Lucrările de reabilitare a „Drumului ruşinii” încep azi
Autor: Ovidiu VRÂNCEANU
Publicat la 13 iulie 2015
Pe 17 din cei 24 de km ai şoselei, se va recicla cu lianţi hidraulici carosabilul existent, iar apoi de a turna un strat de asfalt de 8 cm, iar peste acesta un strat de protecţie din şlam dublu
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a anunţat că începând de azi vor începe lucrările la DN 1S - Drumul Ruşinii, care face legătura între Şercaia şI Hoghiz. Compania a atribuit recent contractul pentru reabilitarea DN 1S, lucrările urmând să fie realizate de compania braşoveană Euro Strada.
Licitaţia de reciclare in situ a fost lansată în luna aprilie, valoarea lucrărilor fiind estimată la suma de 12,64 milioane de lei. La licitaţie au participat opt firme de construcţii, Euro Strada oferind un preţ de 6,89 milioane de lei, fără TVA (8,54 milioane de lei cu tot cu TVA), pentru a executa lucrările care sunt necesare pe cei 17 km din totalul de 24 de km ai acestei şosele care a primit indicativul de DN 1S, după ce a fost preluat în administrare de Compania de Drumuri, de la Consiliul Judeţean Braşov, în primăvara lui 2014.
Ce lucrări se vor executa
În conformitate cu datele deţinute de Direcţia de Drumuri Braşov, şoseaua a fost modernizată în anul 1978 şi de atunci nu s-a mai făcut nici o lucrare de anvergură. Astfel, pe lângă starea dezastruoasă a carosabilului sunt reale probleme şi în ceea ce priveşte structura podurilor şi a podeţelor, iar şanţurile de pe marginea şoselei sunt şi ele colmatate, astfel că apa de pe şosea nu se mai scurge aşa cum ar trebui, ceea ce duce la o degradare şi mai intensă a părţii carosabile pe anumite porţiuni.
Euro Strada va avea misiunea de a recicla cu lianţi hidraulici carosabilul existent, iar apoi de a turna un strat de asfalt de 8 cm, iar peste acesta un strat de protecţie din şlam dublu. Lucrările vizează 17 din cei 24 de km ai şoselei, ţinând cont că restul porţiunilor sunt pe raza localităţilor, iar anii trecuţi pe aceste tronsoane s-au executat lucrări de reabilitare. De la data semnării contractului, constructorul va avea timp trei luni şi jumătate pentru a finaliza lucrarea în totalitate.
Se face planul pentru modernizare
Totodată, în luna iunie, CNADNR a lansat o licitaţie pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea modernizării complete acestei şosele. Întocmirea acestei documentaţii le va spune drumarilor care vor fi costurile exacte pentru a pune la punct infrastructura acestui drum, astfel încât să nu mai fie distrus de utilajele de mare tonaj. şi Consiliul Judeţean făcuse însă un studiu de fezabilitate pentru reabilitarea drumului, însă costurile rezultate depăşeau posibilităţile judeţului, astfel că s-a decis ca şoseaua să fie preluată de CNADNR tocmai pentru a realiza reparaţiile necesare. Costul SF-ului a fost estimat la suma de 550.000 de lei, fără TVA, iar câştigătorul licitaţiei va avea timp cinci luni ca să îl realizeze, după ce se semnează contractul. În conformitate cu cerinţele Companiei de Drumuri, câştigătorul licitaţiei va avea misiunea de a recicla cu lianţi hidraulici carosabilul existent, iar apoi de a turna un strat de asfalt de 8 cm, iar peste acesta un strat de protecţie din şlam dublu.
Comentarii
nu este nici un comentariu
Adaugă un comentariu