Israelienii vor agrement și un mall în Poiana Brașov
Autor: Ovidiu VRÂNCEANU
Publicat la 15 februarie 2012
Proprietarii agențiilor de turism din Israel spun că țara noastră are o problemă de rezolvat: lipsa agrementului din stațiunile turistice. Exemplu este dată chiar Poiana Brașov
Proprietarii agențiilor de turism din Israel spun că țara noastră are o problemă de rezolvat: lipsa agrementului din stațiunile turistice. Exemplu este dată chiar Poiana Brașov. „De exemplu în Poiana Brașov turiștii israelieni nu au ce face, nu au unde se distra și n-au un mall unde să poată face cumpărături”, a afirmat Miriam Eliad, care conduce agenția România Travel Plus. Aceasta a adus anul trecut în România circa 5.000 de turiști din Israel.
Anul trecut, peste 20.000 de turiști din Israel au vizitat România, în creștere cu 8%, potrivit reprezentanților Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, principalele atracții fiind stațiunile montane, cele balneare și cazinourile. Cele mai căutate sejururi de către turiștii israelieni în România sunt cele de 6-7 nopți și costă, în medie, între 650 și 750 de euro de persoană.
„Față de anii trecuți, când veneau în stațiunile românești generații care aveau părinții născuți în România, acum au început să vină și tinerii. Cele mai noi mijloace de distracție ale acestora în stațiunile românești sunt plimbările cu jeep-urile, cu bicicletele și cu snowmobilele”, a declarat Marian Schwartz, directorul hotelului Rina din Sinaia, prezent la târgul International Mediterranean Tourism
Market (IMTM), care se desfășoară în perioada 14-15 februarie la Tel Aviv și la care România participă cu un stand.
Ambasadorul României în Israel, Edward Iosiper, a afirmat că în această țară sunt circa 300.000 de etnici români. „Este îmbucurător că în ultima perioadă au început să viziteze România nu doar etnici români, ci și israelieni”, a spus ambasadorul. În general persoanele în vârstă de peste 60 de ani sunt interesate de ofertele balneare sau vor să viziteze locurile în care s-au născut, în timp ce tinerii sunt atrași de turismul activ și de aventură. Altă categorie este reprezentată de turiștii familiști, cu 2-3 copii și vârste de 35-50 ani, interesați de conceptul all-inclusive și de excursii scurte, în jurul hotelului și orașului unde sunt cazați.
Turistul israelian caută circuite culturale care includ castele, palate, cetăți, dar doar dacă sunt legate și apropiate fizic de motivul principal al deplasării sale în România. Numărul turiștilor israelieni ar putea crește în următorii ani, potrivit turoperatorilor, dacă România s-ar promova pe această piață. „România nu se promovează în Israel pentru că ani de zile
s-a mers pe ideea turismului etnic, care mergea de la sine”, a declarat Miriam Eliad.
Vor un ministru la fel ca Udrea
Ministrul Turismului din Israel, Stas Misezhnikov, a declarat ieri că a colaborat foarte bine cu fostul ministru al Turismului Elena Udrea și că va continua cu succesorul acesteia proiectele începute. „La târg trebuia să am o discuție cu doamna Udrea, dar înțeleg că unele lucruri s-au schimbat între timp”, a spus ministrul israelian, prezent la standul României. Misezhnikov a mai spus că speră să aibă o întâlnire, cât mai curând, cu noul șef al turismului românesc, Cristian Petrescu, la care dorește să găsească aceeași deschidere ca la Elena Udrea.
Comentarii
nu este nici un comentariu
Adaugă un comentariu