Curs BNR

1 EUR = 4.9633 RON

1 USD = 4.6099 RON

1 GBP = 5.7790 RON

1 XAU = 293.6078 RON

1 AED = 1.2551 RON

1 AUD = 3.0571 RON

1 BGN = 2.5377 RON

1 BRL = 0.9193 RON

1 CAD = 3.4361 RON

1 CHF = 5.0913 RON

1 CNY = 0.6530 RON

1 CZK = 0.2096 RON

1 DKK = 0.6664 RON

1 EGP = 0.1492 RON

1 HUF = 1.3373 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.3216 RON

1 KRW = 0.3544 RON

1 MDL = 0.2599 RON

1 MXN = 0.2633 RON

1 NOK = 0.4201 RON

1 NZD = 2.8134 RON

1 PLN = 1.1016 RON

1 RSD = 0.0423 RON

1 RUB = 0.0570 RON

1 SEK = 0.4302 RON

1 TRY = 0.2210 RON

1 UAH = 0.1248 RON

1 XDR = 6.1524 RON

1 ZAR = 0.2365 RON

Editia 7950 - 02 iun 20:45

Liceenii de la Informatică și-au făcut post de radio

Autor: Adina CHIRVASÃ

Publicat la 10 martie 2010

Banii pentru proiectul lor i-au obținut de la Uniunea Europeană, 20.000 de euro prin programul Leonardo da Vinci Viața de licean poate însemna multă creativitate

Liceenii de la Informatică și-au făcut post de radio Banii pentru proiectul lor i-au obținut de la Uniunea Europeană, 20.000 de euro prin programul Leonardo da Vinci Viața de licean poate însemna multă creativitate. O demonstrează informaticienii „în devenire” de la Colegiul „Grigore Moisil” din Brașov, care și-au făcut, nici mai mult nici mai puțin decât o stație radio la ei în școală. Prin intermediul ei, direcțiunea face anunțurile în clase, când e cazul, sunt difuzate, prin interviuri, realizările elevilor merituoși și, normal, nu putea lipsi muzica din timpul pauzelor. Proiect educativ de aplicare a lucrurilor învățate Stația radio a fost realizată El a fost realizat integral, de la proiectul tehnic, până la proiectarea aplicației software care gestionează emisia, de 10 elevi din clasele a XI-a și a XII-a. Stația a fost realizată în cadrul proiectului educativ Leonardo da Vinci „SWITCH – School Wire Broadcasting Centre” (Centrul Școlar de Transmisie prin Cablu - n.r.). Proiectul, în valoare de 20.000 de euro, se desfășoară pe parcursul a doi ani, începând în 2008. Proiectul este structurat ca un parteneriat între 4 școli din Polonia, Bulgaria, Turcia, Italia și 2 școli din România, printre care și colegiul brașovean. „Practic, acesta este primul proiect Leonardo în care am putut să intrăm. De regulă, proiectul era adresat școlilor cu profil tehnic și vocațional. Scopul lui este de a le da elevilor șansa să aplice în practică acele cunoștințe teoretice pe care le-au dobândit la ore, dar și să ofere elevilor posibilitatea de a-și dezvolta creativitatea și capacitatea de lucru în echipă. Întrucât profilele de studiu ale elevilor incluși în proiect este electronica, electrotehnica și informatica, sarcina lor a fost să construiască și să facă să funcționeze câte un Centru de Transmisie prin Cablu în fiecare școală parteneră. Elevii specialiști în electrotehnică au elaborat un plan de dotare a centrului și au conectat echipamentele pentru a funcționa corect. Elevii informaticieni au conceput apoi o aplicație care să răspundă cerințelor de funcționare a centrului de transmisie. În final, a treia echipă, a realizat transmisiile radio”, a explicat Monica Schiller, profesor și coordonator al proiectului la Brașov, pașii de desfășurare a proiectului. Stația radio a fost prezentată, ieri, oaspeților din școlile partenere, în cadrul ultimei întâlniri internaționale din cadrul proiectului. Au intrat în proiect pe baza CV-ului Aceasta a mai precizat că școala brașoveană a fost singura care a ales să-și păstreze echipa de la început până la final, fără a implica alți elevi. „Cei zece elevi au fost selectați pe baza CV-urilor și a scrisorilor de intenție. Noi am lansat propunerea și apoi am primit CV-urile. Trebuie să precizez că stația noastră radio a fost realizat de cei zece elevi, care au avut alături patru profesori coordonatori. Spre deosebire de școlile partenere, care au rulat efectivul de elevi în proiect, noi am finalizat proiectul cu echipa de început”, a menționat Monica Schiller.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional