Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 03:33

Incubator de afaceri pentru dezvoltarea industriilor creative la Făgăraş

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 20 august 2019

Pentru construirea lui, primăria municipiului a obţinut o finanţare europeană în valoare de 2,79 milioane lei, dar va trebui să asigure o cofinanţare de 2,068 milioane lei

Incubator de afaceri pentru dezvoltarea industriilor creative la Făgăraş

Până în 30 iunie 2022, Făgăraşul va avea un incubator de afaceri pentru dezvoltarea industriilor creative, de care vor beneficia antreprenorii  locali.  Centrul va fi construit cu bani europeni, iar contractul de finanţare a fost semnat luni, la Alba Iulia, de primarul Făgăraşului, Gheorghe Sucaciu, şi de directorul general al Agenţiei de Dezvoltare Regională Centru, Simion Creţu.
Valoarea totală a proiectului este de de 5.181.535 lei, din care 2.793.871 lei este valoarea finanţării nerambursabile alocate (aproximativ: 601.608 euro).  Contribuţia Primăriei Făgăraş va fi de 2.068.296 lei (42,54% din valoarea eligibilă). De asemenea, tot de la bugetul local al municipiului Făgăraş vor fi acoperite şi cheltuielile neeligibile, în cuantum de 319.339 lei.
Proiectul prevede construirea un incubator de afaceri ce le va oferi spaţiu fizic, pentru consultanţă juridică şi de afaceri, cu scopul de a facilita înfiinţarea afacerilor şi să sprijine noile afaceri până la „absolvire”.



Spaţii pentru 16 societăţi comerciale nou înfiinţate
Incubatorul va fi amplasat în zona de nord-est a municipiului Făgăraş, pe o suprafaţă de teren de 1.000 m. Acesta va fi localizat la aproximativ 60 minute distanţă de căile rutiere şi ferate, precum şi faţă de municipiile Braşov şi Sibiu — principalii poli ai industriilor creative din Regiunea Centru. „Incubatorul de afaceri din Făgăraş va avea o accesibilitate mai bună decât poli mai dezvoltaţi, precum Braşov sau Sfântu Gheorghe faţă de infrastructura de transport din zona Sibiu”, au transmis reprezentanţii ADR Centru.
Clădirea, cu parter şi etaj, va fi compartimentată pentru deservirea a cel puţin 16 societăţi comerciale nou înfiinţate. Vor fi astfel create trei birouri open space pentru incubare, pre-incubare şi co-working cu 40 de posturi de lucru. Se va compartimenta un birou administrativ ce va fi folosit de echipa de administrare pentru activităţile curente şi pentru discuţiile cu firmele incubate sau vizitatori. La finalul implementării proiectului, firmele vor mai avea la dispoziţie o recepţie, un spaţiu dedicat pentru arhivă, grupuri sanitare, două săli pentru teleconferinţe şi un spaţiu tehnic. Sala de mese din incinta clădirii va fi folosită de rezidenţi pentru luat masa şi pentru a  depozita alimente. Alte două săli de conferinţe vor fi folosite pentru organizarea de întâlniri şi evenimente, de prezentări ale firmelor, pentru organizarea de reuniuni de lucru restrânse între incubaţi şi mentori, organizare şedinţe, cursuri, întâlniri cu investitorii. Incubatorul de Afaceri Făgăraş va fi dotat şi mobilat, oferind pentru utilizare următoarele echipamente: scaune, mese, dulapuri, laptopuri, imprimantă, proiector, aer condiţionat, echipamente pentru teleconferinţe, camera de servere.
În perioada de pre- şi post-incubare se vor acorda diferite servicii firmelor beneficiare. În aceste etape vor fi disponibile celor incubaţi servicii administrative (recepţie, secretariat, securitate, comunicare, curăţenie, bufet etc), servicii profesionale de contabilitate, servicii profesionale juridice şi legale, servicii de marketing şi mentorat, consiliere managerială şi planificarea afacerii, training pentru dezvoltarea competenţelor, studii de piaţă, consultanţă export, asistenţă IT şi e-business etc.

„Sprijinirea dezvoltării mediului de afaceri constituie o prioritate la nivelul Uniunii Europene”
După ce a semnat contractul de finanţare, director general ADR Centru, a declarat că „sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii reprezintă principala sursă a economiei care asigură venituri pentru bugetul de stat şi bugetele locale. Pe o piaţă competitivă şi în continuă dezvoltare, sprijinirea dezvoltării mediului de afaceri constituie o prioritate la nivelul Uniunii Europene, dar şi o componentă esenţială a strategiei naţionale. Fiindcă societăţile de tip start-up se confruntă cu preţuri mari pentru chirii şi lipsa unui suport tehnic din partea unor specialişti care să le fie alături, aceste incubatoare reprezintă un sprijin ce vine cu soluţii şi preţuri reduse, cu experienţă financiară şi legislativă. Pentru aceste afaceri la început de drum, incubatorul le va oferi un mediu prielnic de dezvoltare, dar şi şansa a de a discuta cu mentori sau alţi antreprenori aflaţi la început de drum, ca ei”.
La rândul său, primarul municipiului Făgăraş, Gheorghe Sucaciu, a declarat că acest incubator „va conduce la stimularea potenţialului de dezvoltare şi de viabilitate, ajutând întreprinderile mici şi mijlocii să supravieţuiască, să crească în perioada de început, atunci când sunt cel mai vulnerabile. Înfiinţarea Incubatorului de Afaceri în municipiul nostru, Făgăraş, va contribui la consolidarea poziţiei pe piaţă a companiilor locale prin sprijinirea dezvoltării acestora. Prin intermediul acestui structuri de afaceri vor fi stimulate iniţiativele antreprenoriale locale având în vedere că incubatorul va oferi un mediu adecvat pentru educarea antreprenorilor şi pentru îmbunătăţirea abilitaţilor antreprenoriale ale acestora”.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie