Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 23:03

Linie specială, non-stop, pentru bolnavii de cancer

Autor: Iulian CUIBAR

Publicat la 12 februarie 2014

Serviciul a înregistrat peste 50 de apeluri în prima săptămână. Numărul rămâne însă „secret” pentru publicul larg, tocmai pentru a evita „glumele de la 112”

Linie specială, non-stop, pentru bolnavii de cancer
De la începutul acestei luni, fundaţia Hospice Casa Speranţei este la dispoziţia tuturor pacienţilor pe care îi are in evidenţă în judeţul Braşov, 24 de ore din 24. Prin linia telefonică de tip helpline, pacienţii vor putea beneficia de consiliere hospice şi după ora 16.00, până la care funcţionează serviciile de îngrijiri la domiciliu, şi de consultaţii în ambulatoriile hospice. Utilitatea acestui nou serviciu se va dovedi mai ales pe timp de noapte cât şi pentru sfârşitul de săptămână, când este disponibil non-stop. Asistente medicale cu experienţă de ani de zile în paliaţie, oferă sfaturi calificate pentru simptome necontrolate, îngrijire, administrarea tratamentului sau alte informaţii legate de funcţionarea serviciilor hospice. 
 
Doar pentru judeţul Braşov
„Pentru început, linia telefonică este disponibilă doar în judeţul Braşov, dar sperăm, ca într-un vis frumos, ca în viitor să o putem extinde şi la o scară mai largă. Este o diferenţă între linie helpline şi call center. Serviciul nu reprezintă un număr de 112 şi tocmai pentru a evita o avalanşă de apeluri nefondate, în online nu îl avem afişat complet. El este comunicat direct, prin flyere, pacienţilor aflaţi în evidenţa Hospice”, a declarat Roxana Horeică, coordonator al Serviciului Nursing Adulţi al Hospice Braşov. În cazurile în care problema pacientului depăşeşte competenţa asistentei de serviciu, aceasta cere suportul medicului hospice de gardă şi revine cu telefon în cel mai scurt timp pentru a soluţiona solicitarea. Numărul de telefon este cu taxă normală, apelabil din orice reţea, fiind disponibil atât pentru pacienţii aflaţi în evidenţa Hospice Casa Speranţei, precum şi pentru familiile care se ocupă de îngrijirea lor zilnică, la domiciliu. Serviciul este în faza „pilot” şi funcţionează cu o asistentă medicală pe schimb, care poate gestiona maxim două apeluri concomitent. 
 
Primul răspuns al unui proiect de cercetare
„Serviciul este primul răspuns al unui proiect, «O viaţă de calitate pentru persoanele cu boli incurabile: informare, instruire, consultanţă», început în august 2013 şi urmând a se finaliza în noiembrie 2014, prin care se doreşte o evaluare a nevoilor socio-medicale ale pacienţilor”, au explicat reprezentanţii Hospice. 
 
Pe primul loc, nevoia de asistenţă psihologică
În prima etapă, fundaţia a derulat un studiu pe un eşantion de 40 de familii, cu prilejul căruia au fost realizate peste 80 de interviuri, atât în zona urbană cât şi în zona rurală a Braşovului. S-a depistat că pe primul loc este nevoia de asistenţă psihologică, după care sprijinul material şi financiar urmat de suportul social şi nevoia de informare. „Pe lângă interviurile efective, i-am rugat pe subiecţi să ne arate ce înseamnă a fi bolnav, expunându-ne acest lucru prin fotografii ce au surprins ipostaze în care ei se află zi de zi. Imaginile adunate din clipe preţioase de viaţa pacienţilor, însoţite de trăirile lor, subliniază nu neapărat boala, ci cât de greu este să fii bolnav în România”, ne-a explicat Florentina Scârneci-Domnişoru, lector doctor la Facultatea de Sociologie şi Comunicare din cadrul Universităţii „Transilvania”. 
 
Temă pentru autorităţi
Autorităţile locale şi centrale vor primi din partea fundaţiei, la sfârşitul lunii martie, un raport ce va îngloba toate aceste nevoi relevate de către studiu şi li se va solicita un răspuns şi termene pentru rezolvarea solicitărilor din partea pacienţilor.
 
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie