Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 14:31

Lucrările de reabilitare a „Drumului ruşinii” încep azi

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 13 iulie 2015

Pe 17 din cei 24 de km ai şoselei, se va recicla cu lianţi hidraulici carosabilul existent, iar apoi de a turna un strat de asfalt de 8 cm, iar peste acesta un strat de protecţie din şlam dublu

Lucrările de reabilitare a „Drumului ruşinii” încep azi
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a anunţat că începând de azi vor începe lucrările la  DN 1S - Drumul Ruşinii, care face legătura între Şercaia şI Hoghiz. Compania a atribuit recent contractul pentru reabilitarea DN 1S, lucrările urmând să fie realizate de compania braşoveană Euro Strada. 
Licitaţia de reciclare in situ a fost lansată în luna aprilie, valoarea lucrărilor fiind estimată la suma de 12,64 milioane de lei. La licitaţie au participat opt firme de construcţii, Euro Strada oferind un preţ de 6,89 milioane de lei, fără TVA (8,54 milioane de lei cu tot cu TVA), pentru a executa lucrările care sunt necesare pe cei 17 km din totalul de 24 de km ai acestei şosele care a primit indicativul de DN 1S, după ce a fost preluat în administrare de Compania de Drumuri, de la Consiliul Judeţean Braşov, în primăvara lui 2014.
 
Ce lucrări se vor executa
În conformitate cu datele deţinute de Direcţia de Drumuri Braşov, şoseaua a fost modernizată în anul 1978 şi de atunci nu s-a mai făcut nici o lucrare de anvergură. Astfel, pe lângă starea dezastruoasă a carosabilului sunt reale probleme şi în ceea ce priveşte structura podurilor şi a podeţelor, iar şanţurile de pe marginea şoselei sunt şi ele colmatate, astfel că apa de pe şosea nu se mai scurge aşa cum ar trebui, ceea ce duce la o degradare şi mai intensă a părţii carosabile pe anumite porţiuni.
Euro Strada va avea misiunea de a recicla cu lianţi hidraulici carosabilul existent, iar apoi de a turna un strat de asfalt de 8 cm, iar peste acesta un strat de protecţie din şlam dublu. Lucrările vizează 17 din cei 24 de km ai şoselei, ţinând cont că restul porţiunilor sunt pe raza localităţilor, iar anii trecuţi pe aceste tronsoane s-au executat lucrări de reabilitare. De la data semnării contractului, constructorul va avea timp trei luni şi jumătate pentru a finaliza lucrarea în totalitate.
 
Se face planul pentru modernizare
Totodată, în luna iunie, CNADNR a lansat o licitaţie pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea modernizării complete acestei şosele. Întocmirea acestei documentaţii le va spune drumarilor care vor fi costurile exacte pentru a pune la punct infrastructura acestui drum, astfel încât să nu mai fie distrus de utilajele de mare tonaj. şi Consiliul Judeţean făcuse însă un studiu de fezabilitate pentru reabilitarea drumului, însă costurile rezultate depăşeau posibilităţile judeţului, astfel că s-a decis ca şoseaua să fie preluată de CNADNR tocmai pentru a realiza reparaţiile necesare. Costul SF-ului a fost estimat la suma de 550.000 de lei, fără TVA, iar câştigătorul licitaţiei va avea timp cinci luni ca să îl realizeze, după ce se semnează contractul. În conformitate cu cerinţele Companiei de Drumuri, câştigătorul licitaţiei va avea misiunea de a recicla cu lianţi hidraulici carosabilul existent, iar apoi de a turna un strat de asfalt de 8 cm, iar peste acesta un strat de protecţie din şlam dublu.
 
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie