Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 17:34

Iulie 2014: Capetele de linie ale RAT vor arăta ca în occident

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 13 noiembrie 2013

Acestea vor fi de nerecunoscut până în vara anului viitor, urmând să fie amenajate clădiri unde să existe atât săli de aşteptare, cât şi grupuri sanitare, peroanele să fie acoperite, iar în zonă să existe şi parcări pentru cei care vin din afara localităţii şi vor să circule apoi prin oraş cu mijloacele de transport în comun.

Iulie 2014: Capetele de linie ale RAT vor arăta ca în occident
 
Începând de ieri, cele cinci capete de linie (Noua - strada Brazilor, Roman - strada Poienelor, Rulmentul - strada 13 Decembrie, Saturn - bulevardul Saturn şi Triaj- strada Hărmanului) pentru care edilii braşoveni au obţinut o finanţare europeană în vederea modernizării, au intrat în şantier, urmând să fie transformate radical până în luna iulie a anului viitor. Dintre toate staţiile terminale ale RAT, doar capătul de linie de la Stadionul Municipal este modernizat. Restul nu mai corespund de multă vreme cerinţelor de mediu şi de confort actuale. 
 
Profită de vremea bună
Pe modelul autogării RAT de la Municipal, în fiecare din aceste staţii vor fi construite clădiri care vor asigura servicii de ticketing, birouri de relaţii cu publicul, grupuri sanitare şi sală de aşteptare, iar platforma de îmbarcare va fi acoperită cu o copertină.  „Vrem să profităm de condiţiile meteo şi să lucrăm cât mai mult în această perioadă, mai ales că, până în luna iulie a anului viitor, aceste lucrări trebuie încheiate. Constructorul aproape a finalizat  prima etapă, aceea de pregătire a terenului în vederea începerii construcţiilor, iar în următoarea perioadă trebuie să lucreze într-un ritm alert, pentru a se putea încadra în graficul de lucrări, pentru  că  vorbim despre un proiect foarte important pentru oraşul nostru, dar şi pentru întreaga zonă metropolitană”, a subliniat ieri primarul George Scripcaru.
 
Cum vor arăta autogările
Clădirile vor fi realizate în stil clasic, din cadre de beton armat şi monolit şi pereţi portanţi, prevăzute cu termoizolaţie şi placate pe faţadele principale cu lemn, în vederea integrării în spiritul construcţiilor montane. Copertinele sunt continue pentru 4 locaţii, şi individuale pentru locaţia din strada Brazilor, din cauza suprafeţei mici a terenului.  
Acoperişurile se vor realiza din ferme metalice, iar învelitorile pe structuri metalice tip fagure cu tablă pe structură de lemn şi panouri sticlă pe structură metalică.
 
Parcări „de transfer”
De exemplu, la capătul de linie de pe strada Hărmanului va fi construită o nouă clădire de peste 160 mp, care va avea spaţiu pentru activitatea de ticketing, birou de relaţii cu publicul şi informare călători, sală de aşteptare, birou pentru controlori, dar şi grupuri sanitare. Totodată, vor fi amenajate 7 peroane, din care unul pentru troleibuze şi care vor fi acoperite cu copertină. În zonă va fi construită şi o parcare pentru autoturisme, care va avea minimum 20 de locuri şi alte cinci locuri pentru taxi. Va fi amenajată şi o barieră de acces, iar parcarea va fi destinată celor care vin din afara Braşovului, iar în oraş utilizează transportul în comun. Practic, capătul de linie va fi extins şi pe o porţiune din actuala zonă verde, la final urmând ca aceasta să fie reamenajată. Şi clădirile de la Poienelor, Saturn şi Rulmentul vor fi asemănătoare ca dotări şi suprafaţă, însă în cartierul Astra, doar la capătul de la Poienelor va fi amenajată o parcare pentru autoturisme cu 35 de locuri şi alte 10 pentru taxi, iar la Rulmentul va fi construită o parcare tot cu 20 de locuri, ca în Triaj. În Noua, clădirea va fi mai mică, însă va avea toate dotările necesare ca şi restul. Aici va fi amenajată o singură platformă îmbarcare/debarcare amenajată cu alveola în lungime de 35,22 m şi un peron îmbarcare/debarcare cu o suprafaţă de 98,15 mp. Fiecare peron va fi amenajat cu copertină individuală.
 
Proiecte integrate
Costul total al investiţiei este de 18,74 milioane de lei, cu tot cu TVA, faţă de 25,69 milioane de lei, cât fusese valoarea estimată, iar din aceşti bani Primăria va achita doar o cofinanţare de 2%. Lucrările sunt executate de două firme care s-au asociat în vederea definitivării proiectului Eren Cons şi Consal. „Începerea lucrărilor de modernizare a capetelor de linie este strâns legată de celălalt proiect pe care îl vom derula tot cu fonduri europene, respectiv informatizarea sistemului de transport în comun. Vrem să creăm un standard de servicii ridicat şi prin efectuarea acestor amenajări şi angajaţii Regiei vor beneficia de condiţii mult mai bune”, a precizat Cristian Radu, directorul RAT Braşov.
 
Foto: Nikon

 

+4 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie