Curs BNR
1 EUR = 4.9761 RON
1 USD = 4.6567 RON
1 GBP = 5.7878 RON
1 XAU = 346.6114 RON
1 AED = 1.2678 RON
1 AUD = 3.0265 RON
1 BGN = 2.5442 RON
1 BRL = 0.9073 RON
1 CAD = 3.4036 RON
1 CHF = 5.0938 RON
1 CNY = 0.6426 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0972 RON
1 HUF = 1.2649 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0059 RON
1 KRW = 0.3389 RON
1 MDL = 0.2605 RON
1 MXN = 0.2744 RON
1 NOK = 0.4252 RON
1 NZD = 2.7633 RON
1 PLN = 1.1511 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4287 RON
1 TRY = 0.1432 RON
1 UAH = 0.1179 RON
1 XDR = 6.1310 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 05 sepembrie 2018
Avertizare: traseul prin staţiunile montane va produce un dezastru ecologic generat de modificarea cursului Râului Prahova
Foto: Râul Prahova, zona Buşteni
Guvernul a aprobat la sfârşitul lunii august un studiu de fundamentare pentru autostrada Ploieşti - Braşov, pentru care se estimează că lucrările vor începe în 2019 şi vor dura numai 4 ani. Inginerii de la Asociaţia Pro Infrastructură, care analizează proiectele majore de infrastructură derulate în ţara noastră, au studiat proiectul şi au ajuns la concluzia că acesta are câteva probleme majore.
Cea mai gravă dintre ele este că traseul propus va necesita o amplă modificare a albiei Râului Prahova, ceea ce va genera „un dezastru ecologic pe Valea Prahovei, cu un puternic impact negativ asupra turismului”. „Astfel, traseul «croşetează» de-a lungul albiei Râului Prahova, cu numeroase traversări ale acestuia, fiind necesare regularizări şi devieri ale râului, defrişări şi demolări ale multor proprietăţi ridicate în ultimii ani. Chiar şi prin instalarea de panouri fonoabsorbante, zgomotul produs de vehicule va crea un disconfort continuu (valea nu permite disiparea sunetului). În document nu se vorbeşte deloc despre coborârea autostrăzii din zona Predeal spre Râşnov. În plus, proiectul include şi segmentul dintre Râşnov şi Cristian care este contractat deja, urmând în scurt timp să înceapă lucrările”, menţionează specialiştii în cadrul unui comunicat postat pe pagina de Facebook a asociaţiei.
De asemenea, specialiştii avertizează că un traseu care va trece chiar prin cele mai populare staţiuni de pe Valea Prahovei, inclusiv Sinaia, Buşteni şi Predeal, va avea efecte negative asupra turismului din zonă pe parcursul lucrărilor.
„Credem că soluţia descrisă de acest studiu este un dezastru iminent şi aruncă în derizoriu construirea unei autostrăzi extrem de importante. Motivele? Stabilirea traseului prin mijlocul Râului Prahova şi a staţiunilor de pe Valea Prahovei, la care se adaugă riscurile şi restricţiile financiare, tehnice şi de impact asupra mediului", mai precizează inginerii.
Vând Chevrolet Aveo pentru programul Rabla, acte în totalitate în regulă. Tel. 0720 960 577.
2024-04-26 citeste mai multCu o experiență de peste 20 de ani în conducerea echipelor din industria de retail, Constantin Brutaru a ales să se alature echipei DO Security, operator privat, specializat în domeniul de securitate și pază, în funcția de director comercial și dezvoltare.
2024-04-26 citeste mai multViteza trenurilor pe tronsonul Braşov – Sighişoara abia dacă atinge pe unele porţiuni circa 60 km/oră, în vreme ce pe tronsonul deja modernizat, Sighişoara – Simeria, aceasta[...]
2024-04-26 citeste mai multCompania românească Romarg, specializată în furnizarea serviciilor de găzduire web şi înregistrare domenii din România, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri[...]
2024-04-26 citeste mai multConcernul de firme turceşti care lucrează la construcţia Autostrăzii Sibiu-Făgăraş, parte din cea de-a doua autostradă a Moldovei, A13, a devansat deja graficul fazei de proiectare
2024-04-26 citeste mai mult
Willy
2018-09-05 09:27:18
Fraieri multi pe lumea asta. Cand vrei sa scapi de gura unuia care vrea ceva de la tine exista obiceiul prost sa ii dai o solutie care nu e practica. Asa si cu autostrada: acra de la inceput ca sa zica Veo ca ea a vrut dar nu vrea lumea. Hai sictir!