Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7375 - 20 ian 06:14

ING le cere clienţilor să justifice de unde au bani. Cei care refuză se pot trezi cu conturile închise

Autor: Petra VÂRLAN

Publicat la 17 iulie 2020

ING le cere clienţilor să justifice de unde au bani. Cei care refuză se pot trezi cu conturile închise

Mai mulţi clienţi ai ING acuză că banca i-a contactat să îi întrebe din ce trăiesc şi de unde au bani în conturi. Au refuzat să răspundă întrebărilor şi s-au trezit cu conturile închise. Unul dintre ei susţine că a fost inclus într-o bază de date şi nu mai are voie să fie client ING vreme de 5 ani. Clienţii au primit înapoi banii din conturi, însă consideră că informaţiile colectate sunt prea personale, iar închiderea conturilor echivalează cu pedepsirea lor, fără a fi condamnaţi în justiţie, şi vor să sesizeze Avocatul Poporului.
Reclamaţiile clienţilor au fost preluate de Libertate. Astfel, un client al ING România s-a plâns că banca l-a sunat să vadă care este situaţia sa financiară şi ce face cu banii. A refuzat categoric să ofere astfel de detalii, considerându-le un amestec în viaţa sa privată. La câteva luni de la conversaţie, s-a trezit că banca i-a închis contul.  Persoana respectivă susţine că nu i-a fost trimisă o notificare privind întreruperea relaţiilor comerciale. „Nu sunt infractor, nu fac trafic de droguri, nu am cazier, nimic. Nu făceam tranzacţii peste graniţă, doar încasam salariul pe card şi, câteodată, mai băgam la pariuri online. M-a sunat banca să mă întrebe din ce trăiesc. Le-am zis că nu au dreptul să întrebe aşa ceva, apoi m-am trezit cu contul închis, fără nicio notificare”, a spus bărbatul, care a solicitat anonimatul.
Acesta susţine că a fost întrebat în privinţa tranzacţiilor care apar pe contul său. M-au întrebat: «Ce e cu sumele considerabile rulate pe contul dumnevoastră?» Eu i-am întrebat: «Care e treaba dumnevoastră?» Banca a spus că trebuie să ştie provenienţa. Le-am zis că sunt jucător de noroc, rulez banii pe care îi vreau. După 4-5 luni am folosit cardul şi am constatat că nu mai am acces. Am sunat şi mi s-a zis că agenţia îşi rezervă dreptul de a întrerupe contractul. Răspunsul era un fel de «Nu ne interesează, descurcă-te!». Le-am cerut să îmi dea scris”
Un alt client care nu a dat detalii despre provenienţa banilor spune că după o perioadă a primit un mesaj în care era anunţat că a fost introdus într-o bază de date şi că timp de 5 ani nu va mai putea fi client al ING Bank.  „Pot să economisesc, să pun bani deoparte timp de 10-20 de luni sau să am bani de la părinţi sau să mă întreţină cineva. Sunt surse legale. Cu legea asta orice bancă poate face orice, poate găsi oricând un motiv să îţi închidă conturile”, se plânge acesta.

Reacţia ING: Trebuie să ne cunoaştem clientela
Banca se apără şi spune că este vorba despre o directivă europeană care obligă instituţiile financiare să îşi actualizeze datele despre clienţi. Este vorba de Directiva (UE) 2015/849. Scopul final al acesteia este combaterea spălării banilor şi a finanţării terorismului.
„Privind baza legală în cadrul căreia ING Bank poate închide contul unui client, facem referire la două articole de lege:
- art. 18 – (1) din Regulamentul 2/2019 BNR:
În aplicarea art. 11 alin. (9) din Legea nr. 129/2019, instituţiile nu iniţiază, nu continuă o relaţie de afaceri şi nu efectuează o tranzacţie ocazională dacă nu pot aplica măsurile de cunoaştere a clientelei, inclusiv în cazurile în care nu pot stabili legitimitatea scopului şi natura relaţiei de afaceri ori nu pot administra adecvat riscul de spălare a banilor şi finanţare a terorismului;
- art. 11 – (9) din legea 129/2019: Atunci când entitatea raportoare nu este în măsură să aplice măsurile de cunoaştere a clientelei, aceasta nu trebuie să deschidă contul, să iniţieze ori să continue relaţia de afaceri sau să efectueze tranzacţia ocazională şi trebuie să întocmească un raport de tranzacţie suspectă în legătură cu clientul respectiv, ori de câte ori există motive de suspiciune, care va fi transmis Oficiului.
O relaţie de business poate înceta din mai multe motive invocate de ambele părţi şi este prioritar pentru noi să îndeplinim obligaţiile legale de a deţine informaţii referitoare la clienţi actualizate. În conformitate cu cerinţele prudenţiale adresate băncilor, avem posibilitatea de a păstra anumite informaţii referitoare la relaţia de afaceri avută anterior cu un client şi motivul pentru care înţelegerea bilaterală contractuală a încetat la un moment dat, ca practică generală a oricărei instituţii financiar-bancare din România. Astfel, putem avea informaţii suplimentare în contextul unei solicitări de redeschidere de cont şi ne menţinem dreptul de a face o reevaluare şi analiză punctuală în cadrul procesului de deschidere”
, se arată în punctul de vedere al ING referitor la acuzaţiile făcute publice.

+0 -6

Comentarii

'stercalau'

2020-07-17 07:32:35


'daca ar face toate bancile asa nu am mai plati acum amenda data de ue ca nu am aplicat masurile dcontra spalarii banilor'

'DanaBv'

2020-07-17 06:55:27


'Ce tampenie! ING - sau alta banca - chiar crede ca o persoana care spala bani, care face bani din vanzare de droguri, trafic de persoane etc. chiar va recunoaste asta cand e intrebata de provenienta banilor?!? '

'Hans'

2020-07-17 05:55:24


'Dacă-i așa, este extrem de grav. Să-și mute toți banii la concurență, la BT, spre exemplu sau o altă bancă românească.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional