Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 01:33

Intermodalul de la Feldioara a fost tras pe linia moartă, deşi a fost singurul cu documentaţia pusă la punct

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 22 mai 2015

Consiliul Judeţean Braşov a urmat toţi paşii procedurali pentru a se ajunge la depunerea cererii de finanţare de către CFR, însă, odată cu schimbările de la nivelul Guvernului şi a conducerii companiei, în 2013, investiţia a fost abandonată

Intermodalul de la Feldioara a fost tras pe linia moartă, deşi a fost singurul cu documentaţia pusă la punct
Proiectul terminalului intermodal de marfă de la Feldioara a fost singurul dintre cele şase propuse la nivel naţional care au ajuns în dezbaterea Consiliului de Administraţie al CFR, respectiv singura instituţie care putea accesa banii europeni din tranşa 2007 - 2013 pentru implementarea sa. Cu toate acestea, proiectul a fost tras pe linia moartă, odată cu schimbarea conducerii Ministerului Transporturilor şi apoi a conducerii companiei de căi ferate, în primăvara lui 2013, după cum a precizat consilierul judeţean Mariana Câju (foto). Deşi a fost întocmită întreaga documentaţie necesară şi s-a ratat accesarea fondurilor europene puse la dispoziţie până în 2013 pentru astfel de obiective, proiectul nu a mai fost inclus în master planul de transport elaborat de Guvern anul acesta, în vederea accesării de finanţări nerambursabile. „Parlamentarii social-democraţi de Braşov au acuzat Consiliul Judeţean că a depus cu întârziere documentaţia pentru acest proiect la Ministerul Transporturilor şi de aceea investiţia nu a mai fost inclusă în master plan, lucru ceea ce nu este deloc adevărat. Există încă din data de 30 august 2012 un ordin al ministrului Transporturilor pentru aprobarea strategiei de transport intermodal din România, din care reiese foarte clar că la Braşov era prevăzută construcţia unui asemenea obiectiv. CJ Braşov a urmat toţi paşii procedurali pentru a se ajunge la depunerea cererii de finanţare către autoritatea de management, de la preluarea de la Primăria Braşov, care până în 2009 a făcut  studiul de fezabilitate, la emiterea de hotărâri ale autorităţilor implicate, respectiv Consiliile Locale Braşov şi Feldioara şi Consiliul Judeţean”, a subliniat Mariana Câju. 
 
Bani pierduţi
Aceasta a mai precizat faptul că România a pierdut 50 de milioane de euro puse la dispoziţie de către Uniunea Europeană în perioada 2007 – 2013 pentru construcţia unor astfel de terminale intermodale de marfă. Proiectul terminalului intermodal nu este unul nou, fiind pe masa de lucru a autorităţilor încă din 2010. Din păcate, actualul Guvern a dat semne clare până acum că nu  şi-ar dori ca acest proiect să fie realizat. Terminalul intermodal ar fi făcut posibilă o mai uşoară mobilitate a transportului de mărfuri, iar investiţia era evaluată la suma de 20 de milioane de euro.
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie