Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 18:07

Legea „Aeroportului Braşov” este inaplicabilă!

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 06 ianuarie 2016

Anexa cuprinde alte numere cadastrale decât cele înregistrate în Cartea Funciară

Legea „Aeroportului Braşov” este inaplicabilă!

După ce la finele anului trecut Consiliul Judeţean Braşov a primit semnale că se intenţionează ca zona în care se doreşte construcţia Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav să fie transformată în arie protejată pentru castori, un nou impediment apare în faţa construcţiei acestui obiectiv. Mai exact, legea prin care urma să se facă transferul terenului este greşită, în anexă fiind trecute alte numere cadastrale decât cele înregistrate în Cartea Funciară. „Ceea ce au trecut parlamentarii în anexa legii nu coincide cu realitatea din teren”, ne-a declarat preşedintele interimar al Consiliului Judeţean Braşov, Claudiu Coman.
Anexa unei legi este parte integrantă a actului normativ respectiv, ne-au declarat juriştii, motiv pentru care legea amintită, promulgată de preşedintele Klaus Iohannis la finele lunii noiembrie, nu poate fi aplicată. Momentan se caută mai multe soluţii, pentru ca legea să nu se întoarcă în parlament, una dintre acestea fiind ca ea să fie amendată printr-o Hotărâre de Guvern.
Problema a fost sesizată în momentul în care Consiliul Judeţean a făcut demersurile pentru aplicarea legii aprobate de parlamentari la finele lunii octombrie. Modul în care a fost făcută legea necesită încheierea unui nou protocol de predare-primire între Institutul Cartofului si CJ Brasov care implică mai mulţi paşi decât sunt fizic posibili în cele 30 de zile care figurează ca termen pentru realizarea lor. Astfel, va trebui încheiat un protocol de transmitere a terenului de la Consiliul Judeţean la Institutul Cartofului, urmată de radierea CJ Braşov din cartea funciară, demers care va duce la o eventuală hotărâre de guvern care atestă domeniul public al judeţului Brasov. Ulterior, terenul va trebui să fie transmis de la Institutul Cartofului Braşov la Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti” (ASAS), cea sub tutela căreia se află institutul de la Braşov. După acest drum, terenul va face drumul înapoi în patrimoniul Consiliului Judeţean, care ar urma să fie reîntabulat. De asemenea, în paralel va trebui realizată o procedură separată de predare-primire, radiere din patrimoniu CJ Braşov, înscriere în patrimoniul Institutului Cartofului, radiere din patrimoniul Institulului şi reînscriere în patrimoniul CJ a pistei deja construite.
Pe 13 ianuarie, în cadrul şedinţei Consiliului Judeţean Braşov, aleşii vor discuta şI posibilele soluţii care se impun în acest caz.
Legea amintită face referire la un teren de 200 de hectare care a intrat în proprietatea publică a Consiliului Judeţean Braşov în 2009, cu obligaşia ca în cinci ani să se construiască un aeroport pe această suprafaţă. Cum termenul a fost depăşit, era nevoie de un nou termen de construcţie a aeroportului, iar acest lucru s-a putut face doar printr-o lege nouă de atribuire a terenului.
Până la această dată, autorităţile judeţene au investit în împrejmuirea terenului, nivelarea lui şi realizare pistei de 2.850 de metri, iar investiţia totală se ridică la suma de 24 de milioane de euro. Societatea care a construit pista are acum obligaţia să menţină curăţenia în incinta obiectivului şi să distrugă buruienile de pe întreaga suprafaţă de 209 hectare, să controleze trimestrial atât suprafaţa de mişcare cât şi acostamentele şi să sesizeze CJ Braşov dacă apar exfolieri, erodări, alunecări sau fisuri. Firma care se ocupă de conservarea aeroportului mai este obligată prin contract să cureţe pământul şi nisipul adus de vânt care se depune în rosturile de la pistă, astfel ca să împiedice formarea de vegetaţie.
Pentru finalizarea Aeroportului ar fi nevoie de 50 de milioane de euro, iar Consiliul Judeţean a făcut anul trecut o adresă prin care cere Guvernului să aloce bani din fondul de rezervă cel puţin pentru obţinerea avizelor necesare, aproximativ 2 milioane de euro, dar şi îndiguirea pârâului Besălcin.
 

+0 -0

Comentarii

Alex

2016-01-06 08:39:07


prostii pamantului... ne-am saturat de voi!

rammstein

2016-01-06 08:07:11


rusine!!!...lasati dracului acest aeroport ,pentru ca nu se va face niciodata ...sunteti de rasul curci..tara de rahat....

BARBESCU

2016-01-06 05:45:27


ASA CONDUCATORI,ASA REZULTATE. MARE RUSINE

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie