Curs BNR
1 EUR = 4.9744 RON
1 USD = 4.5501 RON
1 GBP = 5.9421 RON
1 XAU = 388.9505 RON
1 AED = 1.2388 RON
1 AUD = 3.0618 RON
1 BGN = 2.5433 RON
1 BRL = 0.8108 RON
1 CAD = 3.2998 RON
1 CHF = 5.2933 RON
1 CNY = 0.6427 RON
1 CZK = 0.1969 RON
1 DKK = 0.6667 RON
1 EGP = 0.0937 RON
1 HUF = 1.2427 RON
1 INR = 0.0541 RON
1 JPY = 3.0465 RON
1 KRW = 0.3352 RON
1 MDL = 0.2574 RON
1 MXN = 0.2364 RON
1 NOK = 0.4232 RON
1 NZD = 2.7703 RON
1 PLN = 1.1602 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0473 RON
1 SEK = 0.4377 RON
1 TRY = 0.1329 RON
1 UAH = 0.1104 RON
1 XDR = 6.0868 RON
1 ZAR = 0.2604 RON
Publicat la 16 sepembrie 2024
O soluţie de avarie, până când vom avea autostradă pe Valea Prahovei pentru a scăpa măcar de traficul greu
Imaginile cu cozile de maşini care se întind pe mulţi kilometri în perioada concediilor sau în weekenduri nu mai sunt o noutate. În aşteptarea unei autostrăzi care să lege localitatea Comarnic de Predeal, traficul pe Valea Prahovei a devenit infernal. Pe DN1 aglomeraţia a ajuns la noi cote, după ce în această vară a fost închisă circulaţia maşinilor pe Valea Oltului. Între Predeal şi Buşteni maşinile au ajuns să facă şi două ore în cele mai aglomerate zile, întinzând la maximum răbdarea şoferilor. Reprezentanţii Grupului Grampet, condus de Gruia Stoica, au spus pentru Jurnalul că au găsit o soluţie la această problemă, dar şoferii trebuie să mai aibă răbdare cel puţin doi ani.
Sistemul RO-LA
Grupul Grampet a pus la punct un proiect care prevede apelarea la transportul feroviar pentru a ajuta maşinile de mare tonaj să traverseze Valea Prahovei, fiind vorba despre celebrul sistem RO-LA, folosit pe scară largă în vestul Europei. Practic ele vor fi încărcate pe platforme speciale de tren în zona localităţii Floreşti şi descărcate la Predeal. Potrivit lui Sorin Chinde, vicepreşedintele Grampet Group, din componenţa căreia face parte Grup Feroviar Român, liderul pieţei de transport marfă pe calea ferată, proiectul este în faza discuţiilor cu autorităţile locale din zonă, pentru că ele emit autorizaţiile necesare realizării lui. „Intenţia este să încărcăm maşinile în zona Floreşti (jud. Prahova – n.r.) şi să le descărcăm în zona Predeal. Realizarea proiectului ar dura doi ani din momentul în care el va avea toate aprobările”.
Transportul de tip RO-LA (Rollenden Landstrassen – „şosea rulantă” – n.r.) reprezintă o formă de transport combinat în care vehicule rutiere sunt transportate pe calea ferată, în trenuri compuse din vagoane specializate. Sistemul este utilizat deja în ţări precum Austria, Italia, Elveţia, Franţa, Slovenia, Germania şi Ungaria.
De 20 de ani pe hârtie
Construcţia secţiunii Comarnic – Predeal, de pe Autostrada Bucureşti – Braşov (A3) are o istorie îndelungată. Epopeea ei începe pe vremea premierului Adrian Năstase. În 2003-2004 au fost atraşi în joc francezii de la Vinci, cu care s-a semnat contractul de construire a 36 de kilometri dintre Comarnic şi Predeal. Construcţia trebuia realizată în parteneriat public – privat, dar francezii nu au reuşit să atragă fondurile necesare construirii. În 2010 se mai face o încercare, de data asta pentru întreg tronsonul Comarnic – Braşov. De această dată sunt interesaţi de realizarea proiectului francezii de la Vinci împreună cu grecii de la Aktor. După numai câteva luni, consorţiul denunţă unilateral contractul. În 2015 a fost reluat subiectul şi a fost organizată o licitaţie pentru atribuirea contractului, dar la începutul lui 2016 licitaţia pentru construcţia lotului Comarnic – Predeal al autostrăzii Comarnic – Braşov este anulată pentru că s-au primit doar oferte inacceptabile. Ulterior, în perioada 2018 proiectul autostrăzii era mutat la Comisia Naţională de Prognoză, care selecta în 2019 drept câştigătoare asocierea chinezo-turcă CCCC – Makyol.
În 2020, Guvernul Ludovic Orban a renunţat la acest contract. Dacă Lotul 1 Comarnic – Predeal nu a fost cu noroc, în schimb, pentru Lotul 2 Predeal – Cristian (6,3 kilometri profil de autostradă şi 3,7 kilometri profil de drum naţional cu patru benzi) a fost semnat în mai 2019 contractul cu Asocierea SC Alpenside SRL – SC Specialist Consulting SRL, iar drumul era deschis circulaţiei rutiere la sfârşitul anului 2020.
'HHH'
2024-09-19 20:19:50
'Cândva, prin 92-93 s-a construit un terminal Ro-La la Vladimirescu, lângă Arad dar interesele politice l-au tras pe linie moarta. Era mult mai profitabil și interesant transportul rutier chiar dacă nu aveam ( și nici n-avem) autostrazi. '
După mai bine de 50 de ani de la inaugurare, actuala telecabină de pe Tâmpa, va avea ultima cursă duminică, 13 octombrie, urmând ca de luni, 14 octombrie, să înceapă lucrările[...]
2024-10-11 citeste mai multFoto: Rama electrică cu 3 vagoane CRRC SFEMU001, în teste la Predeal. Primul tren electric chinezesc urmează să fie pus în funcţiune pe şinele din România. Procesul de certificare[...]
2024-09-16 citeste mai multFoto: Roxana Bordeianu - directorul zonei Braşov a Auchan. Auchan îşi marchează „majoratul” în România cu o „sărbătoare de oferte”, până pe[...]
2024-10-11 citeste mai multContractul pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii A13 Braşov – Bacău va începe din data de 26 septembrie. Compania de Drumuri (CNAIR) a transmis proiectantului Consitrans[...]
2024-09-16 citeste mai multFoto: Adrian Cârneciu, instantanee de pe Dealul Lempeşului Ceea ce în mod obişnuit ar fi un eveniment unic în viaţă – sau o excursie la cercul polar arctic – a devenit[...]
2024-10-14 citeste mai mult
'Anonim'
2024-09-21 20:19:47
'Să mai lase mașinile zic, dacă tot văd că e de nasoale pe DeNeu'