Curs BNR
1 EUR = 4.9485 RON
1 USD = 4.5545 RON
1 GBP = 5.6239 RON
1 XAU = 288.1415 RON
1 AED = 1.2401 RON
1 AUD = 3.0513 RON
1 BGN = 2.5301 RON
1 BRL = 0.8869 RON
1 CAD = 3.3636 RON
1 CHF = 4.9726 RON
1 CNY = 0.6619 RON
1 CZK = 0.2104 RON
1 DKK = 0.6644 RON
1 EGP = 0.1472 RON
1 HUF = 1.2992 RON
1 INR = 0.0554 RON
1 JPY = 3.4315 RON
1 KRW = 0.3502 RON
1 MDL = 0.2473 RON
1 MXN = 0.2522 RON
1 NOK = 0.4363 RON
1 NZD = 2.8405 RON
1 PLN = 1.0569 RON
1 RSD = 0.0422 RON
1 RUB = 0.0590 RON
1 SEK = 0.4375 RON
1 TRY = 0.2376 RON
1 UAH = 0.1233 RON
1 XDR = 6.1268 RON
1 ZAR = 0.2520 RON
Publicat la 27 sepembrie 2021
Primăria Braşov va organiza săptămâna viitoare două consultări online pe platforma Zoom, una având ca temă pietonalul din Valea Cetăţii, iar cealaltă traseele pentru biciclişti din oraş. În cazul ambelor dezbateri, braşovenii se vor putea înscrie completând formulare online, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul consultărilor anterioare.
Mâine, 28 septembrie, ora 15.30, despre Răcădău: Critici pentru etapa 1, ce s-a pregătit pentru etapa 2
Prima dezbatere online va fi marţi, 28 septembrie, de la ora 15.30, şi va avea ca temă a doua etapă de modernizare a pietonalului din Valea Cetăţii, iar la discuţii sunt anunţaţi reprezentanţi ai Primăriei Braşov, dar şi specialişti şi reprezentanţi ai societăţii civile. Primăria Braşov a anunţat că obiectivele acestei întâlniri cu braşovenii „este de a afla care sunt nemulţumirile legate de modul în care s-a realizat primul tronson al pietonalului, de a prezenta proiectul pentru tronsonul 2 şi de cere opinia braşovenilor cu privire la acest proiect”.
Reabilitarea pietonalului din Valea Cetăţii a început în anul 2019, după un sondaj efectuat de echipa de proiectare, sondaj adresat punctual cetăţenilor din Răcădău. Proiectul îşi propunea să facă din pietonal nu doar o zonă de recreere, ci şi o cale alternativă de acces, cu mijloace ecologice (role, bicicletă), la Bulevardul Valea Cetăţii. Primul tronson a fost finalizat anul trecut şi a inclus amenajarea unei fântâni, a unui amfiteatru, refacerea zonelor pietonale şi aplicarea unui strat de vopsea specială pe stratul de asfalt. Modul în care a fost amenajat acest pietonal, au menţionat reprezentanţii Primăriei Braşov, are mai multe probleme, printre care pante incorect executate (iar din această cauză apa bălteşte în anumite zone), calitatea finisajelor, alegerea paletei de culori, alegerea vopselei (care, în perioadele cu temperaturi ridicate, deranjează olfactiv), suprafeţele de zonă verde comparativ cu suprafeţele betonate sau asfaltate - şi care sunt soluţiile pentru a remedia aceste situaţii.
„În acest context, municipalitatea va prezenta proiectul pentru al doilea tronson, astfel încât cetăţenii să se poată pronunţa asupra proiectului înainte de realizarea lui, pentru a nu mai fi necesare intervenţii ulterioare”, a anunţat Primăria Braşov.
Joi, 30 septembrie, ora 16.00: Se va decide viitorul pistelor pentru biciclişti
Cea de a doua întâlnire online va avea loc în 30 septembrie, de la ora 16.00, consultare în cadrul căreia proiectanţii şi reprezentanţii primăriei vor prezenta proiectele pentru piste pentru biciclete. Mai exact, vor fi explicate două trasee pentru care a fost semnat un contract de finanţare cu bani europeni, dar şi proiectul „Calea Verde”, aflat în faza iniţială de proiectare.
În cadrul acestei întâlniri, municipalitatea a anunţat că „braşovenii vor putea să îşi exprime punctul de vedere cu privire la soluţiile pe care proiectanţii le-au găsit pentru a rezolva erorile din proiectul iniţial, în cazul celor două trasee, şi vor putea veni cu propuneri în cazul proiectului Calea Verde, astfel încât să nu se mai repete situaţia de la proiectele aflate în implementare”.
Reamintim că printr-un proiect cu finanţare europeană, urmează a se amenaja în oraş două trasee pentru biciclişti. Primul traseu porneşte de la Terminal Poienelor, apoi urmează ruta strada Poienelor, Calea Bucureşti, Bulevardul Saturn, strada Minerva, strada Crinului, strada Micşunelelor, strada Lămâiţei, strada Brânduşelor, Bulevardul Alexandru Vlahuţă, Bulevardul Gării, Bulevardul Victoriei, Bulevardul Mihail Kogălniceanu. Cel de-al doilea traseu, porneşte din Valea Cetăţii, de la capătul liniilor RATBV şi parcurge ruta strada Molidului, b-dul Valea Cetăţii, strada Tâmpei, strada Vasile Alecsandri, Bulevardul Carpaţilor, strada Poienelor. De altfel, acest al doilea traseu prezintă mai multe probleme, printre care intersectarea traseelor pistelor de biciclete cu parcările De asemenea, pe anumite tronsoane, cum este str. Vasile Alecsandri, lăţimea carosabilului nu permite amenajarea unei piste de biciclete, astfel că soluţia este ca traficul rutier şi cel al bicicletelor să se facă în comun.
În ceea ce priveşte „Calea Verde”, municipalitatea are în plan să obţină cât mai multe propuneri de la cetăţeni. Traseul principal propus pentru „Calea Verde”, cuprinde artere principale de circulaţie din municipiul Braşov care unesc strategic centrul oraşului, Aula Universităţii Transilvania, Gara Braşov, zone mari comerciale şi de business şi zonele din apropierea ariilor rezidenţiale.
Conducerea celei mai importante pieţe a Braşovului a decis, în plină ascensiune a numărului de cazuri de coronavirus, să strângă un număr cât mai mare de oameni la un loc. Partea[...]
2021-09-27 citeste mai multSpitalul Clinic de Boli Infecţioase ar urma să îşi legalizeze o serie de amenajări făcute la clădire în ultimii ani, astfel încât actul medical să se poată desfăşura[...]
2021-09-27 citeste mai multCum arată şantierul, la două luni de la demararea lucrărilor la cele 11 componente de infrastructură. Investiţia totală este de peste 62 de milioane de lei
2021-09-27 citeste mai multSuma este destinată cheltuielilor de funcţionare
2021-09-27 citeste mai multDeputaul braşovean Marian Rasaliu (PSD), a anunţat vineri, 24 septembrie, într-o conferinţă de presă, social-democraţii au depus la Parlament un proiect de lege prin care sunt stabilite mai[...]
2021-09-27 citeste mai mult
'Meeting '
2021-09-27 07:32:41
'La ora 15.30 lumea mai si munceste, nu are timp sa stea pe zoom. Puneti pe pagina web a Primariei un sondaj cu cateva intrebari si o rubrica in care poti scrie un text cu propuneri/observatii. Asa, mult mai multa lume isi va putea exprima opinia. '