Curs BNR
1 EUR = 4.9763 RON
1 USD = 4.6625 RON
1 GBP = 5.8158 RON
1 XAU = 356.8680 RON
1 AED = 1.2695 RON
1 AUD = 3.0043 RON
1 BGN = 2.5443 RON
1 BRL = 0.8909 RON
1 CAD = 3.3895 RON
1 CHF = 5.1291 RON
1 CNY = 0.6441 RON
1 CZK = 0.1968 RON
1 DKK = 0.6670 RON
1 EGP = 0.0960 RON
1 HUF = 1.2637 RON
1 INR = 0.0558 RON
1 JPY = 3.0201 RON
1 KRW = 0.3392 RON
1 MDL = 0.2616 RON
1 MXN = 0.2750 RON
1 NOK = 0.4235 RON
1 NZD = 2.7635 RON
1 PLN = 1.1489 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0495 RON
1 SEK = 0.4281 RON
1 TRY = 0.1436 RON
1 UAH = 0.1177 RON
1 XDR = 6.1402 RON
1 ZAR = 0.2449 RON
Publicat la 17 noiembrie 2017
Proaspătul campion naţional de raliuri, Bogdan Marişca (foto stânga), a fost prezent joi printre elevii braşoveni de liceu, cărora le-a explicat despre pericolul pe care îl reprezintă alcoolul şi drogurile la volan. „Fii cool şi spune şi tu nu drogurilor, nu alcoolului la volan!” este sloganul sub care s-a desfăşurat sesiunea interactivă de conducere preventivă susţinută de piloţi experimentanţi şi instructori auto, care le-au explicat tinerilor ce sfaturi trebuie să urmeze pentru a fi în siguranţă la volan sau în calitate de pasageri, dar şi atunci când utilizează bicicleta ori când sunt pietoni.
„O să vă adresez o întrebare! Câţi dintre voi purtaţi centura de siguranţă atunci când conduceţi o maşină? Toţi. Vă felicit! Câţi dintre voi purtaţi centura atunci când sunteţi pe bancheta din spate? Foarte puţini. Tot ce facem când conducem maşina este fizică pură. N-avem cum să trecem peste legile fizicii, nici măcar noi. Orice maşină în mişcare posedă energie cinetică şi aceasta depinde de pătratul vitezei. Impulsul depinde de viteză, iar eu, Sebastian Itu, am 92 de kilograme. Nu cred că vreunul dintre voi ar avea curajul să stea în faţa mea când abia am plecat de la semafor şi am doar 36 de kilometri la oră, adică 10 metri pe secundă. La 92 de kilograme ale mele, impulsul e acelaşi ca atunci când 920 de kilograme ar veni peste voi”, le-a explicat elevilor braşoveni Sebastian Itu (foto dreapta), un alt fost campion.
Programul gratuit Drving Skills for Life a debutat în urmă cu 13 ani în Statele Unite ale Americii şi, mulţumită reacţiilor pozitive din partea publicului, a fost adus şi în Europa. De trei ani se desfăşoară şi în România, pe grupa de vârstă cuprinsă între 18 şi 24 de ani. „La Braşov am venit cu un proiect diferit în sensul în care ne dorim să educăm şi pe cei care urmează să îşi ia permisul. Este a doua sesiune pe care o desfăşurăm în Braşov, este o acţiune pe care o realizăm cu sprijinul autorităţilor locale, cu Inspectoratul Şcolar, cu Poliţia Rutieră, cu colegii de la ISU şi de asemenea cu colegii de la Antidrog şi considerăm că este extrem de important să încercăm să vorbim cu aceşti copii dar într-o altă manieră mai puţin obişnuită şi un pic mai atrăgătoare pentru ei”, a explicat reprezentantul organizatorului evenimentului, Ana Maria Timiş.
Cursurile ţinute de piloţi experimentaţi au fost complet diferite de ceea ce învaţă la şcoala de şoferi un viitor conducător auto. Cu exemple şi filmuleţe, cursurile îi ajută pe elevi să prevină pericolele din trafic, să manevreze corect vehiculul, să aprecieze corect spaţiul şi viteza de rulare, dar, mai ales, să conştientizeze pericolele generate de şofatul sub influenţa băuturilor alcoolice sau a substanţelor halucinogene. „Avem, spre exemplu, conducere sub influenţa băuturilor alcoolice, conducere sub influenţa drogurilor, aprinderea unei ţigări la volan, multe din lucrurile acestea, indiferent că eşti şofer, că eşti pasager, că stai pe locul din dreapta, că eşti în troleibuz sau că eşti pieton fac parte din traficul de zi cu zi. Şi atunci cred că trebuie să fie şi o educaţie în sensul acesta”, este de părere Ion Negrilă, inspector general IŞJ Braşov.
Din păcate, statisticile ne arată în continuare faptul că principala cauză a deceselor în rândul tinerilor este reprezentată de accidentele rutiere cauzate de lipsa experienţei la volan. De aceea, programul urmăreşte să folosească experienţa pe care piloţii profesionişti o au. Programul îşi propune să ridice un semnal de alarmă în privinţa teribilismului la volan însă cuprinde şi discuţii cu privire la riscurile reprezentate de consumul de droguri şi de alcool asociat cu şofatul. „Suntem lideri europeni la ceea ce înseamnă morţi pe şosele raportat la total populaţie şi asta înseamnă că ceva nu facem bine. Atitudine, felul în care percepem regula şi nevoia noastră de a o păcăli din când în când, teribilismul care ţine cumva de ego, de orgoliu, de atitudine, din nou, toate aceste lucruri generează acest număr de victime pe şosele, an de an. Credem că ar trebui să înţelegem că povestea asta trebuie să se schimbe”, spune campionul în exerciţiu din Campionatul Naţional de Raliu, Bogdan Marişca, de la Napoca Rally Team. Programul oferă totodată un modul de conştientizare a riscurilor ridicate de accesare a reţelelor sociale în timpul condusului, aşa cum este folosirea telefonului pentru trimiterea unor mesaje sau pentru selfie-uri.
Se apropie perioada concediilor, aşa că fiţi atenţi la cazările pe care le alegeţi, dacă nu vreţi să aveţi surprize neplăcute. Încă mai sunt unităţi turistice în care mizeria[...]
2024-04-19 citeste mai multPoliţiştii din cadrul Serviciul de Ordine Publică au organizat şi desfăşurat, miercuri, 17 aprilie, o acţiune în judeţul Braşov, care avut drept scop respectarea legislaţiei pe linia[...]
2024-04-19 citeste mai multA plouat mult în ultimele zile şi va mai ploua cel puţin până la sfârşitul săptămânii, aşa că pe unele şosele există pericol de acvaplanare şi implicit, de accidente. Ce[...]
2024-04-19 citeste mai multMomentul dramatic când un urs dă năvală în gospodăria unor oameni din Moieciu de Sus şi atacă oile a fost surprins de camerele de supraveghere. Adăpostul animalelor se afla în[...]
2024-04-19 citeste mai multOdată cu venirea primăverii, urşii au început să iasă din bârlog, pentru a căuta de mâncare. Fiecare are teritoriul lui, iar cum numărul exemplarelor este foarte mare, urşii[...]
2024-04-19 citeste mai mult
wili
2017-11-17 10:43:05
De biciclisti nu au zis nimic? Ca se pare ca la fel ca aia care au inchiriat locul de parcare rezidential si se cred proprietari si biciclistii s-au cam "improprietarit" cu banda de asfalt rezultata din micsorarea primei benzi de circulatie.