Curs BNR
1 EUR = 4.9759 RON
1 USD = 4.6361 RON
1 GBP = 5.8194 RON
1 XAU = 345.2064 RON
1 AED = 1.2622 RON
1 AUD = 3.0287 RON
1 BGN = 2.5441 RON
1 BRL = 0.9058 RON
1 CAD = 3.3885 RON
1 CHF = 5.0891 RON
1 CNY = 0.6404 RON
1 CZK = 0.1977 RON
1 DKK = 0.6672 RON
1 EGP = 0.0968 RON
1 HUF = 1.2736 RON
1 INR = 0.0556 RON
1 JPY = 2.9563 RON
1 KRW = 0.3359 RON
1 MDL = 0.2606 RON
1 MXN = 0.2729 RON
1 NOK = 0.4212 RON
1 NZD = 2.7588 RON
1 PLN = 1.1508 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0496 RON
1 SEK = 0.4230 RON
1 TRY = 0.1434 RON
1 UAH = 0.1174 RON
1 XDR = 6.1122 RON
1 ZAR = 0.2481 RON
Publicat la 21 octombrie 2020
Toate clădirile publice sau de utilitate publică, de stat sau private, vor trebui dotate cu structuri metalice care să permită parcarea a cel puţin 10 biciclete şi montarea, pe perioada staţionării acestora, a dispozitivelor antifurt. În caz contrar, vor fi aplicate amenzi de până la 4.000 de lei, prevede un proiect de lege adoptat de Parlament, prin votul final al deputaţilor. Proiectul a fost iniţiat de PNL şi are în vedere promovarea utlizării bicicletelor ca mijloc de transport prin facilitarea parcării acestora în spaţii publice. Guvernul Orban, însă, a arătat că nu susţine proiectul pentru că ar avea un impact bugetar negativ, nu are norme clare şi chiar ar fi susceptibil de neconstituţionalitate. Iniţiativa a fost aprobată anul trecut prin votul unanim al senatorilor, iar acum şi prin votul în unanimitate al deputaţilor, urmând a intra în vigoare după promulgarea de către şeful statului.
Propunerea legislativă viza dotarea clădirilor publice sau de utilitate publică, pieţelor agroalimentare, târgurilor, autogărilor şi staţiilor de cale ferată, care deservesc trafic de călători, cu structuri metalice care să permită parcarea concomitentă a minimum 10 biciclete, cât şi montarea pe perioada staţionării acestora a unor dispozitive antifurt. Deputaţii au inclus, însă, în forma finală a proiectului, şi unităţile din învăţământul preuniversitar de stat. Costurile lucrărilor necesare realizării acestor parcări urmează a fi suportate din bugetele autorităţilor administraţiei publice centrale sau locale, respectiv din sursele proprii ale persoanelor juridice cu capital privat sau de stat, după caz. Proiectul mai prevede că autorităţile administraţiei publice locale şi centrale, cât şi persoanele juridice cu capital privat sau de stat sunt obligate să includă reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale în comisiile de recepţie a parcărilor de biciclete. (BizBrasov.ro)
Doua dosare au fost deschise în acest început de săptămână pentru consum de substanţe psihoactive. Luni, 29 aprilie, în jurul orei 17.30, un şofer de 20 de ani a fost depistat[...]
2024-05-02 citeste mai multPolițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală Hoghiz efectuează cercetări în cadrul unui dosar penal, sub coordonarea unui procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria[...]
2024-05-02 citeste mai multServiciul Român de Informaţii (SRI) deschide înscrierile pentru postul de ofiţer operativ/analist în perioada 6 - 31 mai. Ofiţerul operativ are rolul esenţial de a colecta informaţii,[...]
2024-05-02 citeste mai multMonumentul istoric a intrat în reparaţii. Traficul rutier din Centrul istoric va fi afectat
2024-05-02 citeste mai multDirecţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov a început deszăpezirea Transfăgărăşanului, unul dintre cele mai spectaculase drumuri din Europa. Lucrările au început în[...]
2024-05-02 citeste mai mult
'cristian'
2020-10-21 05:20:29
'Prima data sa avem piste de biciclete prin orase si apoi vorbim de parcari,este la fel cu situatia accesului handicapatilor cu carucioare in instituii,bordurile trotuarelor din intersectii nu sant toate coborate,etc,legi peste legi care nu sant respectate.'