Curs BNR

1 EUR = 4.9487 RON

1 USD = 4.3767 RON

1 GBP = 5.8121 RON

1 XAU = 249.2179 RON

1 AED = 1.1915 RON

1 AUD = 3.0868 RON

1 BGN = 2.5302 RON

1 BRL = 0.7751 RON

1 CAD = 3.4089 RON

1 CHF = 4.7595 RON

1 CNY = 0.6870 RON

1 CZK = 0.1948 RON

1 DKK = 0.6655 RON

1 EGP = 0.2786 RON

1 HUF = 1.3605 RON

1 INR = 0.0583 RON

1 JPY = 3.8642 RON

1 KRW = 0.3702 RON

1 MDL = 0.2460 RON

1 MXN = 0.2056 RON

1 NOK = 0.4799 RON

1 NZD = 2.9655 RON

1 PLN = 1.0766 RON

1 RSD = 0.0421 RON

1 RUB = 0.0594 RON

1 SEK = 0.4807 RON

1 TRY = 0.3195 RON

1 UAH = 0.1602 RON

1 XDR = 6.1216 RON

1 ZAR = 0.2737 RON

Editia 7592 - 06 dec 13:56

La Vişina Beată: Avem un bar în Braşov în care se comandă vişinată şi… doar vişinată. Costă cât o cafea, unii intră doar pentru poze

Autor: George ALDEA

Publicat la 22 sepembrie 2021

La Vişina Beată: Avem un bar în Braşov în care se comandă vişinată şi… doar vişinată. Costă cât o cafea, unii intră doar pentru poze

Vişinata este o băutură pe care cei mai mulţi dintre noi o asociem cu mesele extinse în familie sau cu ocaziile speciale precum aniversări ori zile de naştere ale părinţilor, bunicilor sau ale altor rude mai mult sau mai puţin apropiate. Este o băutură pregătită în casă de generaţii şigeneraţii, pe care o savurăm cel mai des… acasă. Un grup ucrainean din domeniul HoReCa vrea să schimbe aceste cutume lansând pe plan local barurile de vişinată – şi doar vişinată – Piana Vyshnia (Vişina Beată , trad.).
„Piana Vyshnia provine din fosta provincie austriacă Galicia, unde este amplasat actualul oraş Lvov din Ucraina. Este un brand de vişinată care a apărut în 2015 în Lvov şi care momentan este prezent în cinci ţări – inclusiv România – cu peste 30 de localuri”, a declarat Doina Petrache, manager de dezvoltare pentru Piana Vyshnia în România, într-un interviu pentru Ziarul Financiar.

Bucureştiul şi Braşovul, pentru experiment
Ea gestionează acest proiect încă de la început, de când a fost iniţiat procesul de lansare a brandului pe plan local. Între timp s-au deschis două localuri Piana Vyshnia, unul în Braşov şi un altul în Bucureşti. „Primul bar a fost deschis în România în mai 2021, pe strada Covaci la numărul 3, în centrul vechi al Bucureştiului. Pe 1 iulie 2021 Piana Vyshnia şi-a deschis uşile şi pe strada Republicii, numărul 6, în centrul istoric al Braşovului.
„Piana Vyshnia este un proiect foarte popular în rândul turiştilor, care deja cunoscându-l din alte ţări sunt încântaţi să îl regăsească în România”, arată sursa citată. Acesta este motivul pentru care ambele locaţii au fost alese strategic, barurile fiind amplasate în zonele unde merg vizitatorii străini. „Braşovul, fiind unul dintre cele mai vizitate oraşe din ţară, a fost ales să aibă prioritate când vine vorba de ordinea de deschidere a proiectelor Piana Vyshnia în România”, a declarat Doina Petrache.

„Vom fi pe pârtie, dar şi la mare şi în cadrul festivalurilor”.
Planul de dezvoltare în România vizează mai multe centre urbane din ţară, momentan fiind în lucru alte trei unităţi, pe lângă cele două deja deschise. Prima etapă cuprinde astfel cinci localuri menite să îi convingă şi pe români, nu doar pe străini, să redescopere gustul vişinatei de altădată, totul într-o nouă interpretare, spune Doina Petrache.
„Cât de curând vor fi localuri noi în oraşe precum Cluj-Napoca şi Constanţa. Vom fi pe pârtie, dar şi la mare şi în cadrul festivalurilor”.

„Super instagramabil”
Când vorbim de o lansare pe o piaţă nouă, cum este România pentru brand, investiţiile sunt de ordinul sutelor de mii de euro, mai ales că produsul este unul premium, iar localurile au un design aparte, adaugă Doina Petrache. O parte din bani merge către promovare şi brand awareness.
Designul barurilor Piana Vyshnia este gândit şi pus în practică de arhitecţii şi designerii brandului, care concep şi realizează fiecare local în parte, ţinând cont de cerinţele şi de brand book-ul creionat de fondatori. „Locul este super instagramabil, astfel încât avem oaspeţi care vin şi doar pentru poze”, spune reprezentantul companiei.

Un singur produs
Încă de la început, conceptul a mizat pe un singur produs – vişinata – care este disponibil atât la pahar, cât şi la sticlă. Ba mai mult, această licoare este ridicată la rang de cult, toate localurile fiind decorate cu mii de sticle pline cu vişinată pentru a crea o atmosferă de poveste, spune executivul.
„Vişinata e diferită de cea cu care eram obişnuiţi până acum. Ea cucereşte printr-un echilibru fin între alcoolul bine dozat şi zahărul moderat, în prim-plan fiind gustul de vişine coapte”, a declarat Doina Petrache.
Toate barurile din familia Piana Vyshnia, indiferent de oraşul sau ţara unde sunt deschise, vând acelaşi produs. „Nu putem spune că avem o anumită categorie de clienţi. Vişinată beau toţi, şi tinerii, şi turiştii, şi cuplurile, familiile ori prietenii de toate vârstele. Cei tineri descoperă această băutură, ceilalţi o redescoperă, dar toţi o îndrăgesc”, mai arată sursa citată. „Nu avem o categorie anume de clienţi-ţintă întrucât de fiecare dată când stabilim una, vine câte un bar nou cu un alt trend şi ne arată că, de fapt, toţi sunt clienţii noştri”, adaugă aceasta.

Nu există nici scaune şi nici mâncare în meniu
La Piana Vyshnia nu există scaune şi nici mâncare în meniu. Toată lumea poate veni şi nu e nevoie de rezervare.
„Este un loc pentru toată lumea, ideea de bază e de a socializa. Tindem să devenim locul unde oamenii trăiesc offline, comunicând mai mult şi uitând de telefoane”.
Executivul adaugă că Piana Vyshnia este un concept perfect postpandemie – nu impune dress code-uri, nu necesită bani mulţi pentru ieşit în oraş. Un pahar de vişinată costă cât o cafea şi e chiar mai accesibil decât un pachet de ţigări.

+7 -3

Comentarii

'Pensionarul vesel'

2021-09-22 19:52:35


'Merg înăuntru, doar dacă sunt indsoțit de una din doamnele din imagine. Cum imi voi mentine echilibrul, dacă stau în picioare ?'

'Florin '

2021-09-22 16:53:17


'Esti buna visinata cat e sticla'

'unul'

2021-09-22 09:04:06


'Cu denumiri trasnite se doreste sa se faca Marketing... sa vedem cine o sa bea atata visinata facuta cu alcool polonez. Dar inca o locatie pentru KFC nu ar trebui ? caci cel existent in prezent supra aglomerat a devenit scuzele mele o cocina ...poate KFC ii va retrage autorizatia de functionare ...Si pe cind un local exclusiv cu produse din peste ? Cred ca ar fi mai nimerit decit invitatiile voalate la betii, caci astea oricum nu sint necesare....'

'Liviu'

2021-09-22 08:57:28


'Și pe cand \"La Pruna Amețita\" ?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional