Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 00:56

La Hârseni se investesc 10 milioane de lei în rigole, trotuare şi podeţe de acces în curţile oamenilor

Autor:

Publicat la 21 februarie 2024

La Hârseni se investesc 10 milioane de lei în rigole, trotuare şi podeţe de acces în curţile oamenilor

După ce în ultimii ani a investit în infrastructura de apă-canal, comuna Hârseni a decis că este timpul să le faciliteze şi accesul localnicilor în propriile gospodării, precum şi circulaţia pietonală. Astfel, şanţurile de preluarea a apei de ploaie de pe marginea străzilor din comună ar urma să fie reamenajate, respectiv să fie construite rigole, dar şi podeţe de acces spre curţi şi, totodată, să fie amenajate şi trotuare în adevăratul sens al cuvântului.
Investiţia este una de anvergură, potrivit documentaţiei tehnice depusă la Agenţia pentru Protecţia Mediului Braşov, şi va ajunge la 10 milioane de lei. Astfel de amenajări ar urma să fie făcute în toate satele comunei, respectiv Hârseni, Sebeş şi Mărgineni, iar lucrările se vor derula pe o lungime totală de 10,63 km.
„Rigolele si podeţele sunt acum realizate din pamant, betonate, pereate sau amenajate ad-hoc de fiecare proprietar in parte. Cauzele care au determinat necesitatea începerii acestei investitii sunt: capacitatea portantă necorespunzatoare; regimul de scurgere al apelor deficitar, determinat de lipsa unor amenajari complete şi de nesistematizarea elementelor geometrice; apa din precipitaţii stagnează pe suprafaţa de rulare, în lateral şi are o scurgere deficitară; apa se infiltrează în corpul drumului datorita lipsei unei structuri rutiere cu îmbrăcăminte modernă, afectând negativ capacitatea portantă şi generând defecţiunile multiple, datorită lipsei amenajării sistemelor de preluare a apelor pluviale; acţiunea repetată a traficului rutier pe zonele laterale şi in zona acceselor la proprietăţi; lipsa lucrărilor de întreţinere”, este motivată investiţia.
Edilii din comună vor să demareze lucrările în cel de-al doilea trimestru al acestui an şi sunt estimate a se derula pe o perioadă de 12 luni. (BizBraşov.ro)

+2 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie