finalizate în 7 luni. Principalele măsuri pentru siguranţa rutieră sunt montarea unor plase foarte rezistente din oţel, a unor ancore speciale în blocurile de piatră şi a unor sisteme de retenţie cu panouri de înaltă rezistenţă care să blocheze căderea stâncilor pe carosabil sau peste maşini. În principal, lucrările se vor desfăşura în condiţii de trafic.
Transfăgărăşanul are o lungime de 152 km, traversează Munţii Făgăraş şi face legătura între cele doua provincii istorice Muntenia si Transilvania. Construirea lui a început în luna decembrie a anului 1969 şi au fost terminate în 1974, cu un an mai târziu decât graficul stabilit iniţial.
nu este nici un comentariu
Administratorii domeniului schiabil din Poiana Brașov nu au mai pornit marți, 21 februarie, instalațiile de transport pe cablu care asigură accesul pe partea superioară a Masivului Postăvarul. „Au[...]
2023-02-22 citeste mai multPoliţiştii rutieri braşoveni şi colegii lor de la Transporturi au desfăşurat o acţiune la trecerile la nivel cu calea ferată de pe raza judeţului Braşov. Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului[...]
2023-02-22 citeste mai multMarţi, 21 februarie, în jurul orelor 17.00, Drumul Naţional 73 a fost blocat între localităţile Braşov şi Cristian, din cauza unui accident de circulaţie în care au fost implicate[...]
2023-02-22 citeste mai multJudeţul Braşov a fost marţi, 21 februarie, sub cod meteo de vânt puternic, iar acest lucru a generat probleme în traficul feroviar. Între Timişu de Sus şi Predeal, pe firul[...]
2023-02-22 citeste mai multUnul „din senin”, altul la băutură
2023-02-22 citeste mai mult
Adaugă un comentariu