Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 14:43

Lucrările la ocolitoarea municipiului Făgăraş ar putea începe în acest an

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 20 ianuarie 2017

După ce a au fost probleme cu transferul terenurilor şi cu avizul de mediu, documentaţia este acum în analiza Comisiei Tehnice a CNAIR

Lucrările la ocolitoarea municipiului Făgăraş ar putea începe în acest an

Senatorul braşovean Daniel Zamfir (foto mijloc) a anunţat ieri, într-o conferinţă de presă, că anul acesta ar putea începe lucrările la ocolitoarea municipiului Făgăraş, acesta fiind unul dintre proiectele despre care se discută de foarte mulţi ani.
„Artera, care urmează traseul unui drum de exploatare amenajat înainte de anul 1980, are o lungime de 5,8 kilometri, iar potrivit studiului de fezabilitate, valoarea lucrărilor de realizare a variantei ocolitoare a municipiului Făgăraş e estimată la 57 milioane de lei. Proiectul ar urma să fie implementat în regie proprie de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Au durat foarte mult discuţiile cu Hidroelectrica, în litigiu fiind două poduri care trebuiau preluate de CNAIR. De asemenea, a durat foarte mult timp şi până când a fost eliberat avizul de mediu, pentru că ocolitoarea trece pe lângă «zona umedă» de pe malul râul Olt. Într-un final au fost rezolvate şI aceste probleme, astfel documentaţia aferentă ocolitoarei municipiului Făgăraş a ajuns la Comisia Tehnică a CNAIR, care trebuie să-l bugeteze şi să îl execute în regie proprie. Eu sper ca lucrările să înceapă în cursul acestui an”, a explicat Zamfir.

DN1 e încă „intravilan” la CNAIR când e vorba de dat banii pe reparaţii
Până finalizarea lucrărilor la ocolitoarea municipiului, traficul de pe DN 1 tranzitează Făgăraşul de la un capăt la altul, exact prin centrul oraşului, pe un tronson cu o lungime de 3,5 km. „Segmentul Bucureşti – Braşov – Sibiu al DN 1 este cea mai intens circulată arteră naţională din România. Pentru fiecare vehicul se plătesc taxe care trebuie utilizate şi pentru întreţinerea drumurilor, însă, în interiorul municipiilor, lucrările sunt efectuate din bugetele locale. Anul trecut, am propus un amendament la Legea privind circulaţia pe drumurile publice, prin care se prevedea că şi segmentele din localităţi a drumurilor naţionale trebuie reparate de CNAIR. Amendamentul a fost aprobat, dar nu a fost pus nici acum în aplicare”, a mai spus Zamfir. În aceste condiţii, a mai declarat senatorul, Făgăraşul şi multe alte localităţi trebuie să aloce sume substanţiale de la bugetele locale, de multe ori destul de „subţiri”, pentru a repara segmentele de drum naţional „din intravilan”, în condiţiile în care principalul beneficiar este compania naţională. „Făgăraşul are un buget anual pentru investiţii de aproximativ un milion de euro. Corect este ca cel care distruge drumul să îl şi repare, dar nu se întâmplă aşa. Taxele de drum merg la CNAIR, iar Primăria Făgăraş, în loc să investească în străzile şi aleile care sunt folosite de localnici, trebuie să repare drumul naţional”, a mai spus Zamfir.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie