Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 17:36

„Interpolul” OJPC funcționează și la Brașov

Autor: Iulian RINDER - Buna Ziua Brasov

Publicat la 22 martie 2013

Comisarii au bază de date cu „cazierul” firmelor reclamate la Protecția Consumatorului, integrată cu evidențele celorlalte țări din UE Asociațiile non guvernamentale ce au ca obiectiv protecția consumatorilor sunt invitate la dialog de către comisarul șef al Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului Brașov, Sorin Susanu

Comisarii au bază de date cu „cazierul” firmelor reclamate la Protecția Consumatorului, integrată cu evidențele celorlalte țări din UE Asociațiile non guvernamentale ce au ca obiectiv protecția consumatorilor sunt invitate la dialog de către comisarul șef al Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului Brașov, Sorin Susanu. Acesta ne-a declarat că „vreau să discut cu aceste asociații pentru a afla mai multe informații benefice din domeniul protecției consumatorului. Nu vreau să apară confuzii, la nivelul cetățenilor, între autoritatea pe care noi, ca Oficiu de Protecție a Consumatorilor, o reprezentăm, și aceste ong-uri, dar consider că un dialog este absolut benefic. Mai ales că aceste asociații ne pot oferi date importante și pertinente pe care le putem analiza și pe baza cărora ne putem îmbunătăți activitatea. Mai ales că, din câte știu, la nivel de regiune sunt câteva zeci de astfel de asociații, dar unele sunt chiar foarte active și noi vrem să le aflăm opinia”. Totodată, Susanu spune că în ultimul timp a promovat anumite criterii de lucru în sistemul pe care îl coordonează, respectiv faptul că „le-am cerut colegilor să răspundă la solicitări nu doar în termeni tehnici, seci, ci cu explicații practice pentru cetățenii care au anumite plângeri adresate instituției. Totodată am încercat să lucrăm într-o mai strânsă colaborare cu alte instituții ale statului. Dar mai ales am încercat să verificăm constant, pentru a pune pe un făgaș de normalitate, unitățile de alimentație publică”. Tot în același spirit al deschiderii către informații, Oficiul a început să-și coreleze datele cu organisme similare din întreaga Uniune Europeană. „Există un program funcțional în întreaga Uniune prin care organismele ce au drept scop apărarea intereselor consumatorilor prezintă datele activității lor. Am implementat și noi acest program. De exemplu, prezentăm, dar și putem vedea de la colegii noștri, câte reclamații sau sesizări s-au efectuat timp de o lună către instituțiile din domeniu. Bineînțeles, aceste rapoarte sunt pe categorii, în funcție de tipul plângerii, respectiv cele din domeniul alimentar, produse casnice, domeniul bancar, etc. Dar există anumite date de identificare în program, astfel încât putem vedea dacă o firmă sau un produs are mai multe sesizări la nivel european și atunci putem colabora mai bine cu colegii noștri din alte țări pentru a afla adevărul. Bine, aceste date sunt confidențiale la nivel de instituție, dar creează o mai bună colaborare între instituțiile de profil din UE”.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie