Curs BNR

1 EUR = 4.9771 RON

1 USD = 4.6576 RON

1 GBP = 5.9174 RON

1 XAU = 347.5083 RON

1 AED = 1.2680 RON

1 AUD = 3.0788 RON

1 BGN = 2.5447 RON

1 BRL = 0.8685 RON

1 CAD = 3.3854 RON

1 CHF = 5.2114 RON

1 CNY = 0.6419 RON

1 CZK = 0.2011 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0976 RON

1 HUF = 1.2500 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9651 RON

1 KRW = 0.3364 RON

1 MDL = 0.2589 RON

1 MXN = 0.2503 RON

1 NOK = 0.4360 RON

1 NZD = 2.8549 RON

1 PLN = 1.1388 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0522 RON

1 SEK = 0.4422 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1145 RON

1 XDR = 6.1360 RON

1 ZAR = 0.2532 RON

Editia 8204 - 19 iun 09:46

Made in Polonia

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 18 sepembrie 2023

Licitaţia pentru 20 de trenuri electrice de lung parcurs, adjudecată. 3 sunt pentru legături ale Braşovului: cu suceava, Cluj, Oradea

Made in Polonia

Producătorul polonez Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna (Polonia) – PESA - a câştigat licitaţia derulată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs, achiziţie finanţată prin PNRR. Contractul este cuprins între 1,2 şi 2,3 miliarde lei, scrie Economedia.. Pentru o perioadă de mentenanţă de 15 ani, contractul este de 240 de milioane de euro şi ajunge la aproape o jumătate de miliard de euro dacă se dublează la 30 de ani durata mentenanţei şi se suplimentează numărul de rame cu încă 9 unităţi. Ofertă a mai depus şi Alstom. Ambele companii au depus oferte şi la licitaţia pentru 62 de trenuri electrice de scurt parcurs.
Semnarea contractului de achiziţie publică se va face după ce expiră perioada de depunere a eventualelor contestaţii si respectiv după soluţionarea contestaţilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.
Ramele electrice de lung parcurs (InterRegio) trebuie să ofere o capacitate de cel puţin 160 de locuri pe scaune, 160 de locuri în picioare şi 16 locuri pentru biciclete.
Livrarea se va face în termen de maximum 4 ani de la semnarea contractului, durata totală fiind de 34 de ani (include şi întreţinerea).

TRASEELE PE CARE VOR CIRCULA NOILE TRENURI:
- Cluj-Napoca – Sighişoara – Braşov;
- Cluj-Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova;
- Braşov – Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani – Iaşi/Suceava;
- Galaţi – Mărăşeşti – Bacău – Paşcani – laşi/Suceava;
- Galaţi – Brăila – Făurei – Feteşti – Constanţa (Mangalia);
- (Mangalia) – Constanţa – Feteşti – Brăila – Mărăşeşti – Bacău – Paşcani – Iaşi/Suceava;
- (Giurgiu) Bucureşti – Ciulniţa – Călăraşi.
- Oradea – Cluj-Napoca – Sighişoara – Braşov (după finalizarea electrificării);
- Cluj-Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat (după finalizarea electrificării).

+7 -5

Comentarii

'Barbu Gh.'

2023-09-18 08:24:53


'Și când te gândești că, pe vremurile mult hulite de cei săraci cu duhul, pe vremurile comuniștilor cei răi, România avea una dintre cele mai dense rețele de căi ferate și producea locomotive, vagoane și mare parte din materialul rulant, ba și exporta în multe țări ale lumii. Acum importăm pînă și bolduri.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie