Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 21:44

Lipsa infrastructurii văduveşte Braşovul de investiţii importante

Autor:

Publicat la 21 octombrie 2015

Braşovul a pierdut o fabrică de automobile Jaguar, investiţie de câteva sute de milioane de euro.

Lipsa infrastructurii văduveşte Braşovul de investiţii importante
Lipsa de predictibilitate a timpilor de livrare şi imposibilitatea de a implementa un sistem de livrare „just in time” către uzinele auto din Europa Centrală şi de Vest limitează producţia uzinelor Continental din România, în condiţiile în care pentru a parcurge 600 km de la Braşov şi până la graniţă un camion are nevoie de o zi, tot atât cât are nevoie de la graniţă până în Franţa sau Germania, alţi 1.500 km.
„Am avea o şansă mai mare de a aduce proiecte în România dacă am avea un lanţ de livrare mai uşor de folosit. În România pentru a parcurge 150 km de la Bucureşti la Braşov avem nevoie de trei ore, la fel şi de la Sibiu la Braşov, în timp ce pe autostradă ai avea nevoie doar de puţin peste o oră, cum este de la Sibiu la Deva atunci când era autostrada întreagă. Dacă nu, ai nevoie de trei ore. Din acest motiv noi avem nevoie de o zi întreagă de transport de la Braşov până la graniţă şi de o a doua zi de la graniţă până în Franţa sau Germania către clienţii noştri, deoarece după ce ieşim din România avem autostradă de la un capăt la celălalt”, a spus Christian von Albrichsfeld (foto), head of country şi director pentru cercetare şi dezvoltare al Grupului Continental în România. 
„Întotdeauna menţionăm acest lucru în discuţiile cu primul-ministru, guvernul şi ceilalţi oficiali, această infrastructură trage în jos România în momentul de faţă. Avem nevoie de o infrastructură mai bună. Noi încercăm să compensăm aceste dezavantaje, dar noi ca investitor nu putem livra infrastructură unei ţări”, a declarat Christian von Albrichsfeld. În opinia sa „este o dezamăgire pentru noi să vedem bani europeni oferiţi pentru infrastructură şi trebuie adăugat doar 10-15% pentru a le realiza şi nici măcar atât nu este suficient. Se pierd 50% din banii europeni din fondurile structurale de care are nevoie România. Dacă s-ar construi drumuri investiţiile ar urma de la sine”.
Grupul german Continental, cel mai mare producător de componente de pe piaţa auto românească (unde produce componente electronice, anvelope şi componente din cauciuc alături de centrele de cercetare şi dezvoltare), a înregistrat anul trecut prin cele şapte companii din România o cifră de afaceri cumulată de 2,020 miliarde de euro, în creştere cu 10,5% faţă de anul anterior, potrivit datelor grupului. Datele cumulate ale grupului au caracter de informare statistică şi nu de audit.
Ca parte a extinderii companiei, Grupul Continental a ajuns la aproape 15.400 de salariaţi în 2014, depăşind inclusiv Automobile Dacia şi Draexlmaier, care au aproximativ 14.500, respectiv 15.000 de angajaţi. Concernul german va crea peste 1.000 de noi locuri de muncă în acest an şi între 2.500 şi 3.000 în următorii doi-trei ani, crescând numărul total al salariaţilor de pe piaţa locală la aproape 18.000 de angajaţi.
Continental are centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Iaşi şi Braşov şi unităţi de producţie în Braşov, Sibiu, Timişoara, Nădab şi Carei. Din cei 15.000 de angajaţi, aproape 8.000 lucrează în fabricile şi în centrul de inginerie din Timişoara, aproape 3.000 în fabrica şi centrul de inginerie din Sibiu, peste 2.000 în Carei şi alţi peste 2.000 în locaţiile Iaşi, Nădab şi Braşov. Potrivit şefului grupului Continental în România, întârzierea construcţiei de autostrăzi ţine departe noi proiecte pe care economia locală le pierde în favoarea altor ţări. Braşovul a pierdut anul acesta o investiţie de câteva sute de milioane de euro într-o fabrică de automobile Jaguar pe care indienii de la Tata doreau să o construiască aici. După ce au văzut starea infrastructurii, aceştia au ales să facă această investiţie în Slovacia. 
„Fiecare proiect nou care vine ia în calcul locaţiile la nivel mondial unde să fie implementat, unde să-l producem. O autostradă lipsă de la graniţă spre una dintre fabricile noastre cum ar fi Sibiu sau Braşov au un impact negativ asupra scenariului de preţ şi influenţează unde punem proiectele. Dar nu putem spune că dacă nu se face o autostradă nu vom mai angaja într-un loc un anumit număr de oameni. Angajaţii vin în funcţie de proiecte”, a mai spus von Albrichsfeld.
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie