Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 06:39

Lucrările la „Drumul de sub munte” nu au fost afectate de noul coronavirus. Pe șantier sunt 60 de oameni, care respectă distanțarea socială

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 06 mai 2020

Lucrările la „Drumul de sub munte” nu au fost afectate de noul coronavirus. Pe șantier sunt 60 de oameni, care respectă distanțarea socială

Criza sanitară provocată de COVID-19 şi starea de urgenţă instaurată la nivel naţional nu afectează în niciun fel lucrările la marile proiecte de infrastructură gestionate de Consiliul Judeţean Braşov. Unul dintre proiectele aflate acum în derulare este  modernizarea drumului interjudeţean DJ 104A - DJ 105C - DJ 105P, cunoscut sub numele de „Drumul de sub munte”. Constructorul a precizat că pe șantier sunt aproximativ 60 de oameni (mecanici, şoferi, muncitori, personal TESA) şi îşi desfăşoară activitatea respectând întru totul normele de protecţie sanitară şi distanţare socială impuse în această perioadă. 
 

Un pod va fi reconstruit, altele sunt reparate

Modernizarea acestui drum a început în 24 septembrie 2019, însă lucrările au fost suspendate în perioada iernii. Șantierul a fost redeschis 17 martie 2020 (potrivit ordinului de reîncepere a lucrărilor transmis către antreprenorul clujean SC Diferit SRL),  iar în acest moment, șeful de șantier, Marius Man, a precizat că  se lucrează la refacerea podurilor şi a podeţelor situate pe traseul de peste 50 de km al acestui drum.  Valoarea contractului de execuţie a lucrărilor este de 141.594.653,28 lei (inclusiv TVA), iar antreprenorul are la dispoziție 33 de luni pentru a realiza toate lucrările cuprinse în proiect. Constructorul a precizat că până la acest moment au fost realizate şase podeţe transversale noi cu deschiderea de 2 metri, un podeţ este în lucru, iar alte trei - unul cu deschiderea de 4 metri şi două cu deschiderea de 5 metri - urmează să intre în şantier, acum fiind în lucru variantele de ocolire a acestora. Acestea sunt situate pe tronsonul Ucea de Sus  - Victoria - Viştea de Sus - Drăguş.
De asemenea, sunt deschise lucrările la trei poduri, respectiv podul din localitatea Sâmbăta de Sus - la care continuă reparaţiile capitale începute toamna trecută, podul de la Viştea de Sus şi podul peste râul Berivoi de la Recea, la acestea din urmă fiind realizate reparaţii la infrastructură şi urmând etapa desfacerii suprastructurii. O altă lucrare va fi deschisă în această săptămână pe raza comunei Recea, la podul peste pârâul Racoviţă care urmează să fie reconstruit din temelii. Constructorul analizează posibilitatea demarării reparaţiilor capitale la alte două poduri.
Reparaţiile capitale sau, după caz, refacerea în totalitate a celor 15 poduri şi 105 podețe transversale sunt primele tipuri de lucrări care se realizează în cadrul proiectului. Pe măsura finalizării acestora, constructorul va continua cu refacerea părţii carosabile, a acostamentelor şi trotuarelor, reparaţii la 164 de podeţe de drumuri laterale şi 401 podeţe de acces, consolidări de maluri, amenajarea staţiilor de transport public în comun şi refacerea drumurilor laterale.
 
 O alternativă pentru DN 1
 
Modernizarea „drumului de sub munte” este finanțată cu bani europeni, prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020. De altfel, președintele Consiliului Județean Brașov, Adria Veștea, a declarat că „acesta este primul şi cel mai mare proiect cu finanțare europeană accesat de Județul Brașov în domeniul infrastructurii rutiere, cu o valoare toată de 146.864.245,94 lei. Proiectul nostru este printre cele mai importante investiţii în curs de implementare la nivelul Regiunii Centru. Modernizarea «Drumului de sub munte» va aduce beneficii însemnate locuitorilor din Ţara Făgăraşului şi va genera dezvoltarea economică a întregii zone. Lucrările se încadrează în graficul stabilit şi vor continua într-un ritm susţinut”.
Drumul interjudeţean străbate localitățile Șinca Veche, Șercăița, Bucium, Mărgineni, Sebeș, Recea, Gura Văii, Lisa, Sâmbăta de Sus, Drăguș, Viștea de Sus, Victoria şi Ucea de Sus, urmând să fie o alternativă la DN 1 şi să asigure un acces mai direct spre Transfăgărăşan.
 
 
 
 
+3 -4

Comentarii

Rammstein

2020-05-06 13:00:28


Cine dracu' circulă pe acest drum??..ce variantă a lui DN1?..cum să cheltuiască miliarde pe o ocolitoare??.. așa că face un drum pe la dracu'în praznic...

alecs

2020-05-06 06:12:48


Era mult mai eficienta o ocolitoare a Fagarasului,decat acest drum lung si anevoios pe sub munte.Cu siguranta si pretul e mult mai mare decat daca ar fi fost ocolit doar orasul Fagaras.Momentan tot traficul se desfasoara prin centrul orasului.

variante

2020-05-05 18:47:26


TOT ALA AN DALA LUCRATII . VA COSTA APROAPE NIMIC GANDIREA UNOR VARIANTE OCOLITOARE ERA CEVA DE SCRIS AN CARTEA RECORDURILOR CA ATI GANDIT .O SA VINA P.M.10 DIN BUCURESTI SI SUB MUNTE.REFACEREA DRUMULUI VA CRESTE TRAFICUL CU CEL PUTIN20% PRAF+20% PARTICULE PLASTIC+20")% ACIDENTE+20")%PROBLEME 100/%

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie