Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 13:07

Locuitorii din Crihalma nu mai fac ocolul prin Rupea, pentru a ajunge în centrul comunei

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 23 sepembrie 2020

Noul pod care traversează Oltul a fost inaugurat marţi

Locuitorii din Crihalma nu mai fac ocolul prin Rupea, pentru a ajunge în centrul comunei

După doi ani de aşteptare, locuitorii din zona Comăna-Crihalma pot trece râul Olt pe noul pod, astfel că nu vor mai fi nevoiţi să facă un ocol de câteva zeci de kilometri, până la Rupea.  Practic, odată cu darea în folosinţă a acestui pod, locuitorii din satul Crihalma pot ajunge în Comăna de Jos (care este centrul comunei Comăna) în câteva minute de mers cu maşina, având în vedere că distanţa dintre cele două localităţi este de aproximativ 2 km.
Procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor la podul de la Comăna a fost semnat marţi, în cadrul unui eveniment la care a participat preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea, reprezentanţi ai Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, ai Companiei Naţionale de Investiţii (CNI), ai antreprenorului şi ai autorităţilor locale şi judeţene.
Noul pod, realizat din beton armat, are o lungime de 86,6 metri, o lăţime a părţii carosabile de 7,8 metri, plus trotuare pentru pietoni pe ambele laturi (cu o lăţime de 1 metru).  Podul a fost prevăzut şi cu două rampe de acces cu o lungime de aproximativ 250 metri fiecare. Totodată, s-au realizat lucrări de protecţie şi asupra albiei râului. De asemenea, în urma calculării debitului maxim al Oltului a reieşit o înălţime la tabliere (platforma pe care este suprafaţa carosabilă) a podului mai mare decât a precedentului, astfel încât acesta să nu mai fie afectat de viituri. Totodată, spre deosebire de vechiul pod de stejar, cel nou are mai puţini piloni, astfel că la baza lui nu se vor mai forma „baraje” de gunoaie şi arbori, aşa cum s-a întâmplat în cazul celui vechi.

Reconstrucţia podului a început în 26 octombrie 2018
Demersurile privind reconstrucţia noului pod de la Comăna au fost iniţiate de administraţia judeţeană la puţin timp după ce vechiul pod de lemn a fost luat avariat de viitura din luna martie a anului 2018, apoi distrus total în timpul inundaţiilor din luna iunie a aceluiaşi an. La momentul respectiv, Consiliul Judeţean Braşov avea în lucru o documentaţie tehnică pentru un pod nou în acea zonă, iar după finalizarea proiectului tehnic, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a predat dosarul la CNI, aceasta derulând şi finanţând construcţia propriu-zisă. Solicitarea autorităţilor judeţene pentru preluarea investiţiei de către CNI s-a făcut în 10 iulie 2018, iar procedurile de achiziţie s-au derulat rapid. Astfel, contractul de execuţie, cu o valoare de 21.860.216 lei, a fost încheiat pe 12 septembrie, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în 26 octombrie 2018.

Primul pod noi construit în judeţul Braşov în ultima jumătate de secol
După semnarea procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, primarul din Comăna, Viorel Grusea, a declarat că  „aşa cum s-a întâmplat de fiecare dată, Consiliul Judeţean Braşov a sprijinit şi sprijină toate comunităţile locale din judeţ. În vara anului 2018, comuna Comăna a fost ruptă în două, la propriu, în urma acelei viituri puternice şi nimeni nu mai credea că se va construi un pod nou peste Olt. La momentul respectiv, administraţia judeţeană lucra la un proiect tehnic pentru construirea unui pod nou. Calamitatea abătută asupra cetăţenilor satului Crihalma, nevoiţi să ocolească zeci de kilometri pentru a ajunge la Comăna, în loc să parcurgă doar doi kilometri pe pod, a determinat conducerea CJ să urgenteze finalizarea proiectării, să obţină toate autorizaţiile şi avizele necesare pentru o construcţie nouă şi împreună cu conducerea Primăriei Comăna să facă toate diligenţele necesare la Compania Naţională de Investiţii pentru finanţarea şi realizarea proiectului. Această lucrare este una dintre cele mai mari realizări din zona Rupea”.
Podul de la Comăna este primul pod construit de la zero în ultima jumătate de secol, în judeţul Braşov. De altfel, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a declarat că „acest pod a fost printre primele proiecte de care m-am ocupat imediat după preluarea mandatului la conducerea Consiliului Judeţean Braşov. Astăzi (marţi, n.r.) inaugurăm acest pod extrem de important pentru comunitatea din Comăna”.

Urmează podul de la Hălmeag
Un alt pod reconstruit de la zero în judeţul Braşov este cel de la Hălmeag (care trece peste râul Olt, între localităţile Hălmeag Șercaia), acesta fiind realizat cu o finanţare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală. „Ne pregătim pentru darea în folosinţă a podului de la Hălmeag”, a anunţat Adrian Veştea. Și noul pod de la Hălmeag este din beton, iar după darea lui în folosinţă va fi dezafectat cel vechi, de lemn, care a fost construit după Primul Război Mondial. De altfel, încă din momentul construcţiei, acest pod de lemn era unui „provizoriu”, însă, caracterul temporar al construcţiei s-a prelungit un secol.
Totodată,  Adrian Veşte a anunţat că zilele acestea va fi semnat contractul de lucrări pentru un alt pod peste râul Olt, cel de la Voila, situat pe drumul judeţean care duce la baza militară de la Cincu. Și pentru acest pod, administraţia judeţeană a obţinut o finanţare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală. „Podul de la Augustin (care, la fel trece peste râul Olt – n.r.) de pe drumul interjudeţean Covasna – Braşov, va fi refăcut cu fonduri europene accesate în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020. Vorbim, iată, despre patru poduri noi şi de mari dimensiuni, situate pe râul Olt, pe care le avem în diverse stadii de execuţie, la care se adaugă alte poduri şi podeţe de pe «Drumul de sub munte», care vor fi şi acestea refăcute sau modernizate. Lucrări de o asemenea amploare sunt fără precedent în ceea ce înseamnă, la nivelul judeţului Braşov, modernizarea infrastructurii rutiere şi asigurarea conectivităţii comunităţilor locale. Sunt mândru de această realizare şi îi asigur pe cetăţenii judeţului nostru că nu ne vom opri aici”, a mai spus Veştea.

+2 -2

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie