Curs BNR
1 EUR = 4.9774 RON
1 USD = 4.3833 RON
1 GBP = 5.8304 RON
1 XAU = 464.4611 RON
1 AED = 1.1933 RON
1 AUD = 2.7957 RON
1 BGN = 2.5449 RON
1 BRL = 0.7714 RON
1 CAD = 3.1559 RON
1 CHF = 5.2813 RON
1 CNY = 0.6015 RON
1 CZK = 0.1993 RON
1 DKK = 0.6668 RON
1 EGP = 0.0860 RON
1 HUF = 1.2223 RON
1 INR = 0.0513 RON
1 JPY = 3.0556 RON
1 KRW = 0.3047 RON
1 MDL = 0.2538 RON
1 MXN = 0.2227 RON
1 NOK = 0.4191 RON
1 NZD = 2.6097 RON
1 PLN = 1.1646 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0530 RON
1 SEK = 0.4526 RON
1 TRY = 0.1141 RON
1 UAH = 0.1048 RON
1 XDR = 5.9383 RON
1 ZAR = 0.2318 RON
Publicat la 12 noiembrie 2026
Scutecele pentru adulţi, compensate în proporţie de 80%
Femeia însărcinată are dreptul de a fi însoţită, la cerere, de o persoană aleasă de aceasta, pe tot parcursul travaliului, naşterii şi transferului intrainstituţional, conform unei legi promulgate, miercuri, 11 noiembrie, de preşedintele Nicuşor Dan.
Este vorba de actul normativ care aduce completări în Legea drepturilor pacientului, mai exact în ceea ce priveşte drepturile pacientului în domeniul reproducerii, al sarcinii şi al naşterii.
Astfel, femeia însărcinată are dreptul la respectarea demnităţii şi a vieţii private pe durata sarcinii, a travaliului, a naşterii şi până la externare, iar unităţile sanitare publice şi private au obligaţia de a asigura protejarea intimităţii femeii însărcinate prin măsuri organizatorice sau tehnice adecvate, inclusiv prin separare vizuală corespunzătoare în spaţiile în care se desfăşoară travaliul şi naşterea.
Potrivit actului normativ, femeia însărcinată are dreptul de a fi însoţită, la cerere, de o persoană aleasă de aceasta, pe tot parcursul travaliului, naşterii şi transferului intrainstituţional, iar exercitarea dreptului prevăzut se realizează cu respectarea normelor de igienă, epidemiologice şi de siguranţă medicală.
Restrângerea acestor drepturi este permisă numai în situaţii obiective, justificate medical sau epidemiologic, care privesc siguranţa femeii însărcinate, a nou-născutului, a personalului medical ori a celorlalte femei internate în unitatea sanitară.
Nou-născutul are dreptul, imediat după naştere, precum şi pe durata internării în unitatea sanitară, de a rămâne împreună cu mama sa şi de a nu fi separat de aceasta, cu excepţia situaţiilor justificate din motive medicale, epidemiologice, de siguranţă sau de forţă majoră, consemnate în documentele medicale.
Potrivit completării, pacienţii asiguraţi în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate au dreptul la scutece pentru adulţi, compensate în proporţie de 80% dintr-un preţ de referinţă, în baza prescripţiei medicului specialist, indiferent de caracterul temporar sau permanent al afecţiunii.
nu este nici un comentariu
ETOS Academy investește 6,5 milioane de euro în prima fază a unui campus de peste 4.000 m², care continuă dezvoltarea comunității Heidi și ETOS Academy din Brașov. Proiectul include[...]
2026-11-11 citeste mai multPeste 100.000 de elevi de clasa a X-a nu beneficiază nici în acest moment de manuale, a declarat Sorin Ionescu, ministrul delegat pentru învăţământul preuniversitar, la Radio România[...]
2026-11-11 citeste mai multAngajaţii şi elevii vor beneficia de patru zile libere consecutive, între 28 noiembrie, când e Sfântul Andrei (30 noiembrie) şi Ziua Naţională a României (1 Decembrie).[...]
2026-11-11 citeste mai multCele mai vechi reţete culinare scrise din lume au fost lăsate „moştenire” posterităţii pe tăbliţe de lut, cu scriere cuneiformă, în limba akkadiană, adică limba unui popor[...]
2026-11-11 citeste mai mult
Adaugă un comentariu