Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 12:08

Încă un tren SF va traversa căile ferate din România

Autor:

Publicat la 22 noiembrie 2014

Trenul „Coradia Polyvalent hibrid” va ajunge la 160 de km/h pe ruta Sighişoara - Simeria

Încă un tren SF va traversa căile ferate din România
Alstom, lider al consorţiului compus din Alcatel Lucent România şi Pas 97 Impex, va furniza companiei naţionale de căi ferate din România (CFR SA) o nouă soluţie de management al traficului, pentru segmentul de mare viteză Sighişoara-Coşlariu-Simeria. Iar pentru testarea tronsonului, Alstom va introduce un tren regional - „Coradia Polyvalent hibrid“ - care va atinge 160 km/h.
Partea de contract care îi revine companiei Alstom are o valoare de aproximativ 100 de milioane de euro. Proiectul este finanţat din fonduri europene în proporţie de 85%. Acest proiect reprezintă partea cea mai complexă a lucrărilor de modernizare şi reabilitare a tronsonului de cale ferată de circa 170 km lungime. Lucrările sunt prevăzute a fi finalizate în termen de 40 de luni.
Noul sistem de semnalizări va permite creşterea vitezei de transport feroviar până la 160 km/h.
„Pentru a testa si măsura performanţa sistemelor furnizate, Alstom va pune la dispoziţia CFR un tren regional, «Coradia Polyvalent» hibrid (electric şi diesel), complet echipat pentru testare şi măsurare“, se arată într-un comunicat al companiei Alstom.
 
Un design special
„Am lucrat cu mare atenţie în a găsi cea mai bună soluţie dedicată acestui segment de cale ferată, astfel că acest proiect va contribui semnificativ la asigurarea unui transport rapid şi sigur în regiune.
Suntem convinşi că pasagerii vor aprecia nu numai viteza şi confortul pe acest segment modernizat, dar şi designul şi facilităţile trenului de testare, văzut de către noi ca soluţie de viitor pentru nevoile de transport de pasageri de la noi din ţară”, a declarat Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom Transport România.
 
Şi electric, şi diesel
Coradia Polyvalent este rezultatul tehnologiei create de-a lungul a 30 de ani de experienţă. Aceasta este singura generaţie de trenuri cu podea joasă dintr-un capăt în altul care integrează sistemul energetic hibrid (atât electric, cât şi diesel), pentru a le oferi pasagerilor o experienţă total nouă de a călători cu trenurile regionale.
Sistemul energetic hibrid al trenului Coradia Polyvalent reduce impactul trenului asupra mediului şi adaptează sistemul său de tracţiune pentru infrastructura existentă, atât pentru liniile electrificate, cât şi pentru cele neelectrificate. Mai mult, concepţia sa facilitează operaţiunile de mentenanţă astfel încât timpii de imobilizare să fie cât mai reduşi cu putinţă.
Reamintim că, în prezent, un alt tren ce pare a fi desprins tot din filmele SF - produs de compania Softronic - şi numit Hyperion circulă pe ruta Craiova-Bucureşti-Braşov, iar în zona Câmpina atinge cele mai mari viteze, aproximativ 140 km/h. În sezonul estival, Hyperion a circulat pe ruta Bucureşti-Constanţa, atingând de data aceasta viteze de 160 km/h.
 
Soluţii pentru cele mai rapide linii ferate
Alstom este lider mondial în tehnologia ERTMS (European Rail Traffic Management System / Sistemul European de Management al Traficului Feroviar) şi are contracte în 23 de ţări.
Acestea acoperă 12.500 km şi peste 4.600 de trenuri. Compania a oferit soluţii pentru şapte dintre 12 cele mai rapide linii de cale ferată de mare viteză ale lumii care folosesc această tehnologie.
În România, acesta este al doilea proiect în care Alstom foloseşte soluţia Atlas 200.
De asemenea, Alstom a fost primul producător care a furnizat soluţii bazate pe această tehnologie concomitent pentru liniile de foarte mare viteză (Roma-Napoli, Italia), pentru liniile de mare viteză transfrontalieră (de la Liége, Belgia, la graniţa germană), pentru linia cu cel mai intens trafic (Mattstetten-Rothrist din Elveţia) şi pentru o linie dedicată exclusiv transportului de marfă (Linia Betuwe din Olanda).
Cele mai importante proiecte pe care compania le derulează în România sunt lucrările de mentenanţă oferite companiei Metrorex, printr-un contract de 15 ani, precum şi o serie de lucrări de modernizare şi reabilitare pentru CFR.
+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie