Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 07:36

Luminile Aeroportului se aprind în martie, cu un test de zbor. Braşovul, primul aeroport din România unde balizajul va fi cu semnalizare cu LED

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 13 ianuarie 2021

Luminile Aeroportului se aprind în martie, cu un test de zbor. Braşovul, primul aeroport din România unde balizajul va fi cu semnalizare cu LED

Pe lângă lucrările Aerogară, care sunt aproape gata, pe şantierul Aeroportului Internaţional Braşov este în curs de finalizare şi montarea sistemului de balizaj şi a altor sisteme de semnalizare. În momentul de faţă, au fost deja realizate aproximativ 90% din lucrările prevăzute în contractul încheiat de Consiliul Judeţean Braşov cu Asocierea Electrogrup - Electroprecizia AG SRL, termenul de finalizare fiind martie 2021.
Comandat prin touchscreen
Balizajul de la Aeroportul Internaţional Braşov reprezintă o premieră pentru România. „Aeroportul dispune de primul sistem de balizaj cu lămpi pe sistem LED din România, ceea ce asigură o fiabilitate mai mare în funcţionare şi un consum redus de curent. Ne bucurăm că putem fi deschizători de drumuri în ceea ce priveşte funcţionalizarea acestui tip de sistem de balizaj”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean, Adrian Veştea. Acesta menţionat că sistemul de balizaj va fi comandat prin intermediul unui echipament de tip touchscreen, urmând să existe comenzi separate pentru fiecare segment de lumini.
„Aeroportul nostru, care va fi al treilea la nivel naţional din punctul de vedere al lungimii pistei şi al dimensiunii terminalului, va dispune de tehnologii de ultimă generaţie pe toate componentele sale”, a continuat Veştea.

Fiecare manevră cu luminile ei
Lămpile care alcătuiesc sistemul de balizaj au rolul de a delimita pista şi suprafeţele de mişcare aeroportuară şi de a oferi repere vizuale pentru piloţi. Astfel, pe amplasamentul de la Ghimbav au fost montate atât lămpi încastrate în pistă, cât şi lămpi supraterane, care conturează perimetrul pistei de decolare-aterizare, al căii de rulare şi al platformei de îmbarcare-debarcare.
De altfel, Alexandru Anghel, directorul Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul Consiliului Judeţean Braşov, a explicat în ce constă un astfel de sistem: „Există mai multe tipuri de echipamente, respectiv lămpile de prag de pistă - care semnalizează începutul şi finalul pistei, lămpile din zona de contact - care semnalizează zona optimă în care avionul trebuie să aterizeze, luminile axiale - care ghidează aeronava la rulajul pe pistă, luminile de buzunar de pistă, luminile de capăt de pistă, luminile de baretă stop, de buzunar de întoarcere şi de cale de rulare. Toate aceste lămpi sunt comandate independent, pe fiecare directivă de aterizare. Ele au lumini cu intensităţi variabile şi culori diferite, în funcţie de specificul şi utilitatea acestora”.

Firul director, cel mai complex: un covor de lumini care să nu orbească piloţii şi să asigure ghidarea în condiţii de vizibilitate scăzută
Dincolo de capătul pistei se instalează firul director, alcătuit din două rânduri de piloni amplasaţi pe o distanţă de 900 de metri, cu barete orizontale din 300 în 300 de metri de la pragul pistei. „Firul director este un element foarte important pentru ghidarea piloţilor aeronavelor pe timp de noapte şi în condiţii de vizibilitate scăzută. El ajută echipajul să se axeze pe direcţia pistei şi oferă indicaţii vizuale privind distanţa până la pragul pistei. Lămpile amplasate pe stâlpii din cadrul firului director compun planul luminilor. Înălţimea stâlpilor şi direcţia în care sunt orientate lămpile sunt calculate în aşa fel încât, văzută de sus, imaginea să formeze un plan continuu, un covor de lumini care să nu orbească piloţii şi să asigure ghidarea în condiţii de vizibilitate scăzută”,  a mai spus Alexandru Anghel.
După încheierea lucrărilor se va face o verificare din zbor a modului cum funcţionează sistemul de balizaj.

Comentarii

'RODI'

2021-01-13 18:06:46


'LA MULTI ANI 2021! CU multeee IMPLINIRI! FELICITARI ACESTEI MINUNATE ECHIPE!!! FELICITARI CJBV,DOMNULUI ADRIAN VESTEA!'

'RODY'

2021-01-13 18:04:16


'FELICITARI CJBV-DOMNULUI VESTEA SI INTREGII ECHIPE....MULTA SANATATE SI PUTERE ACESTEI ECHIPE MINUNATE!!! UN AN 2021 CU MULTE REUSITE!!!'

'Rammstein'

2021-01-13 15:40:35


'Am inteles că avem licurici moderni, dar cu calul ce-au avut??..cum \"că care\"cal,ăla de capătul pistei!!..de asta nu zice nimic,...'

'Barbu Gh.'

2021-01-13 10:36:23


'Bune și beculețele dar cu turnul de control cum a rămas?'

'Lazar'

2021-01-13 09:50:53


'Care mai este stadiul legaturii de 600 m pe cale ferata a aeroportului cu magistrala CFR Brasov Sibiu ?.'

'Krauss Gerhard'

2021-01-13 09:34:43


'Multa sanatate si succes in realizarea aeroportului,harnicilor, cu stima, GK.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie